Græde eller grine ...

Hyggehjørnet d.  07. august. 2007, skrevet af syska
Vist: 692 gange.

syska
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 01:31:34
Svar/Indlæg:
1085/26
http://ekstrabladet.dk/112/art...

Hvad man kan sige ... føler med dem som har mistet 2 i deres familie, men er dog glad for at der ikke kom noget til skade i den finske camper

// ouT
mikael999
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 02:18:24
Svar/Indlæg:
1445/231
Kendte en der blev dræbt på MC på næsten samme måde. en venstresvingende lastbil, han kom også med 200kmt ++

Problemet er at MC'er er så nemme at overse og deres fart er svær at bedømme, og hvor langt de er væk så mange drejer næsten ud foran dem, og så er det næsten lige meget hvor hurtigt mc'en så kører


syska
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 02:34:02
Svar/Indlæg:
1085/26
Ja ... ikke at jeg selv kører MC ... men ja, det kan nemt snyde.

Men set i lyset af det hele, synes jeg det personligt havde været endnu værrer hvis nogle af de finske turister var blevet slået ihjel og en af dem havde overlevet ... ☹

Men nu skal man heller ikke køre 200 ... ved ikke lige præcist hvordan det så ud der ... men nok ikke helt optimalt sted at køre så hurtigt ☹

Ligesom ham ved Århus mener jeg det var, hvor han jordede 2 ned ... en døv far og barnet i en barne vogn .. kan ikke huske hvad der skete der præcist og hvad det hele endte med ... men man skal nok passe noget mere på ...

Damm, man må have det ringe hvis man har slået andre ihjel ... specielt hvis det ikke er med vilje ...

// ouT


Qlkusken
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 05:45:34
Svar/Indlæg:
126/59
I sådan tilfælde føler man egentlig sympati for begge parter...


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 08:16:20
Svar/Indlæg:
8947/160
Har selv købt mc her i forsommeren efter noget der ligner 14 års pause. Man tænker altså lidt mere over tingene og har mere respekt end da man var 20.Hvor gamle var de??


Gilbert
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 08:30:04
Svar/Indlæg:
4089/252
Hvis man vælger at køre 200 km/t, så gør man det med en hvis risiko, og havde de overholdt fartgrænsen var der nok ikke sket noget. Det er tragisk, men på mange måder selvforskyldt.


Ghe2
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 08:35:12
Svar/Indlæg:
732/39
#4 Ja man får lidt mere respekt for fart med alderen og lærer at holde lidt bedre øje med andre traffikanter.....jeg skal sku ikke nyde noget af at køre 200 længere... man kan jo ikke nå at reagere hvis en eller anden laver sådan et stunt og kører ud foran dig....det hjælper ikke meget at have ret hvis man er død.

Det kan godt være de to motorcykler har kørt ræs med hinanden, men det er da stadig tragisk for familien.


sko
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 08:54:37
Svar/Indlæg:
1954/464
synes som sådan ikke der er grund til at grine, når der nu er 2 mennesker der er døde..

men man kan da ikke andet end synes, at de nok selv er lidt ude om det..

det er der dog ingen trøst i...


1holmes
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 09:25:36
Svar/Indlæg:
1375/88
Som #7 ganske rigtigt udtrykker det, ikke specielt nogen grund til at grine når 2 mennesker er døde. Men ja et eller andet sted må man sige at de tildels er selvforskyldt.

Politiet overvejer lige nu om de skal sigte den finske ejer/chauffør af autocamperen, for uagtsomt mandrab, da han beviseligt ikke har overholdt sin vigepligt.


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 10:42:22
Svar/Indlæg:
4230/89
#8

den anklage kommer de ingen steder med, jeg kører selv MC, og begge mine forældre kører MC, og jeg kender en del der kører MC generelt...

og som #1 siger, er der næsten ingen der kan bedømme en MC's hastighed hvis ikke de selv har kørt...
og vi bliver altid overset, selv ved normal bykørsel hvor man kan ligge 20m bag en anden bil, har folk svært ved at forholde sig rigtigt til os...

og finnerne der har krydset vejen, har set 2 MC'er flere hundrede meter væk, og har selvfølgelig ikke bedømt dem som farlige, da du på den afstand ikke kan se om de kører 80, eller 200...

så det er da 100% deres egen skyld... det er selvfølgelig stadig synd for familieog pårørende...



tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 12:10:58
Svar/Indlæg:
20170/383
#9

Det er nok mere princippet i anklagen. Det er jo klart at selvom Finnen bliver dømt for et eller andet, så bliver de to gutter på mc ikke vakt til live igen.

Jeg vil påstå at Finnen bærer en del af skylden, måske ikke så meget. men idet at han ikke overholder sin vigepligt, så er hans også ansvarlig.

Og Selvom det kan være svært vurder MCers hastighed, så er det sgu ikke umuligt.


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 12:14:14
Svar/Indlæg:
1495/34
#9

Den Finske chauffør er blevet løsladt efter at politiets jurister har vurderet ulykken, så du havde helt ret.

2 af mine gamle soldaterkammerater kørte sig også ihjel. Den ene forsøgte at vælte en lygtepæl med 160 km/t - han tabte !

Den anden kørte ind i en parkeret lastbil 180+ km/t. Kæresten sad bag på og blev smidt hen over lastbilen, politien mente at hun var fløjet mindst 40 meter ! Hun overlevede og har i dag ingen mén efter ulykken udover mindet om sin kæreste og sin flyvetur.


syska
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 12:15:40
Svar/Indlæg:
1085/26
7#
Nej, bestmet ingen grund til at grine ... burde nok også være formuleret på en lidt anden måde ... det var være for at få en 100% modsat holdning til at græde op .... altså om man synes det var synd for dem eller deres egen skyld ...

og folk virker jo sådan rimeligt enige om udfaldet af sagen, jeg ville bare se om jeg var den eneste som havde det på den måde.

Altså at man selvf har ondt af familien som har mistet medlemmer, men stadig et eller andet sted synes det er der egen skyld ... deraf også overskiften.

8#
Hvis det sker er der da noget helt galt, det må bare ikke kunne ske ... næste bliver vel at en læge bliver anklage for ikke at rede en persons liv, selvom der intet var at være for nogen som helst læger ...

4#
Der står bare de bar unge ... men man må vel regne med at det så er mellem 20 og 25 år ... sådan vil jeg tolke det.

// ouT


syska
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 12:21:57
Svar/Indlæg:
1085/26
Så er der lidt mere info .... de 2 personer er 23 og 24 år.

http://ekstrabladet.dk/112/art...

// ouT


#14
Ghe2
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 12:30:42
Svar/Indlæg:
732/39
#9 Men selv om bilister ikke kan vurdere os er der da ingen grund til at gamble med vores liv.... øøhhhh hvor hurtigt kører han mon ??? ahh skidt jeg kører sku ud !! har selv været tæt på nogle gange og det er ikke særligt fedt IMO.


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 12:43:12
Svar/Indlæg:
4230/89
#14 jeg kender det kun alt for godt selv.
hvor folk ofte mener de lige kan nå at smutte ud inden vi kommer,

med faktum er, at det kan de for det meste ikke, og det er fordi de ikke kan bedømme hvor hurtigt vi kommer...
når jeg kommer i bil og skal dreje ud hvor der kommer en MC, lader jeg næsten altid ham komme forbi først, fordi jeg tænker meget over det da jeg jo selv kører MC,
men personer som ikke kører MC, tænker ikke anderledes over det, end hvis det havde været en bil... der ligger problemet..


KrillerDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 12:52:19
Svar/Indlæg:
851/30
de er selv skyld i de kørte galt. hvis man har bar har lidt hjerne vil man da kunne regne ud at det er dumt og køre 200 i en 60-70 zone... de skulle sku aldrig ha haft kørekort..


bitman2
 
Overclocker
Tilføjet:
07-08-2007 13:14:24
Svar/Indlæg:
193/40
problemet er vel at det er så skide let at køre hurtigt på en MC og hvis man vælger at køre noget nær 140 km/t for hurtigt på landevejen kan man heller ikke forvente andre har en jordisk chance for at tage højde for ens uagtsomme kørsel.

Jeg ved ikke om det altid har været sådan men føler at der lige for tiden er en trend hvor en gruppe unge mennesker kører som om de stadig spiller ps2. Derfor er jeg begyndt at blive en smule gal på de "ellers fede" biler som mest af alt ligner noget fra filmen "to fast to furious". Jeg bor meget tæt på en hashklub, hvor de mindst en gang om uge kører ræs inde midt i byen, politiet gør ingenting ved det og hvad fanden kan man så gøre??? Personligt overvejer jeg stærkt at købe partisansøm.



zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
07-08-2007 15:11:39
Svar/Indlæg:
1106/30
folk der køre 200 på de danske veje er helere ikke for smarte, vis jeg tog en i at køre så stærkt vil jeg tænde totalt af, det er ikke kun dem selv men deres omgivelser de er i fare for

ved 50kmt for du noger der ligner 20g ved at køre ind i en mur, forstil jer 200/250/300 .... det er jo hjerne dødt at køre så stærkt, vis folk vil have et kick så hop da i faldskærm, eller gør noget der ikke er fare for andre.


Cyrezz
 
Overclocker
Tilføjet:
07-08-2007 15:12:44
Svar/Indlæg:
581/24
græde


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 15:17:16
Svar/Indlæg:
20170/383
#18

"vis jeg tog en i at køre så stærkt vil jeg tænde totalt af"

Glæder det sådan generelt??

For hvis du vil tage alle der kører over 80 på danske landeveje, så får sgu godt nok travlt.

Rolig nu med al den generalisering, her gælder det jo et temmelig grelt eksempel.


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
07-08-2007 15:19:59
Svar/Indlæg:
1106/30
#20 nej slet ikke. det er ikke fordi jeg vil lege politimand, jeg mener bare vis man for chancen for at bryde ind over for folk der køre totalt rådent skal man gøre det.

ikke fordi jeg vil ligge med fartmåler eller noget 🙂

jeg er et stille og roligt menneske, men der er visse ting der kan pisse mig af, såsom folk der bare køre rådent, uden at tage hensyn til andre 😳


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 15:22:20
Svar/Indlæg:
2872/90
hmmm jeg kan ik rigtige sige så meget andet end, så kan de lære det!


Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 15:23:16
Svar/Indlæg:
1633/76
Det var godtnok en voldsom ulykke :'-(
..
problemet med at folk kører ud foran mc'ere er desværre ret almindeligt, også når de overholder fartgrænserne. Ved ikke om det er larmen eller den farvestrålende maling får folk til at glemme vigepligten, eller om det er noget helt tredje - men det er ubehageligt at skulle lave en katastrofe-opbremsning, fordi folk ikke kigger sig for. Har selv prøvet det mange gange, er sku glad for at bremserne på sportscykler er potente.

Forresten så synes jeg det er under AL kritik at deres hastighed er vurderet af øjenvidner. Er det et fartkamera? Havde de laserpistoler? Stod de med et stopur ved en 100m pæl? Nej vel, hvordan fanden kan de så vide at de kørte 200? Svaret er - det kan de heller ikke. Lad os nu få lidt fakta frem - måle bremsemærker op og tjek hvilket gear cyklerne var i. Så kan vi snakke igen.



tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 15:23:52
Svar/Indlæg:
20170/383
#22

Det har du fuldstændigt ret i. MEn uanset hvad, så overholder den mand altså ikke sin vigepligt. Men kan så sige, at hvis de ikke kørte for stærkt, så havde de måske kunne nå at undvige.

EDIT: #23

Jeg har faktisk ikke nærlæst artiklerne omkring ulykken 😉
Men hvis hastigheden kun er baseret ud fra øjenvidners beretning, så virker det hele jo endnu mere som om at Finnen burde have større del af skylden.


zet00r
 
Overclocker
Tilføjet:
07-08-2007 16:05:40
Svar/Indlæg:
1106/30
#22 de har skrevet der ikke rigtig var nogen bremse spor at gå efter...
vis en camper skal svinges rundt skal der godt nok skrald på 😲

så jeg vil gætte på de har haft pænt god fart på siden autocamperen blev totalt smadert og rykket totalt rundt.


IronFist
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 16:30:21
Svar/Indlæg:
409/12
Fy for den lede, en af mc´isterne fik revet begge arme af 😕

R.I.P.


Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2007 00:54:58
Svar/Indlæg:
6624/113
www.denernem.dk hvis man vil have lidt flere billeder af ulykken.

http://www.bike.dk/content/217...

Der er overhovedet ingen tvivl om at finnen skal frikendes hvis det kan bevises at deres fart var væsentligt over det tilladte. Om det er 140 eller 200, vil jeg slet ikke forholde mig til - men jeg kender selv området og ved hvor nemt det er at køre for stærkt der.

Det er pisse tragisk hvad der er sket - men det er altså konsekvensen af folks dårlige evne til at vurdere en situation korrekt.

Jeg kører selv MC, og har kørt knap 19500km i indeværende sæson. Da min mor så billederne fra denernem.dk fordi min far havde ladet siden stå åben på PC'en, havde jeg hende i røret med gråd i stemmen. Min cykel er magen til den røde SV'er fra ulykken - dog med lidt andre detaljer....


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2007 01:06:58
Svar/Indlæg:
8947/160
23. Det med at finde ud af hvilket gear de er i kan man vel egentlig ikke bruge til noget.. Kun hvis jeg accelererer meget er jeg i et andet gear end 6. Ellers ligger jeg altid i 6 ved alt over 70....