-> #69
Hva' fanden er det for en lortekommentar at komme med?
Undskyld, men dér blev jeg sgu harm. Nu ved jeg jo, af gode grunde, ikke om du har stået i butik eller er blevet konfronteret i en situation hvor du tænkte, at her har jeg ikke tjek på udfaldet.
Nu har jeg selv stået i butik, og prøvet at have nogle rimelig uligevægtige personer ind på livet. Jeg tror at du misforstår, ligesom mange andre, hvad overvågning er.
Det er ikke for at lille perverse typer som dig, skal føle sig berettiget til at lure ved folks vinduer eller gramse på lækre damer for lige at "visitere" dem. Det er netop sådan nogle tanker, hos folk som dig, der gør at D U ikke føler dig tryg ved overvågning. Det er derfor D U ikke vil have bedre overvågning, fordi så kan du ikke skjule dine egne perverterede fantasier.
Nu sidder mange af os jo ved computeren, og ved hvor nemt der er at tjekke andres information. På den ene eller anden måde. Men det er kun fordi vi ved hvordan man gør den slags, altså har tankegangen, at vi frygter at andre så skal kigge vores ting igennem.
Hva' fanden er det for en gang lort?!
Det er sgu da logik for enhver. Ellers fandtes der ikke politi, vagtværn, overvågning eller film der bare gør typer som det du påpeger endnu mere paranoide.
Hvis ikke politiet kan fange mistæderen pga. manglende vidneudsagn, så har man i det mindste noget videomateriale at gå ud fra. Tror du for alvor virkelig, at folk er S Å bange, at de frivilligt lader deres demokratiske ret og privilegie vige for de frie værdiers skyld?!
Frygt avler frygt. Vi er bange for det vi ikke kan se. Men fint nok. Hvis du ikke tror på at overvågning kan redde dig og din familie, så giv mig adressen, så sender jeg tre skumle typer til din bopæl...
For hey. Vi har jo ikke brug for at fange dem. De skal bare have lov til at udøve deres frie demokratiske ret på dig og dem omkring dig.
Hvor hjernedød er den kommentar du lige kom med?
Prøv da for fanden at vise noget respekt over for de folk der lider, pga. mangel på effektiv forfølgelse af de folk der forgriber sig på andre.
Hvis din frygt går på personlig overvågning, så skriv sgu da det, i stedet for at lade som om, at overvågning på offentlige områder er nytteløs. Der er en grund til at større virksomheder har overvågning på deres grunde. Hvis det var lige vidt, uden overvågning, havde de jo nok sparet det væk i budgettet.
Men eftersom der er incitament til at investere i vagtværn, videokameraer og cykellåse, er det jo nok fordi at der er nogle folk som ikke kan finde ud af hvad der er dit og hvad der er mit.
Jeg kan virkelig ikke tage din kommentar om, at lade dig kigge gennem mine vinduer, og lade politet visitere på må og få, alvorligt. Det er jo så langt uden for proportioner, at man må tage sig til panden og tænke, at det er noget du finder på fordi du ikke selv har et bedre alternativ.
-> #70
Hvis man opdragede folk ordentligt til at starte med, så ville det give mening at gå med kniv. Nu havde jeg tilfældigvis nogle venner der brændte ind i en bil, fordi selen satte sig fast, og de kunne ikke komme ud. Nogle af dem kom ud, men kunne så til gengæld høre deres kammerater skrige, mens de brændte ihjel.
Havde en kniv været nyttig? Det tror jeg nok. Havde bedre seler været nyttige? Det tror jeg nok.
Men hvad skal vi vælge? Forholdsreglen, eller forbedringen?
-> #73
Læs mine svar igennem en gang til, så kan det være at du kan se, at jeg skriver, at paranoiaen går i begge retninger.
Som sagt. Hvis bare folk kunne opføre sig ordentligt: ikke lave indbrud, butikstyverier, overfald, voldtægter, forgribe sig på børn eller downloade sikkershedskopier af film fra Piratebay, havde vi ikke brug for politi, vagtværn, forholdsregler og beskyttelse.
... men det kan folk jo ikke.
-> #74 + #76
Well said...
-> #75
Det kan godt ske du synes det er ubehageligt, men unødvendigt?! I beg to differ 😕
-> Alle
Det jeg slår på tromme for, er ikke en berøvelse af den demokratiske frihed. Da jeg så absolut ikke går ind for statslig overvågning inden for hjemmets matrikel. Det er folks eget problem. Overvågning af offentlig ved og sti, må stå for den bestemte mydighed, da det kan være et godt værktøj til hjælp ved kriminelle handlinger. Hvis så gerningsmanden flygter igennem en villahave, er der et hul i forløbet.
Så ville nogen jo nok sige, jamen så er der ejeren af den villahaves skyld, at vi ikke fangede ham.
... det ville i værste fald være udfaldet af det "dem eller os"-samfund vi er på vej hen imod.
Jeg kan godt forstå, at nogle folk måtte føle at nettet bliver strammet omkring dem. Men jo før de indser hvorfor det er at det sker, kunne det jo være at vi fandt en løsning til at udstøde disse farlige elementer fra vores samfund.
Overvågningen bliver værre og værre?! Ja, gu fanden gør den så. Men det er sgu kun fordi, at de forbrydelser der begås bliver værre og værre.
Hvis man virkelig var så bange for, at den vestlige verden skulle kollapse under sin egen paranoia, kan man jo bare tage et blik på Idi Amin. En stor er frygtløs leder, der førte et i forvejen forfaldet land under gulvbrædderne, udryddede hele landsbyer og forbød enhver forsamling, pga. af sin egen paranoia.
Hvis man skulle bruge ham som model, kunne man retfærdiggøre det ved at sige, at hans paranoia er velbegrundet i og med, at der var flere attentatforsøg på hans liv. Jamen hvorfor var der så folk der ville se ham død?
Jamen det var jo så fordi at han havde slagtet en landsby, hvor så igen hans paranoia efter det mislykkede attentat, fik ham til at slagte endnu en landsby... osv. osv. osv.
Det er en skrue uden ende, og den stopper først når folk på de rigtige positioner i samfundet indser, at det her går i den gale retning.
Indtil da, så vil jeg bare gerne kunne føle mig sikker, og leve et liv velvidende. At hvis en eller anden psykopat forgriber sig på mit barn eller min familie, så kan man stole på at gerningsmanden bliver stillet til ret. Er det noget inden for familien, så må det være familiens opgave at stille manden til regnskab for det han har gjort.
Der er et kraftigt skel derimellem, hvilket også er det jeg slår på tromme for.
Min troskab ligger ved det gode i mennesket, men det bliver svækket mere og mere.