Tjenesten windows firewall fucker op

Software d.  07. august. 2007, skrevet af Ghe2
Vist: 274 gange.

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 10:30:57
Svar/Indlæg:
732/39
Jeg har disablet windows firewall da jeg ikke vil have skidtet kørende fordi den fucker mit netværk op.
Har også disablet tjenesten windows firewall, men en gang imellem starter den op igen efter genstart og blokker mit netværk...så skal jeg ind og stoppe tjenesten igen og sætte starttype til deaktiveret.....dette virker så et stykke tid, men så sker det igen....typisk efter genstart som sker engang om måneden på både min server og min HTPC ( HTPC bliver bare sat standby til dagligt og server kører ALTID).

Hvad kan man gøre for at windows engang for alle fatter hvad jeg beder den om at gøre....kan man ikke slå det fast engang for alle at jeg IKKE vil have den til at starte....nogensinde ?
anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 11:48:45
Svar/Indlæg:
5891/423
prøv at installere et andet firewall program som godt kan køre med dit system og netværk

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 12:03:21
Svar/Indlæg:
732/39
Jeg vil ikke have en software firewall og har kun har bøvl med disse da jeg brugte dem for nogle år siden (Sygate og Zonealarm)....kører pt. gennem 2 routere med indbygget firewall, og med Shields Up er ALLE mistænkelige porte blocket, så det er der ingen idé i skulle jeg mene...... men kom endelig frisk med nogle andre forslag.

Kan det være windows update evt. som synes de lige vil rette lidt på min manglende sikkerhed... i forhold til hvad de mener de vil tvinge ned over hovedet på mig.

Skal siges at jeg oplever det på både XP Pro, MCE 2005 og Vista Ultimate.

Fonzi

Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 12:46:01
Svar/Indlæg:
262/18
Prøv at kigge her:

http://www.xpmaximized.com/arc...

Håber det hjælper

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 13:08:18
Svar/Indlæg:
6293/359
Bitdefender er ret go

ellers NOD32 sammen med windows firewall - fremragende kombi -- men det ku da tyde på at noget i din XP var gået i koks, som så påvirker firewallen.. windows firewall fejler i sig selv ikk noget, og er nem at administrere 😉

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 13:24:12
Svar/Indlæg:
732/39
#3 Tak jeg prøver det lige.

#4 Jeg ved godt windows firewall er nem at administrere, men jeg vil ikke have den overhovedet da jeg ikke har noget at bruge den til 😉 så den skal ikke tænde tjenesten af sig selv når jeg ikke har bedt den om det.

Min XP er ikke gået i koks da jeg har samme problem på 2 andre maskiner i huset....og ja NOD32 er kanon....bruger KUN den AV og har gjordt det i 3-4 år efterhånden og den er smooth som ingen anden....Eset burde være kongelige hofleverandører.

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 23:01:04
Svar/Indlæg:
732/39
#3 Det virkede desværre ikke, ved ikke om det er fordi jeg har DK version og stien ikke rammer den rigtige tjeneste, men andre forslag modtages gerne.