#9 Programmer aflæser de informationer, som BIOS stiller til rådighed, og derfor sker fejlen som udgangspunkt allerede i BIOS. En Q6600 der ligger på ~30 grader idle er utopi! Det KAN ikke lade sig gøre på luftkøling. Min E6600@Stock med Scythe Infinity ligger lige nu på 45/46 gader, og den har den halve cache af en Q6600, og varmen udvikles primært i cachen...
#10 Hele temperatur-hypet er opstået efter at Core2 Duo kom på markedet. Folk var henrykte over, at de kunne få en CPU, der ydede højt ved en lav temperatur. Jeg synes, at folk skulle skille sig af med temperatur-hypet, og i stedet gå op i om deres system er stabilt. Hvis det er stabilt, så er det jo løjerligt-ligemeget om temperaturen er 50 eller 70 grader.
Når det er sagt, så skal folk også vide, at forskellige chipsets returnerer forskellige idle-temperaturer. Dog har langt de fleste chipsets det med at være enige om load-temperaturen. Derfor bør man ikke regne med idle-temp, men derimod arbejde med load-temp.
Jeg ville ønske, at jeg her kunne anbefale mit eget "BurnBench" til at fastslå load-temp - men dette duer bare ikke. Det bedste man kan gøre, er at bruge Orthos (eller Prime95) til at give max load på CPU'en og herefter måle temperatur med Core Temp.