MAYDAY!! er grafik kortet brændt af eller hvad ??

Grafikkort d.  08. august. 2007, skrevet af Daryth
Vist: 339 gange.

Daryth

Overclocker
Tilføjet:
08-08-2007 12:38:30
Svar/Indlæg:
44/18
jeg skulle igår skifte GPU køler og så det ikke som et problem af de helt store. Jeg fik da også sat den nye køler Axellero 1 på mit 6800 uden de store dikkedare.. men da jeg så sku starte computeren op var der ikke noget skærm billede .. ( kører DVI) hedder det ikke det ? ... computeren bootede op som den skulle og bippede kun en gang .. altså burde der intet være galt ifølge min viden. MEN DER KOM STADIG INTET SKÆRM BILLEDE !
Nu forsøgte jeg så med at skiftet til det almindelige skærm stik vga hedder det vel .. her kom der så lidt liv i skærmen .. den flippede helt ud med grums på hele skærmen? jeg kan tydeligt se at den skifter skærmbillede "inden bagved" grumsen. men der sker ellers intet. stadigvæk kun et bip ... jeg testede så om det virkede det interne alarm system. Og ja tak masser af bip og lyde UDEN skærmkort .. forsøgte at sætte den gamle blæser på igen UDEN held .. forsøgte en konverter fra vga til dvi .. og så kom det der grums på hele skærmbilledet igen. ??
Jeg håber sku ikke men kan godt se jeg har testet stort set alt igennem så det må vel være grafik kortet der er brændt eller hvad ... Har forsøgt at tage strømmen fra fladskærmen osv uden held .... og også sat strøm til kortet og til blæseren på det som jeg skal ..

nogen ideer ???
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
08-08-2007 13:00:12
Svar/Indlæg:
5039/109
Lyder som du har knækket noget af selve kernen på kortet. Jeg har lavet samme nummer engang. Fik monteret et kølehoved for hårdt på mit gamle r9800pro. Min bror fik et defekt grafikkort for nogle årsiden, som havde samme problem, og der manglede et hjørne af kernen.

Prøv at tage kortet ud og pil køleren af, rens det godt og se om der er slået en lille flig af kernen.

Daryth

Overclocker
Tilføjet:
08-08-2007 13:11:12
Svar/Indlæg:
44/18
det skal jeg selvfølgelig lige kigge efter igen .. men jeg har været uhyre forsigtig med ikke at ødelægge noget da jeg satte den på ... desværre er det nok en mulighed -- bare underligt der ikke kommer en fejlmeddelse er det ikke ??

TontonE

Superbruger
Tilføjet:
08-08-2007 14:28:19
Svar/Indlæg:
1093/51
Det kan også være kortet har taget skade af statisk elektricitet.

Daryth

Overclocker
Tilføjet:
08-08-2007 18:51:53
Svar/Indlæg:
44/18
kernen fejler ingenting .. grafik kortet har INGEN synlig brændte transistorer .. det lugter ikke brændt nogen steder og der er ingen fejl meddelser .. Men ok jeg må vel erkende jeg har brændt en stump af for første gang i mange år :'-(

øv !

er der nogen der vil låne mig et grafik kort til den 1 september .. eller bytte med nogen af de ting jeg har til salg PLEAAAAAAAAAASSSSE !! :'-(

møg ..