Firekanter og artifact ???

Grafikkort d.  03. august. 2007, skrevet af DFK
Vist: 315 gange.

DFK

Overclocker
Tilføjet:
03-08-2007 23:53:58
Svar/Indlæg:
3/1
Jeg har storer problemmer med min computer, for der kommer en masse 4 kanter, over det hele, selv i bios menuen, det skete i går ,vor jeg havde spillet 3-4 timer, og holdte så en pause på 1-3 timer, vor computeren bare stod tændt i windows, og da jeg så kom ned, var den gået helt kold, med tonsvis af 4kanter, og de forsvandt ikke ved at genstarte. (torsdag)

I dag (fredag) da jeg så kom hjem fra arbejde, prøvede jeg så lykken, og tændte den, der var det hele som det plejede, blev så nød til at installere Win igen, da jeg havde taget c-drevet til den gamle computer, så jeg har en mulighed for at være online. og jeg nåde kun lige at få det installeret og kom ind i windows 1 gang, vor ejg skulle til at installere driver, så gik det hele i kaput igen..

Er der nogle som aner var der kan være ivejen...

Plz help en trist mand:(:(
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
04-08-2007 00:04:26
Svar/Indlæg:
5039/109
Lyder som dit grafik kort har haft det for varmt. Prøv at se om køleren sidder rigtig på, og/eller om der er meget støv i den.

DFK

Overclocker
Tilføjet:
04-08-2007 00:10:38
Svar/Indlæg:
3/1
det har jeg gjort. jeg har haft det ude, selv 2 sek efter at det skete første gang, og nej det var ikke kold, men ville sige at det var mere kold ind varm, og der havde computeren kørt 8-9 timer.. og støv var der ikke noget af, de få fnulermand har jeg blæst ud.

kan det var at det er Kaputski.. Det er et HIS Excalibur X800XL IceQ II Turbo PCIe købt for lidt over 2 år siden

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
04-08-2007 00:53:33
Svar/Indlæg:
1106/30
well det her minder totalt meget om min vens radeon 9700pro for snart 4 år siden eller sådan noget.. vi var til lan om pluselig begyndte der at komme grønne kasser og wierd streger på hans skærm, tror han fik kortet byttet, men det var vidst pga varme problemer

du kan prøve at skifte kølepastaen vis kortet er 2 år gammelt kan det være det skal skiftes...

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2007 00:56:56
Svar/Indlæg:
3944/384
Det lyder som en ramfejl på GFX kortet.. Det er kaput..

Shake

DFK

Overclocker
Tilføjet:
04-08-2007 01:04:20
Svar/Indlæg:
3/1
K. har lige kigget på det. og det med at skifte kølerplasten, er jeg vist ikke lgie manden til, aner ikke hvordan jeg skal få den Kæmpe køler af, uden af smadre det fuldstændigt.

!-!Shake!-! >> du mener at det er GFX kortet, og det kan ikke være andet i computeren, alt PSU, ram eller noget anden, grunden jeg spørger om det, er at så ville jeg nemlig prøve at bestille et nyt grafik kort, men ville jo være surt vis det er det samme..

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
04-08-2007 01:53:57
Svar/Indlæg:
1106/30
jeg vil også gætte på kortet er dødt.

men vis du gider at rode med det, kunne du jo bare gå i krig med at skilde det ad 😳 , vis det anyways er i stykker og du ikke kan få det byttet, kan det jo være en sidst udvej, også for du også lige at se hvordan sådan en satan ser ud 😀

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2007 02:12:52
Svar/Indlæg:
3944/384
#5 Ja jeg vil mene det er rammene på grafikkort der er futtet somehow.. :/

Shake

DFK

Overclocker
Tilføjet:
04-08-2007 12:06:32
Svar/Indlæg:
3/1
DVS det er gfk kortet, det kan ikke være noget andet i computeren som kan lave vrøvl med det..

OG så lige en ny ting, nu vor det så er GFX kortet, ville i så ikke være søde, at komme med nogle gode idér til et nyt, det skal ca være samme standart som det jeg har måske gerne bedrer, priser skal helst være omkring de 1000 kr, men skulle der var et rigtigt kort til 5-800 kr dyrer, som f.eks understøtter dx10 så ville det være kanon. og vis det har HDMI så ville det være endnu mere super, men det er ikke et krav, bare en sjov ting, så jeg kan se HD film fra pc til fjernsynet:):)

Af det jg spiller, tja det er stortset kun WOW (world of warcraft) så kan det være der ind imellem lige kommer nogle få andre spil, men det er højest et par gange om året, når der lig er nogle gutter til LAN..

Det kort jeg har er HIS Excalibur X800XL IceQ II Turbo PCIe , vis der er nogle som ikke lige fik det set.

Takker

MN

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2007 21:01:22
Svar/Indlæg:
304/63
Inden du køber nyt kort, så prøv at montere f.eks en 80 mm blæser ud for dit grafikkort, og sæt evt hastigheden ned på dine ram ( dem på dit GFX selvfølgelig ) og se om det måske hjælper.

Det kan tænkes dine ram kører lige på grænsen af hvad de kan klare

Skal du have et nyt til ca 1000kr vil jeg da klart anbefale dig et radeon 1950 PRO, det er gennemsnitlligt ca 25-30 % hurtigere end det du har nu.