Genskabelse af filer??? / boot problem

Software d.  30. juli. 2007, skrevet af Gläserbeine
Vist: 226 gange.

Gläserbeine

Overclocker
Tilføjet:
30-07-2007 11:40:57
Svar/Indlæg:
22/19
Hejsa

Jeg har været ude for at XP pludselig meldte en fejl, hvorefter der fremkom en blå skærm, og efter genstart kunne den ikke længere genkende partitionen på hardisken. Altså mener XP ikke at harddisken er formateret længere.

Jeg har prøvet at sætte den til som slave i en anden maskine, men dette hjæper heller ikke. Det store problem ligger i at jeg gerne vil have gemt nogle data inden nogen som helst form for formation, ex. netbank, digital signatur osv...

Er der nogen af jer der kender en løsning på dette?? evt. et program til at hente data med i sådanne situationer??? Eller til at fixe disken uden at formatere.... ??? :'-(

Edit:

Teksten der fremkom var "windows/system32/config/system" hvorefter man ved reperation af XP for at vide der ikke er en gyldig partition af mit C: drev
Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 12:01:07
Svar/Indlæg:
3214/18
Prøv at boote på din XP-CD og brug kommandoen fixboot eller fixmbr. Du kan også se om du kan få den til at køre chkdsk /r (hvilket jeg dog ikke mener er muligt uden nogen partition).

Gläserbeine

Overclocker
Tilføjet:
30-07-2007 12:04:44
Svar/Indlæg:
22/19
Fixboot eller fixmbr er da ikke nogen af de standard muligheder man har med en XP cd??

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 12:23:36
Svar/Indlæg:
3214/18
Hvis du booter på XP-skiven og åbner recovery-konsollen, så skulle begge kommandoer meget gerne være tilgængelige.

[edit] Men det er desværre ikke sikkert, at recovery-konsollen vil/kan åbnes, hvis disken er helt fra snøvsen.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2007 12:56:33
Svar/Indlæg:
2870/65
# 0 Som det første ville jeg sikre mig at få mine data ud af disken, hvilket vil kræve en ekstra disk og GetDataback ( som du finder her: http://www.runtime.org/ ). Smid den dårlige disk over i en kørende maskine...og gem filerne fra den gamle maskine her.

Når du har fået de vigtige filer ud af disken, kan du hente hdd regenerator her: http://www.tucows.com/preview/... Tager noget tid at køre en disk igennem, men er der bad sectors på disken finder du ud af det. Programmet vil også fortælle dig hvis der er sectors på disken som ikke kan repareres. I så fald, send den til rma, hvis der stadig er garanti på disken.

Hvis du har fået kopieret dine vigtige data over på en anden disk, kan du lege med fixmbr/fixboot bagefter....forudsat at hdd regenerator ikke finder nogen fejl.

# 3 Nope, du kan ikke hente/bruge Recovery console hvis det er installeret på disken og disken er FUBAR.

Gläserbeine

Overclocker
Tilføjet:
30-07-2007 13:05:08
Svar/Indlæg:
22/19
Jeg har googlet mig frem til at partition magic 8.0 skulle kunne hjælpe med at løse problemet, på en forholdsvis nem måde. Hvis dette ikke virker så prøver jeg din metode steen.

Problemet er vist at selve filsystemet er forsvundet fra disken (FAT32) hvorefter den påstår at hele disken er ledig.

Jeg siger indtil videre mange tak for hjælpen, og vender tilbage med om noget virker. Såfremt andre skulle have forslag er i fortsat velkomne til at poste ideer med løsninger 😉