Lydoutputenhed?

Diverse d.  07. august. 2007, skrevet af chenned
Vist: 1447 gange.

chenned

Overclocker
Tilføjet:
07-08-2007 13:29:38
Svar/Indlæg:
7/3
Hej .. !

Jeg har fået købt mig en splitny computer som fungerer perfekt, undtagen lyden. Der er installeret vista, men nede i højre hjørne står der at der ikke er installeret en lydoutputenhed. Jeg har installeret mine drivere, forstår det ikke?

Mit bundkort er Gigabite : GA-P35-DS4, Intel P35. GLAN, 8 Channel Surround Audio, SATAII RAID, Firewire, Dual Channel DDR2-800, PCI-Express, Passive Cooled Northbridge, LGA775 - Core 2 Duo Supported

Inde under enhedshåndtering er der heller ingen kategori som hedder lyd eller noget ..

På forhånd tak for hjælpen
Carpman

Superbruger
Tilføjet:
07-08-2007 13:42:52
Svar/Indlæg:
158/3
Du har ikke kommet til, at slå det onboard lydkort fra i BIOS'en. Ellers prøv at køre win update for at se om det ikke bliver fundet.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 13:55:54
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Det hedder "Enheder til lyd, video og spil" så vidt jeg husker. Hvis ikke denne kategori er at finde, så gør som #1 foreslår. En tur i BIOS og tjekke om "onboard audio device" hverken er sat til "auto" eller "disable". Står den til "enable", så tjek lige om ikke der står nok alá "ukendt enhed".

Windows Vista har en overraskende stor database over hvad det IKKE understøtter pt. Du kunne være så uheldig, at dit spritnye bundkort ikke er understøttet. Jeg tillader mig at tvivle. Men ellers så findes der en knowledge base hos Microsoft og jeg er ligeledes overbevist om, at Gigabyte også kan hjælpe dig i sagen.

http://tw.giga-byte.com/Produc... - det står til at skulle være kompatibel, så tjek lige i BIOS inden det bliver erklæret dødt.

chenned

Overclocker
Tilføjet:
07-08-2007 15:22:52
Svar/Indlæg:
7/3
Lyden har skam også virket, nu er den bare slået fra .. mærkeligt nok .. inde i Bios kan jeg ikke finde et sted hvor der står onbord audio device?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 15:32:03
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Det kan også være at de har kaldt det "PCI audio device". Prøv at lede efter noget alá "advanved PCI controllers". Bare kig dig omkring, og husk, hvis du er i tvivl om noget så vælg "quit without saving changes".

chenned

Overclocker
Tilføjet:
07-08-2007 16:02:46
Svar/Indlæg:
7/3
hvad skal den stå på i bios?

chenned

Overclocker
Tilføjet:
07-08-2007 16:09:01
Svar/Indlæg:
7/3
Nogen gange når jeg starter com. op står der error: MarkFun_Load_NT_Driver

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2007 18:01:59
Svar/Indlæg:
765/82
prøv at kigge her:

ibios.

og der efter:

og så ind windows..

højer klik på "denne computer" vælg "egenskaber".
tryk på fanen "hardware" og der efter på punktet "enhedshåndtering".. i det nye windue skal du først kigge efter om der er nogen gule "?" tegn øverst?? hvis ja så mangler du driber til de enheder..

chenned

Overclocker
Tilføjet:
07-08-2007 22:55:08
Svar/Indlæg:
7/3
Jeg har nu været i bios og den stod på auto. og i enhedshåndtering er der ingen gule spg. tegn .. hva fanden gør jeg så?

Når jeg går ind i problemrapporter og løsninger, står der at min Hd Audio Control Panel stoppede med at virke og blev lukket .. kan det være derfor? og hvis ja hvad skal jeg så gøre

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2007 22:34:26
Svar/Indlæg:
765/82
kan du finde din lyd driver inde i:
start, indstillinger, kontrolpanel, tilføj eller fjern programmer, ?? (er ikk sikker på det hedder det samme i vista)

hvis ja, prøv at af indstallere den, genstart, så kommer der et gult "?" tegn der inde i enhedshåndtering,, så kan du genindstallere din lyf driver,, og så genstarter du igen.. og se om det ikk virker?

ellers vil jeg da sige at de gange jeg har ville prøve vista har det ikk været nødvendig at selv installere driver, der har den selv fundet de driver den skulle bruge ved mig..

chenned

Overclocker
Tilføjet:
09-08-2007 11:55:11
Svar/Indlæg:
7/3
kan godt finde den der .. Men der kommer ingen gule spg. tegn i enhedshåndtering .. hva gør jeg?

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2007 12:15:35
Svar/Indlæg:
1375/88
Prøv at gå ind på Gigabyte HP http://tw.giga-byte.com/Suppor... ,Linket føre dig frem til deres downloadcenter, der har du mulighed for at se om der evt. skulle være opdatering til deres lyddriver. hentede selv en opdateret driver til mit eget kort derfra, da jeg havde problemer med min lyd.

chenned

Overclocker
Tilføjet:
09-08-2007 20:55:07
Svar/Indlæg:
7/3
Virker heller ikke :S