Den administrere vores lille netværk herhjemme, 3 computere, og en gang imellem en vens.. Nu er jeg godt træt af at jeg skal leve med en ping på 200 fordi min lillesøster cam´er på msn, eller/og ser skide youtube film. SÅ, spørgsmålet går på om jeg kan begrænse hendes max bandwithd til lad os sige 50kb/s? Hun har alligevel ikke brug for mere.. Altså, kan jeg begrænse bandwithd til hver enkelt computer og hvordan?
#2 Er du sikker på man ikke skal være i samme domæne for at gøre det? Jeg tænker ikke kun i samme arbejdsgruppe, men et domæne med en Domain Controller.
#5 Mente nok 🙂 Det ville også være et kæmpe sikkerhedshul..
#6 har du prøvet det? Det er da en sjov tanke, men kan kun lade sig gøre hvis I opsætter en Domain Controller på netværket, og melder hver enkelt pc ind i domænet.
"Det letteste er hvis du opretter en bruger på deres PC'ere med samme brugernavn og password som din egen proger. Disse brugere skal være medlem af administratorer grupperne på de PC'ere.
Når du så kører shutdown -s -m \\pcnavn så vil det virke hvis brugernavn og password er ens på PC'erne"