jeg tror ikke GS kører på linux, men er ikke sikker. I gamle dage var GS bygget på Linux men linksys rodede rundt i det for et par år siden.
Du kan finde alt hvad du har brug for inde på www.dd-wrt.org . Jeg havde personlig meget sjov ud af at lege med deres firmware da det åbnede op for en række muligheder som standard firmwaren ikke havde indbygget.
Kører med en GL model og overstående firmware ... kan helt klar anbefales ... bliver dog kun brugt som AP, men købt da den kostede det samme som et dedikeret AP ....
Godt ske den er antik, men den er også billig, og noget der virker.
Men mon ikke på dd-wrt siden at man kan finde hvad de anbefaler ... det må jo være noget der virker, da der alligevel bliver lagt en del kræfter i deres produkt.
Jeg vil faktisk påstå at en ZyXEL er bedre, hvis du tage en af de ny modeller. Og de koster ikke ret meget mere. jeg har også rodet med 54GL med div firmware og jo det var godt for 2 år side,og der var mange justeringsmulighedder.
Kan nemt ske ... mit trådløse kendtskab er kun til den Linksys ... og så Cisco som bliver brugt på skolen ... men der er vi nok oppe i en pris klasse der er for pebberet. Ved dog heller ikke om de virker bedre, men alm. produkter mangler vist nogle fefatures for at tagge VLAN og noget i den retning ...
personligt ville jeg nok vælge en af deres nyere modeller som er forhånds godkendt til N-standarden. Da N-standarden er langt bedre end G.
I realiteten får du maksimalt 13 mbit/s ud af G, selvom der står 54 mbit på æsken. Så findes der godt nok en masse teknologier som påstår de kan booste overføringsevne ved at kunne komprimere headerne men har aldrig rigtigt fået det til at virke da det omvendt kræver mere cpukraft i APen.