Jeg har to Corsair Dual channel moduler, som jeg har fået clocket til DDR800, men de får 0.5 volt ekstra for at kunne virke ved en FSB på 244 Mhz. Men kan jeg risikere at de bliver ristet ved 2.30 Volt? Standard er 1.80 volt!
hvis de bare føles lidt hånd varme så det vist ok,, det gør mine os,, men du kan jo stress teste dem med fx memtest (google det) og se om de bliver ustabile,, har du testet om de fx vil køre med kum +0,4 eller +0,3??
#5 Det er jo forskelligt fra ram til ram hvor glade de er for ekstra volt. Tjek med memtest hvor stabile de er nu. Hvis de er stabile nok kan du så oc lidt igen, så tester du igen og oc'er lidt. Sådan bliver du ved indtil de ikke kan klare mere og så sætter du dem lidt ned igen.
Hvis de bare bliver håndlune, er det jo ingen ting. Mine DDR1 ram er lavet til 250 mhz og 2,8 volt. Jeg kører 240 mhz og 2,8 volt, med 80 mm blæser på og de ligger på 50 grader. De er sgu mere end håndlune 😎
du burde næsten undskylde overfor alle HWTs brugere i stedet. Synes du skulle tage at tænke dig lidt om før du skriver en masse. Brug dog google lidt mere, du får også oftest svar på dine spørgsmål hurtigere.
#11 ja okay så er det jo heller ikk værre...(men slemt, lol) 😉
Men ja dengang jeg var 15, så hver der hverken hwt.dk eller google, og så var det bare at prøve ad.. og det da også grueligt galt nogle gange...
I dag er der et overflødighedshorn af viden man ta for sig på google og så læse hvad andre gør i andre forums, jeg søger gerne på engelsk fx. - der er altid en derude med ens problem, og hvis man ikk kan finde det så spørg hwt.dk
jeg kør 2.25 i bios på mine 667mhz value som pt. er på 800mhz og de er 100% stabile og blir ikk for varme... men mit bundkort undervolter også 0.1v vist
eller noget i den stil. Dermed ikke sagt at vi ikke skal hjælpe hinanden.
Men det er blevet noget i retningen:
HWT.dk>> Problem>> HWT.dk>> tænke lidt>> Problem igen>> HWT.dk>> Google
Sådan ca da 🙂
også derfor billedet med Bart er så rammende. Folk må sgu lige lære at klare sig selv også. og ja, jeg vil gerne hjælpe folk, ellers ville jeg jo ikke kunne forvente selv at bede om hjælp.