OC af 4400+

Bundkort / CPU d.  06. august. 2007, skrevet af Softclocker
Vist: 252 gange.

Softclocker

Overclocker
Tilføjet:
06-08-2007 17:12:05
Svar/Indlæg:
2/1
Jeg har en AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3 Ghz, som jeg gerne vil klemme noget mere juice ud af! Men inde i min bios er ALLe instillinger for CPU og ram låst!

Kan I hjælpe? 😕

Hilsen Martin
allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2007 20:23:28
Svar/Indlæg:
765/82
du burde kunne oc op til et sted mellem htt 225-265 (standart 200),, alt efter v-core .
(cpu spænding)

jeg tror at grunden til den er "låst" er at den står til auto/standart eller noget i den retning inde i bios.. den skal du sætte til manuel.. så burde det være muligt..

hent "cpu-z" og "core temp" (google det)
så kan du holde øje med hvor langt du kommer..

og "prime95" eller "orthos" til at stabilitets teste med.. når du mener den er stabil så prøv at spille eller ta en 3dmark benchemark...

husk at sætte din multiplyer ned på ht bussen, den står til 5 standart, og alt efter hvor vildt du vil oc så hiv den ned på 4 eller måske 3... det det gælder om er at holde den sæ tæt på 1000mhz som muligt..

husk også sænke divider til ram da du ellers oc'er dem med samtidig, og der for vil have meget svært ved at se om det er cpu eller ram der evt gør den ustabil..

når du når til hvor den bliver ustabil,, så har du nået grændsen for hva den kan oc,, så skal du enten sænge dine htt igen, eller give den noget mere v-core..

husk at højer hz eller volt giver mere varme og det bør du holde øje med ved hjælp af core temp

Softclocker

Overclocker
Tilføjet:
07-08-2007 01:01:55
Svar/Indlæg:
2/1
Jeg har ingen form for mulighed for at oc min cpu eller ram, men kan jeg ikk finde et program på Asus hjemmeside?

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 18:39:01
Svar/Indlæg:
765/82
efter min mening skal du IKKE bruge programmer til at oc med,,, OC foregår i bios.. så det er der du skal kigge først.

hvis jeg skal hjælpe mere så må du komme med lidt mere info eller et model navn/link til dit bundkort.. for har lidt svært ved at se hva det er for et..
(find evt dit bundkort på edb-priser eller på producentens hjemmeside og smid et link her)

Softclocker

Overclocker
Tilføjet:
07-08-2007 21:36:11
Svar/Indlæg:
2/1
🙂 🙂
Ok skal gører hvad jeg kan får at finde det.

Hilsen Martin