Extern hdd vil ikke loade

Diverse d.  09. august. 2007, skrevet af StealthOnca
Vist: 234 gange.

StealthOnca

Overclocker
Tilføjet:
09-08-2007 14:14:15
Svar/Indlæg:
33/44
Hej

Jeg har 320 gb harddisk fra Western Digital i en Xtor 35U kasse fra SHG.
Indtil igår fungere den fint. Nu kan jeg ikke komme ind på den.
Jeg kan se drevet dukke op under Denne Computer, men jeg kan hverken komme ind på den eller se hvor meget plads der er brugt.
Til sidst crasher vinduet, da computeren har ikke flere resourcer til råddighed.

Der plejer at komme en karakteristisk lyd, som er kontast, mens den loader efter, at den er blevet koblet til bærbaren. Denne lyd kommer ikke længere.
I stedet kommer der en lyd periodisk. Det lyder til, at den prøver at loade, men kan ikke.

Jeg har haft en virusinfektion, som kaspersky fjerne for mig.

Kan en virusinfektion være årsag til at harddisken opfører sig mærkeligt? Hvis dette er tilfældet, hvordan kan jeg åbne harddisken og udføre en virusscan?

Håber i kan hjælpe mig. Jeg har en del data liggende på den, som jeg meget gerne vil have fat igen.

Vh. Onca
micma18

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2007 14:30:24
Svar/Indlæg:
4120/115
Det er specielt ikke unormalt at harddiske brækker ned, så mon ikke det er dit problem?

riska

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2007 15:40:40
Svar/Indlæg:
7241/274
Ja især i extern boxe det er noget med det usb halløj det dræber partitionerne langsomt har haft masser af problemer med externe boxe og er nu gået over til ren Esata bruger en gammel usb box med strøm forsyning og et lille hul til esata kablet som så sider i min pc det funker fint og det er også lidt hurtigere