Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 09:24:44
Svar/Indlæg:
43/10
Hej.
Vil forsøge at beskrive mit problem så godt jeg nu kan, så der er en mindre mur af tekst forude.
(Sorry hvis indlægget er havnet under forkert kategori..)
Jeg har sammensat et nyt system bestående af:
ASUS p5k
e6750 (boxkøler)
Inno3D 8800gts 640mb
2x1GB Corsair xms2 cl5
Antec p182 kabinet
Corsair HX520W
+ gamle HD & DVD-drev.
Samlede det, fik bootet, fik en eller anden CPU fejl. (efter BIOS opstart)
Det tænkte jeg ikke videre over, da det måske havde noget at gøre med den gamle XP installation på drevet, tænkte jeg.
Er ikke sikker, men mener det var noget i retning af: CPUo (?) error. (Ikke sikker, min hash-hukommelse svigter lige på det område :)
jaja, så langt, så godt, havde dog muligheden for at komme i BIOS.
Tændte og slukkede et par gange, da jeg lige skulle rearrangere lidt drev osv, bootede fra XP-cd for clean install, afbrød dog for igen at rearrangere.
Alt i alt en nogenlunde normal process, tror jeg nok.. :)
MEN!!;
Ligepludselig ville den hverken fra eller til.
Det der sker er, at den tænder, men grafikkortet tager lige et par sekunder (?) før blæseren går igang, og denne på fuld tryk. De første par boot-ups, virkede det helt normalt, med stille og rolig gang i propellen.
Derefter har jeg intet signal whatsoever til min skærm, ikke engang BIOS loader..
Der er lys i i mus, keyboard osv, men kabinettets LED på forsiden dør efter kort tid, og så står blæserne bare og ruller.
Har unplugged alle drev, får ingen fejl-bip fra MB, så jeg er lidt på herrens mark.
Har prøvet at cleare CMOS bare for at se hvad der skete, men intet.
Har desværre ikke lige nogen venner med pci-e, så kan ikke bare lige sådan teste grafikkortet på en anden computer.
Eller kan problemet ligge et helt andet sted?
ALLE mulige svar på løsninger meget velkomne.
Sidder pt på arbejde, så jo flere mulige løsninger at prøve når jeg kommer hjem, jo bedre.
Jeg er ikke den vilde hardware-guru, men mener dog selv at have forstand nok til at samle en computer, dog er denne selvsikkerhed sat på alvorlig prøve.. Tongue
Mvh Thor