cybercity noget lort? nej!

Diverse d.  06. august. 2007, skrevet af gabbadoo
Vist: 510 gange.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 08:36:31
Svar/Indlæg:
3065/208
Hey der.

Bestilte i juli cybercity internet, for der "kan" man få 20/1Mbit rimelig billigt. Har stadig mit TDC webspeed, så jeg kan stadig komme på nettet. Jeg har før haft fastnettelefon fra TDC på min adresse, men det er ik nødvendigt hos cybercity, så jeg har bestilt uden.

I dag vil jeg så lige se hvad det cybercity kan trække, og så er der sku NUL FORBINDELSE. Har fulgt anvisningerne til punkt og prikke og no luck.
Bagefter logger jeg ind på cybercity kundeservice (selvbetjening) for lige at tjekke ordrestatus og kigge faktura ...

ordrestatus: ingen ordrestatus (ring hvis det er en fejl!)

faktura: ~1000 kr (ikrafttrædelsesdato 31.07.2007 ! )

og fakturaen er ikke tilgængelig i øjeblikket, får jeg så smidt i hovedet.

Jeg tjekker lige 10 minutter senere om forbindelsen virker og er igang med at formulere en email til cybercity support, da jeg så igen logger på kundeservice, ser jeg at forbindelsen nu er etableret, og at jeg vil modtage et brev med posten med nærmere info. Fakturaen kan jeg downloade og regningen er reelt beregnet (bortset fra de kræver forudbetaling - også for september).

Skal jeg smide 695 kr. i hovedet på dem for et teknikerbesøg, eller er det ikke "det" selskab der fortjener pengene ?
Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 08:37:32
Svar/Indlæg:
4089/252
Jeg har 20/1 og har haft CC i 5-6 år nu uden bøvl.

Tonne

Superbruger
Tilføjet:
06-08-2007 08:58:56
Svar/Indlæg:
132/1
Har du haft en teknikker på besøg? eller vil jeg ikke tro de penge skal betales.

Hvad er din etablerings dato? man plejer at få et brev, men en dato for, hvornår det kan forventes, at være klar. Ud fra din mail virker det ikke som om, du har fået det endnu.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 09:09:41
Svar/Indlæg:
3065/208
Har fået det brev med etableringsdatoen. Den var 31.07.2007. Håber heller ik jeg skal betale for noget jeg aldrig har haft.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 09:11:47
Svar/Indlæg:
6293/359
Jeg fik teknikker besøg uden at vide det og uden at ha bestilt det - det havde de vurderet at jeg skulle. Og ham fra tdc der dukkede op målte på nogle kabler uden på bygningen hvad det så end har været, det var jo fint nok at han ku finde en fejl, så efter skiftet fra tele2 og reparation af "kabelfejl" så har jeg stabil høj download.
Om det så skyldes reparation eller cybercity har bedre udstyr og forbindelse skal jeg ikk gøre mig klog på, jeg hælder dog mest til det sidste. 😉

Ellers så har jeg aldrig skulle vente mere en få minutter og for det meste kommer jeg igennem med det samme til support. Så jeg har ikk haft oplevelser som nogle har haft med over timer af ventetid

jeg er nu godt tilfreds - deres regningssystem ku være meget bedre, men jeg har klaret det med min egen bank. Både at få kørt ind over PBS, da de ikk ku finde ud af det, samt få afvist ekstra-regninger som de har sendt forkert ud

men det er jo småting 🙂

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 09:15:45
Svar/Indlæg:
3065/208
#4 du mener manden der kom fra tdc kom fra cybercity? - Skrivefejl? eller er det cybercity der sender tdc folk ud fordi det nu er deres kabler ?

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 09:26:36
Svar/Indlæg:
3065/208
#4 Kom du til at betale de 695 kr. også uden selv at have bestilt teknikerbesøg? Nu har de jo ingen bindingsperiode, så man kunne jo blive hvor man var - har bare ik lyst til at betale 695 kr. når tilbuddet dermed ikke rigtig holder for en skid. Der er vel nok mange der skal have en teknikker ud at kigge, og det er da noget tdc og cybercity burde vide før de skriver fakturaer og hævder forbindelsen er etableret, hvilket den jo ikke er.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 09:52:32
Svar/Indlæg:
6293/359
#4 ja det er egentlig også totalt skod - men jeg har nok bare ikk gået helt amok, fordi jeg ikk orkede mere - havde forinden en måneds bøvl med tele2 så nu skulle det bare virke

ja det er da utrolig frækt at sende en teknikker ud, som jeg ikk havde bestilt. Og ja det er TDC-folk der kommer, da de samarbejder med dem på denne måde...

Jeg fik en ekstra-regning til august på 669kr fordi de mente ikk at ha fået et modem retur (et modem som jeg fik tilsendt da en supporter mente, at mit splinterny modem var defekt - det vidste jeg selvfølgelig godt ikk var sandt, da det var mit windows som lige skulle sættes rigtigt op, så jeg lod bare pakken gå retur..
Træls at deres supportere er så stive i betrækket og slet ikk er til at tale til fornuft. Han havde jo slet ikk forstand på noget ham jeg fik fat i..
Jeg fik da også en sms med at de havde modtaget den igen, men alligevel kommer regningen så...
Så da det hele kører over PBS så var der trukket de ekstra 669kr for den måned. Udover det, så fik jeg en kreditering på 669kr, men så var der de resterende 628kr for abonnemt som jeg skulle indbetale på girokort. WTF -det er jeg jo meldt til og HAR betalt over PBS... men ja jeg har da ringet og brokket mig, men fik at vide at jeg skulle tjekke med min bank og pengene var trukket.. Men det har jo ligesom tjekket inden jeg ringer, hvorfor skulle jeg ellers ringe.. Dumme ko 😳 men igen hævder supporter hårdtnakket at have ret... ufatteligt dårligt :no:
Så jeg ringede til min bank også, og fik dem til at annulere indbetalingen, og så må jeg jo så betale girokortet i stedet...

utroligt...

🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡

TB_Kolding

Overclocker
Tilføjet:
06-08-2007 10:52:27
Svar/Indlæg:
492/12
Du har KUN brug for tekniker, hvis der ikke er etableret et brugbart telefon/RJ11 stik, hvor du kan tilslutte routeren. Teknikerne kommer fra TDC, og derfor er prisen for teknikerbesøg fastsat af TDC og ikke cybercity.

Jeg har altid haft cybercity - min første forbindelse var med et 33.6 robotics modem... Jeg har aldrig haft problemer med cybercity, men jeg har hørt at deres kundeservice er faldende...

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 10:55:59
Svar/Indlæg:
6293/359
#8 nå, jamen så har de jo grundigt taget røven på en... men jeg gad simpelthen ikk brokke mig mere, og var egentlig bare mere glad for at nu virkede det endeligt... omgangen med tele2 var meget værre... så de knap 700kr for tenikker bed jeg bare i det sure æble over og så videre

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 10:56:43
Svar/Indlæg:
3065/208
Har skrevet en email til cybercity support, hvor jeg da også udtrykkeligt har sagt jeg ikke ønsker teknikerbesøg hvis ikke jeg selv beder om det. Det har jeg ikke råd til.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 11:07:06
Svar/Indlæg:
2870/65
# 8 CC´s service-niveau er ikke faldende....det er nærmeste ikke-eksisterende...og i bedste fald fornærmende dårlig.

Jeg har tidligere haft CC i 5 1/2 år. De første 5 år uden problemer, ikke et eneste problem. Jeg fik fri telefon...og så startede balladen.

Den næstsidste måned jeg var kunde, fik jeg deres salgsafd. til at notere på mit kundenummer, at hvis der bare éen gang var ballade med "ubetalte" regninger, kunne jeg sige mit abonnement op uden opsigelsesvarsel.

Der gik 14 dage var den gal igen. Det blev enden på CC hos mig. Efter den tid har jeg hørt flere og flere historier om CC og deres service-niveau. Er glad for jeg valgte cph-metronet. Dér er intet ballade...der bliver bare leveret.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 11:35:26
Svar/Indlæg:
3065/208
lol, cybercity selvbetjening er pt. nede pga. vedligeholdelse... sikkert derfor der var fejl i det med faktura og ordrestatus tidligere.

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
06-08-2007 11:50:44
Svar/Indlæg:
732/39
CC sucks max hvis man har problemer.... jeg kom aldrig op at køre efter en flytning og det var et mareridt....var uden net i 3 måneder pga. de havde routet mig ud hvor jeg var flyttet fra og ikke til min nye adr. og central, de fandt først fejlen 2 dage før jeg var fri af kontrakten, tiltrods for 4 såkaldte teknikkerbesøg (både hos mig og på centralen)..... jeg har stadig de ca. 25 mails hvor der står at NU virker det.....det virkede totalt amatøragtigt.... og skrev da også en 3 siders klage til deres kundeservice med hele hændelsesforløbet og fik svar fra deres chef at det var beklageligt og ikke burde kunne ske og at de ville bruge mit eksempel som undervisningsmateriale (yeah right)

Skiftede til TDC som virkede fra dag 1 og har for et halvt år siden skiftet til Fullrate som også virkede fra første dag....kunne desværre kun få 5/2 Mbit da jeg bor lidt langt fra centralen.

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 12:25:00
Svar/Indlæg:
2676/147
HAr os kørt med CC det meste af min levetid 😛

Når linjen køre, så køre den sq os stabilt, men hvis der er bare lidt vrøvl, så er man sq på skideren.... Deres kundeservice er virkelig varierende. Den ene medarbejder kan cære lige så kvalificeret til det job, som en telefonpæl, hvor andre kan være født til internet/telefon support :yes:

Men at tale dem til fornuft, og få dem til at indse DERES fejl, det er satme en hård kamp... Men bare gi den gas, så skal det sq nok gå i den sidste ende ( 1 - 3 mdr ) 😐

Sidder pt på en 20/1 - som køre 16 / 1 - og det er jo helt fint, dog har jeg voldsom routing til udlandet + kan KUN se tysker CS servere - og de pinger ALTID ud, så kan KUN joine via IP 😕 Har dog en idé om at det vres latterlige central hernede, da det var samme problem med TDC webspeed . . . . DON'T MOVE TO SKIVE :'-( 😴 😎

- tilbage til DIG, Hvis du virkelig IKKE har haft en teknikker ude ved dig, så siger du pænt til dem, at der ikke har været nogen, og de får naturligvis ikke deres penge. End of story 🙂

/Tahiti

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 12:37:25
Svar/Indlæg:
3065/208
Har ikke haft en tekniker ude. Noget af idéen bag Bredbånd Solo fra CC er, at der er minimale omkostninger for cybercity og minimale omkostninger for kunden. I enkelte tilfælde - skriver cybercity - er det nødvendigt at en tekniker kommer og kigger på det, og så koster det 695 kr.

Har pt. TDC Webspeed, men der kan jeg ikke få så høj hastighed og samtidig er det dyrere. Jeg plejer at fixe sådanne problemer selv, at sætte tingene op, men hvad der end kunne være, en tekniker skulle ud at kigge på i en fordelerboks i nærheden, aner jeg ikke, og forstår slet ikke hvorfor det skal være nødvendigt, når jeg nu har telefonstikket og både HAR haft TDC Bredbånd og fastnettelefon. Nu har jeg webspeed og mobil - og måske skifter jeg til cybercity, men hælder godt nok lidt til at vælge tdc bredbånd city 15/1 Mbit i stedet, fordi det er TDC, og fordi der ikke skal betales for teknikerbesøg - hvilket sikkert overhovedet heller ikke er nødvendigt.

I dette tilfælde kan det jo endda være TDC der er synderen og ikke fikser tingene ordentligt nede på centralen, så de kan tjene på at "leje" intetanende teknikere ud for at fikse noget der burde være i orden. Konkurrence er ikke særligt gennemskueligt - tænk bare politik 😕

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 12:51:26
Svar/Indlæg:
6293/359
#15 ja det har de i mit tilfælde så nok vurderet at der skulle teknikker på... men det var jo heller ikk fordi han bare satte routeren i stikkontakten og så gik sin vej.. det ku en telefonpæl eller gamle fru Pedersen på 80 år jo ha gjort ligesågodt 😉 🤡 Han målte på kablerne og de blev skiftet ud ude på siden af bygningen. Så det kan jo være at andre i boligforeningen også nu har nydt godt af det. For efter besøget har linjen jo været stabil høj og ikk skiftende mellem 0,8 og 1,8mbit. Om det så er fordi at det var pga. tele2 der ikk ku levere varen? tja jeg begynder at tvivle

nå men jeg er godt tilfreds nu - nu skal der bare lige komme ro på og regninger skal begynde at køre regelmæssigt over PBS med faste beløb og ikk alt det andet ståhej...

😲

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 13:43:56
Svar/Indlæg:
2388/52
du har sikkert ikke haft nok ledigt kobber.. fik en længere forklaring på hvorfor jeg heller ikke kunne få CC net uden fasnet og den holder skam. så en kort forklaring er nu bare at du ikke har nok ledigt kobber :)

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 13:57:45
Svar/Indlæg:
2676/147

Hvis du IKKE har bestilt det endnu, så lad være ? :D

Solo er OPTIL 20/1, jeg ligger 300 meter fra min central, og har stadig kun en 16/1 forbindelse, så hvis TDC kan levere 15/1 - Stabilt, så ville jeg da kraftigt overvejde det.

/Tahiti

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 14:01:50
Svar/Indlæg:
6293/359
#17 fin fin - ja det har de jo nok kunnet konstatere fra centralen af eller på en eller anden måde i deres system... for det var det første og eneste teknkkeren foretog sig - så han har nok vidst hvad det var han skulle lave 😉

De har måske nok alligevel lidt styr på det derinde? 😉

men ja som #14 er inde på så kan service niveauet være utroligt svingende.. som med ham oldingen, der sendte mig en ny router, da han mente at min splinterny router var defekt (flot) og så var der ham den anden unge gut, som var poweruser i telnet og diverse - han havde bare tjek på tingene...

Vi er nok bare alle mennesker og selvfølgelig kan alt fejle - derfor skal man være OBS på sine regninger bl.a. (og så sir vi ikk noget om telia, omg)

hermed ikke flere historier fra havet fra min side 😲 😎

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 14:41:55
Svar/Indlæg:
2872/90
#18 hvis du læser efter så siger de også at de kan levere optil 20mbit altså ikke at der er præcist 20mbit.. bor 10km fra centralen og vi har 18mbit.. så hvis du bor i lejlighed så kan det være derfor. Da dine kabler er noget skod.
Jeg bor i hus og vores er kun 4år gamle, så det er derfor vi har lidt højere end nogen som bor 200m væk i lejliheder..

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 15:38:46
Svar/Indlæg:
6531/410
jeg har brugt TDC i mange år uden nogle broblemer.

skiftede så til cc forde de lovede at jeg ved at bestille en 20nb kunn få mindst 12mb

hvilket jeg entlig syntes ville være fedt og 1 mb op.

men siden min forbindelse kom op at køre har jeg ca 1 gang om dagen skullet slukke routeren og tænde den igen da den går død hele tiden.

har fået byttet routeren 2 gange uden det hjælper.

nu har cc så indset at min linje nok ikke kan klare mere end 8-9 m

hvilket er langt under de lovede 12m.

de har så været så flinge at tilbyde jeg kan nøjes med at betale 349 LOL
hvor jeg før betalte 399 for en linje der skulle give mig det dobbelte.

jeg skal heldigvis snart flytte og når det sker kan cc godt rende mig hvor solen ikke skinder.
tdc akal godt nok have mere men de holder idet mindste det de lover.

riska

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 16:26:57
Svar/Indlæg:
7241/274
Jeg har haft TDC i et par år og magen til fusk og skod skal man lede længe efter deres service er ikke tilstede der er ikke mange i deres adsl support der ved noget som helst hvad de arbejder med skiftede så til tele 2 og det blev lidt bedre men skiftede så til CC og nu er det bare fedt jeg har en klippe fast forbindelse på 18mbit til 399kr og har brugt deres support flere gange uden problemer da jeg flyttede til jylland lavede jeg en overflyttning af min adsl og da jeg satte min pc til det nye sted samme dag virkede det ikke og jeg ringede til dem og de guided mig i gennem min router så den var sat op til nette herover da den var sat anderledes op over på sjælland og 5min efter var jeg på nettet...

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 16:44:58
Svar/Indlæg:
6531/410

derfor er tråde som denne og tråde hvor folk sviner forskellige it forhandlere til
ikke meget vær.

du har haft totalt opper med cc hvor andre har totalt neder.

.

en af de ting jeg syntes er meget ufedt er at man bestiller en 20mb men får måske kun 10mb så brude prisen også være det ½ eller sådan noget.

ingen ville finde sig i at de nede på tanken gav en 92 oktan når man købte 98 oktan.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 16:48:55
Svar/Indlæg:
6181/270
#22 ikke for at forsvarer tdc, men riska har du ikke tænkt på at mange kunder er dårlige til at forklarer hvordan fejlen opstod og hvordan fejlen er?

det gør det jo svært for den enkle tdc medarbejder at finde frem til fejlen 🤡

riska

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 16:55:58
Svar/Indlæg:
7241/274
Jeg kan godt forstå hvad du mener men jeg har rodet med inet siden det kom frem så jeg ved godt hvad det drejer sig om hos tdc har de bare nogle færdige sider med svar og spørgsmål de kan læse op fra de ved ikke meget om det de laver

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 17:00:44
Svar/Indlæg:
6181/270
#25 ja det er jo også tdc's skyld at de ikke ansætter nogle som er uddannet indefor det område istedet for nogle papirnusere.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2007 15:14:42
Svar/Indlæg:
3065/208
Afsluttende bemærkning!

Har haft kontakt til Cybercity, og jeg er slet ikke utilfreds med behandlingen af sagen fra deres side. Nok er min internetforbindelse ikke "etableret" ordentligt - hvor fejlen ligger, vides ikke endnu. Jeg har snakket med en meget flink tekniker som da heller ikke mente jeg skulle betale for teknikerbesøg selvom det måtte være nødvendigt.

Efterfølgende har jeg haft fat i en meget sød 🙂 pige fra Cybercity's regningsafdeling, hvor jeg har bedt om at få opsagt/annulleret min aftale i henhold til fortrydelsesfristen, idét produktet ikke har været taget i brug. Annulleringen er i orden, jeg bliver ikke opkrævet en krone, jeg skal blot sende udstyret tilbage.

Efter min mening er Cybercity et hæderligt nok firma, og spekulationerne om hvorvidt de er værd at smide penge efter vil jeg lade ligge og konkluderende påpege at de er fair at handle med.

Den primære årsag til jeg valgte at annullere aftalen, var af økonomiske årsager:

Mit opsigelsesvarsel hos TDC har overlappet Ikrafttrædelsesdatoen hos Cybercity med 3 uger, hvilket jeg naturligvis bliver bonget for med knap 400 kr.

Det er altså ikke pga. jeg mener Cybercity er dårlige til det de laver, men blot fordi jeg derved sparer små 400 kr. i et meget stramt budget.