Det ultimative billede til HTPC

Media Center d.  01. august. 2007, skrevet af ZnarF
Vist: 294 gange.

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
01-08-2007 01:12:00
Svar/Indlæg:
1058/59
Hvad synes i der skal til det ultimative Media Center - altså af skærm/projektor.

Jeg har set den her hos Zitech: http://www.zitech.dk/Product/D... :yes:

Synes den ser ud til at være det ultimative til hjemmebiograf - men hvis jeg bare skal se tv-avis eller surfe lidt rundt herinde, kunne det godt hænde at et 32" widescreen var bedre.

Hvilke tanker/løsninger er der fundet på herinde.
micma18

Elitebruger
Tilføjet:
01-08-2007 09:03:37
Svar/Indlæg:
4120/115
Spar 1000kr. og køb den i tapeconnection... Der er måske også en chance for lidt service 😉

Men hvis du påregner at bruge den med dit mediecenter, så skaf dig et ordentlig digital tv kort. For det bliver sku aldrig godt med analoge tv kort! De har slet ikke de samme billedeforbedrings teknologier som findes i gode tv, så sammenlignet med dit tv, så bliver du nok svært skuffet. Det ses ret tydeligt når der opscaleres så kraftigt!
Både Stofa og TDC sender hele deres program pakke digitalt ud, så muligheden er der da med en DVB-C tuner. Evt. abonnere på deres måske lidt sparsomme HD pakker? Men det ser fandme godt ud 😉

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
01-08-2007 10:11:17
Svar/Indlæg:
732/39
#1 Helt enig med at analoge tunere ikke kommer i nærheden af hvad der sidder i et TV og billedet tit ligner noget fra et slidt VHS bånd.

#0 Jeg synes det er overkill med projektor med mindre man har den perfekte stue med rigtigt lys, rigtigt lærred, osv. + de larmer IMO og de har begrænset brændtid og nye pærer koster boksen, så man skal nok ikke sidde og zappe rundt på ligegyldige programmer, men nøje vælge hvornår man vil højne sin filmoplevelse og så skal man da også ligepludseligt have et godt anlæg, da et godt billede kun er en del af oplevelsen....lyd er sku ligeså vigtigt IMO.