Et spørgsmål om at kører med 2 skærme

Grafikkort d.  08. august. 2007, skrevet af !-!Shake!-!
Vist: 341 gange.

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2007 16:20:25
Svar/Indlæg:
3944/384
Hej.. Hvis jeg køber dette: http://www.edbpriser.dk/Produc...

Plugge en skærm til hvert kort, ville jeg så kunne spille på min ene skærm, og fx surfe på den anden, uden spillet tapper ud? Det problem har jeg nemlig, når begge skærme er koblet til mit ene gfx..

Shake
DLC

Overclocker
Tilføjet:
08-08-2007 16:31:08
Svar/Indlæg:
151/18
Hvorfor ikke bruge den udgang på dit nuværende gfx som du ikke benyttes af din primærer skærm, det vil windows letterst kunne finde ud af.
Men for at tage en ting ad gangen jeg kan ikke lige umildbart se hvilket chipset det kort den henviser til kører på, men for at det skal virke i crossfire så skal det jo være et ATI og være crossfire-ready(eller hvad det nu hedder).
Men man kan godt spille på den ene skærm mens der kører noget andet på en anden skærm. Jeg ved ikke hvor meget det vil gå ud over ydelsen men noget vil den da tappe

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2007 16:47:27
Svar/Indlæg:
3944/384
#1 Det kort jeg linker til er et lille gfx der kan sidde i en PCI port :) Så der skal ikke bruges crossfire.. Og som jeg skriver kan jeg ikke sidde og skrive på fx msn og spiller på samme tid, for hvis jeg trykker på samtale vinduet eller noget andet, på den anden skærm tapper spillet ud.. Det er det problem jeg ville høre om dette sekundære GFX vil afhjælpe?

**UPS** ser nu at kortet er til PCI-E 16x og ikke til en almen PCI port.. Men mit spørgsmål lyder stadig på om et sekundært GFX vil afhjælpe mit problem? Hvis ja, kan i så linke til et billigt PCI gfx :)

Shake

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2007 17:03:18
Svar/Indlæg:
765/82
det med at det tapper ud, det tror jeg ikk du undgår,, der skal du nok se om du kan finde nogle indstillinger for det. hvis der sådan nogle..

syska

Superbruger
Tilføjet:
08-08-2007 17:12:08
Svar/Indlæg:
1085/26
Hvis du kan køre spil i windowed mode, så kan du undgå det, men ellers har jeg aldrig set det ....

f.eks ... mange WOW spillere bruger det, da de sidder inde i spillet 24/7, men stadig vil følge bare lidt med i den virkelige verden 🙂 ... så de kan se msn, surfe etc.

Så jeg tvivler på at endnu et gfx vil løse noget problem med at den skal tab hvis du kører i fullscreen.

// ouT

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2007 18:16:07
Svar/Indlæg:
3944/384
Ok :/ Tak for svarene.. Men det er sgu lidt øv det ikke virker?

Shake

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2007 19:32:11
Svar/Indlæg:
2343/272
Mener spil minimeres når man tabber ud? Men ja, ellers vil jeg som de andre anbefale at køre spillet i windowed mode. Kan man ikke tvinge det til window med en show kommando i genvejen?

syska

Superbruger
Tilføjet:
08-08-2007 19:33:25
Svar/Indlæg:
1085/26
5#
Ja, det er meget øv, men det har vel noget at gøre med måden det bliver håndteret på .... windows skal jo også vide hvor dine klik går hen ... til spillet eller en genvej i windows. Er vel også fordi man ikke nødvendigvis kører de præcis samme settings i windows som ingame ... og derfor skal den lige skifte tilbage.

Men Windowed mode er vist det eneste som virker ...

Har selv problemet i mange spil ... sidder med 2 19" ... og der er ingen border i siderne, så man kan nemt komme til at scolle for langt ud og nogen gange også trykke så man ryger ud i windows .... meget nedern.

Du må endelig sige til hvis du finder en løsning.

// ouT