backup program

Software d.  02. august. 2007, skrevet af smidt
Vist: 180 gange.

smidt

Overclocker
Tilføjet:
02-08-2007 19:04:09
Svar/Indlæg:
126/133
hey ville høre om der er nogle der kender et godt og nemt program til at tage en backup af alt mit musik, film, billeder osv.

det skal være såda at man bare kan installere cden bagefter og så ligger at mit musik, film og biller der igen.... også sådan at jeg kan smide det over på en anden pc ...

er der nogle der kender nogle gode programmer
steen

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2007 01:36:24
Svar/Indlæg:
2870/65
Der er nærmest utallige muligheder for backup....og i forskellige prisklasser...og med forskellige fremgangsmåder.

At gennemgå dem alle ville tage rigtigt meget tid, så du må selv lave lidt research om hvad der passer bedst til dine ønsker...og pengepung. Kan dog lige hurtigt beskrive et par stykker:

Dog skal du lige gøre dig klart hvilket medie du vil bruge. Du nævner cd, men du kan også bruge en disk til samme formål (her er pata diske bedst, da der ikke skal bruges drivere til at finde disken i systemet)

1. Ntbackup er gratis og indbygget i windows xp prof (kan kopieres til xp home). Det kan lave både en alm. backup, men også en ASR backup, Her skal du google lidt for at finde forskellen...eller prøve dig frem.

2. Acronis Home edition 10 er et image-program som koster ca. 50 $ for en enkelt licens. Acronis er dejligt nemt at bruge og virker fortrinligt. Bruger selv Acronis´ programmer og har gjort det i flere år.

3. Vil du absolut have data ned på cd/dvd, kan du bruge Nero Burning Rome, som har en indbygget backup-funktion. Ved recovery skal man så først re-installere windows og Nero...og så lægge backuppen tilbage på disken....hvilket man også skal med Ntbackup.

Der findes et væld af backup/image-programmer du kan bruge...som er nemmere at bruge end Ntbackup og Nero.

smidt

Overclocker
Tilføjet:
03-08-2007 11:51:13
Svar/Indlæg:
126/133
tak

Silent

Skribent
Tilføjet:
03-08-2007 12:09:36
Svar/Indlæg:
3223/205
-> #0 Som #1 siger så kan jeg os anbefale Acronis det virker rigtigt godt med alle de muligheder man har.

Det er prisen værd!

www.acronis.com