RøvRendt ok ?

Hyggehjørnet d.  10. august. 2007, skrevet af bodyman
Vist: 1257 gange.

bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2007 18:38:53
Svar/Indlæg:
2333/391
Hej,

Jeg faldt over DVD Shrink 2007 på nettet, og tænkte fedt en ny version! de vil så til at have penge for den nu 36$ jeg tænkte okay så lad gå da....

Jeg kommer igennem deres system, og har betalt så bliver man sendt vider til en side hvor man kan download det! Ja det man kan få lov at download er DVD Shrink 3.2.0.15 som er lavet tilbage i 2004!

Det er rent fuld og fidus !!! FUCK JEG ER GAL!!!!

Kan ens bank trække penge retur, nu hvor man ikke får det man betaler for ??

Tjek linket her til DVD Shrink "2007": http://dvdshrink-site.com
tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2007 18:41:48
Svar/Indlæg:
20170/383
hvis man googler dvd shrink kommer dette op:

http://www.dvdshrink.org/

Det er måske noget andet?? Eller tager jeg fejl??


Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2007 18:43:46
Svar/Indlæg:
1293/104
DVDshrink har da altid været gratis.


Silent
 
Skribent
Tilføjet:
10-08-2007 18:44:46
Svar/Indlæg:
3222/204
-> #2 Lige præcis

DVD Shrink is software to backup DVD discs. You can use this software in conjunction with DVD burning software of your choice, to make a backup copy of any DVD video disc.

DVD Shrink will also burn your backup DVD, if you have installed the latest version of Nero or if you download CopytoDVD. You can also download a demo version of Nero here. If you already possess alternative burning software and prefer to stick with it, then you can still use DVD Shrink. The output from DVD Shrink can be saved as files on your hard drive, which you can then burn with software of your choice.

DVD Shrink is free software. You should never pay for DVD Shrink.


Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
10-08-2007 18:45:01
Svar/Indlæg:
2309/846
We've been told some other sites/domains begin to sell/ask for donations for DVDShrink.
They even rename the latest official version (3.2.0.15)
to other names like DVDShrink 2007.

DVDShrink was born as a *FREE* tool for DVD enthusiasts.

To date, DVDShrink has NEVER asked for money, in any form, nor even donations of any kind!

If you have ever payed for DVDShrink, then bad news for you: you've been cheated!


DVDShrink was, is and (for now) will be 100% FREE!



Nedern :'-(


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2007 18:45:22
Svar/Indlæg:
2333/391
🤡 :'-( 😩


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2007 18:47:32
Svar/Indlæg:
2333/391
Jamen hvad skal man dog gøre ??

Jeg søgte bare på dvd shrink på google.dk og vupti det første link stråler med DVD Shrink 2007 :(

Men banken kan vel trække ens penge retur...


Ghe2
 
Superbruger
Tilføjet:
10-08-2007 18:47:58
Svar/Indlæg:
732/39
Ja du er sku blevet røvrendt..... det var da en fræk fidus.

Få da fat i banken mandag morgen og hør om de ikke kan gøre et eller andet.


bluedemon
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2007 18:51:07
Svar/Indlæg:
710/40
#0 tror du er blevet buttfucked.....

det stinker sådan noget....
fat i banken og hør hvad du kan gøre....


syska
 
Superbruger
Tilføjet:
10-08-2007 18:53:42
Svar/Indlæg:
1085/26
6#
Hvad med at prøve at kontakte banken ... og høre hvad de vil gøre .... det skal nok gå hurtigt ....

// ouT


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2007 18:56:38
Svar/Indlæg:
2333/391
Jeg har lige skrevet en mail til min bank dame, med kvitt for købe af falsk software, og med en forklaring og links til hvor det rigtige dvd shrink advare! hvem ved om de måske kunne finde på at hæve mere end de 36$

EJ HVOR ER JEG BARE GAL!!! siden så jo ellers meget prof ud lige ved første øje kast, troede jo lige på det....


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
10-08-2007 19:01:47
Svar/Indlæg:
5678/460
SKYND DIG at ringe til banken om at trække dine penge tilbage


hollowman
 
Overclocker
Tilføjet:
10-08-2007 19:02:36
Svar/Indlæg:
373/35
Det er egentligt utroligt at de kan snyde en så åbentlyst, tænker på hvor nemt de burde være at spore. Men selvfølgelig hvis de gemmer sig og køre deres snyde forretning et sted hvor man ikke kan blive straffet. Tænker bare det nok ikke er første gang de har snydt noget. Burde være nogen som allerede har meldt dem og så burde der være nogen som buster dem.
Føler sq med bodyman


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2007 19:17:16
Svar/Indlæg:
2333/391
Øv det er bare røv og nøgler...

Men hvor skulle man vide det fra? det dukker op som det første på google, og det ser jo meget godt up på deres hjemmeside... nu bagefter kan jeg godt se det er lidt mystisk at de vil have penge for at man kan se FAQ siden...

Jeg ringer til dem på mandag, altså banken og snakker med dem...


IronFist
 
Superbruger
Tilføjet:
10-08-2007 19:21:36
Svar/Indlæg:
409/12
Når man først har gennemført en betaling på nettet, så fanger bordet vil jeg mene. Har selv engang ringet til min bank, for at høre om det kan lade sig gøre at afvise en betaling, selv når beløbet ikke engang er blevet trukket endnu, men det er vist umuligt. Håber da at det måske forholder sig anderledes for dig, når du nu informere om at det er svindel.

De skulle bures inde i rigtig lang tid, de skide hustlere :'-(


#15
Emze
 
Superbruger
Tilføjet:
10-08-2007 19:53:53
Svar/Indlæg:
666/100
hvis du har betalt med kort så kan din bank godt tage pengene tilbage da du er blevet snydt men du skal snakke med din bank om det har selv ingen erfaring med det


beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2007 20:37:13
Svar/Indlæg:
3943/44
Det ses desværre tit med gratis software, at nogen laver en hjemmeside som minder om den gamle, og begynder at kræve penge for det.

Et af de grovere eksempler er tonyarts, som ejes af en finne, som laver nogle ganske fine små gratis programmer, han havde købt domænet http://www.toniarts.com/, men dette blev hijacket af nogle svindlere, som stadig udgiver sig for at være tony, men de kræver 20 dollars om året for at få lov til at downloade tonys software.

Tony's software kan selvfølgeligt stadig downloades gratis fra hans gamle hjemmeside:
http://personal.inet.fi/busine...


Beach
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2007 01:51:21
Svar/Indlæg:
112/15
Med lidt søgen og som en bagklog mand vile sige--->
Der står intet sted på sitet hvem der står bag før man har tastet email mm. Allerede her ville jeg nok være lidt betænkelig 😐

Men sket er sket og jeg kan sgu godt forstå man bliver pist off over at sådan noget kan få lov til at ligge og flyde på nettet. Men alle ved at der er måske millioner af sites der lever af at franare godtroende mennesker deres gryn.

Havde en kami der skulle se lidt tøser og var dum nok til at taste hans visa ind på siden for at se mere. Ikke nok med at de hævede det de skulle, men det fortsatte også måned efter måned ind til at opdagede det og fik det stoppet i banken. Men alle de gryn der allerede var sendt kunne banken altså ikke hive retur igen da han handlede med et ikke EU-land 😩

Jeg tvivler derfor på at du kan få stoppet handlen da du allerede har accepteret de handelsbetingelser der står på sitet ved at klikke på OK knappen. Men gør hvad du kan tidligt mandag morgen med en voice til banken da mails måske først bliver læst når pengene er trukket på kontoen.

Gik lige ind på min egen banks betingelser som du kan se her--->

Pengene retur

Har du betalt med Nordea E-betaling, eDankort eller et betalingskort, har du altid krav på at få pengene tilbage i disse tilfælde:

* hvis du fortryder købet ved at undlade at modtage varen
* varen ikke bliver leveret
* der er hævet penge på din konto, uden du har givet lov
* hvis beløbet ikke stemmer overens med det aftalte.

For at få pengene retur skal du først kontakte sælger. Lykkedes det ikke, skal du kontakte din filial, som hjælper dig med at lave en indsigelse og herefter skal sætte pengene ind på din konto igen, mens indsigelsens rigtighed undersøges.

Vær opmærksom på, at ovenstående retningslinjer ikke gælder, hvis sælger blot har oplyst sit kontonummer til sin bank og du overfører penge direkte fra din konto til butikkens konto. Laver du en sådan overførsel, kan du løbe en risiko. Dukker varen ikke op, er du afhængig af, at firmaet er indforstået med - og i stand til - at betale pengene tilbage.

---

Rent faktisk har du jo både modtaget varen, og givet lov til at at idioterne må hæve kroner på kontoen. Hvis de er "smarte" nok så hæver de også kun det aftalte beløb. På den måde er der ikke meget at komme efter i min bank ☹

Samtidig så er det "normalt" at lukketiderne i div. netbanker bruges netop på at overføre div. tranaktioner fra ind og udland. Derfor kan du være pisse uheldig at dine kroner er på vej til en lille Afrikansk lorteø i 0ér og 1-taller lige nu.

Der er dog en mulighed som jeg aldrig selv har efterprøvet. Har du tænkt på at melde dit kort stjålet???
Det er måske ikke lige helt efter bogen og måske også en smugle ulovligt men.... En mulighed 😉

//Beach


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2007 05:33:10
Svar/Indlæg:
2957/206
Hmm, jeg tænkte lige..
Du har egentligt ikke betalt for programmet i sin forstand, har du?

Hvad jeg kan se af, så lige meget hvad du tager (FAQ, Support osv) så betaler du faktisk bare for at bruge siden...


Giraffen
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2007 07:49:21
Svar/Indlæg:
561/52
#0
Du har betalt for en vare som ikk svarer til dine forventninger. Dermed kan du gører krav på at få tilbage betalt beløbet. Du skal skrive til firmaet som har modtaget beløbet at du ikk er tilfreds(skriv hvorfor) med varen og derfor gerne vil fortryde købet.
Medbring en kopi af alt hvad du har til banken, banken udfylder så en indsigelse til PBS som kan trække pengene tilbage.
Jeg har selv været hele møllen igennem med et amerikansk firma. Du kan Evt Pm mig.


#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2007 09:34:29
Svar/Indlæg:
1581/5
det er sådan nogle som #0 der ikke undersøger tingene ordentligt der gør at der er folk som bliver ved med at oprette falske sites, der kan gå ind under kategorien spam/spyware.

Hvis folk bare var en smule kritiske og søgte info mere end 1 sted ville de ikke have nogen indtægt.


kasperg
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2007 11:11:00
Svar/Indlæg:
1436/25
#19 At en vare ikke lever op til ens forventninger giver ikke automatisk ret til at man kan hæve/fortryde sit køb - i så fald ville man jo altid bare påråbe sig dette. Desuden er der her tale om køb af software som på grund af varens natur ikke kan tilbageleveres i væsentlig samme stand (DK/EU ret) efter eventuelt download/registrering eller brudt plombering . Om det giver hæveadgang for en køber at man har betalt får en vare som andetsteds kan erhverves gratis stiller jeg mig tvivlsomt overfor. Derimod lyder det sandsynligt at denne fuskerside har krænket rettighedshaverens(dem som har rettighederne til programet) licensbetingelser ved at tage penge for produktet.

Bodyman -> Tror ikke du selv vil få meget ud af at forfølge sagen ☹ Men hvis du gør det aligevel må du meget geren holde tråden ajour. Se på den lyse side - det er kun 200 kroner.

NB: Er selv blevet snydt for knap 7000 kroner på en ferie til Egypten hvor jeg ikke fik min Visakvittering med mig pga. distraheringer og min egen dumhed. Klagede selvfølgelig og efter et år tabte jeg sagen som banken førte på mine vegne da sælger kunne fremvise sin genpart med "det ekstra ciffer" og min underskrift. 😩 :'-( 😳


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2007 15:28:35
Svar/Indlæg:
2333/391
Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, det er altid nemt at sidde og være bagklog bagefter :( hmm... ok det gik måske lidt hurtig, men siden så meget rigtig ud, og det var deres logo, og der stod jo bare download now, og ja tænkte ikke mere over det!

Klart hvis jeg havde trykket på FAQ osv. inden og så de vil have betaling for det, hvis jeg havde været skeptisk og kigget efter ja så var det jo nok aldrig sket...

Jeg har betalt for DVD Shrink 2007, hvilket ikke findes, så har jeg jo heller ikke fået hvad jeg betaler for... Jeg har sendt dem en mail, og har ikke fået svar tilbage...

ja det er kun 200 kr. så overlever nok, men hvad nu hvis de kunne finde på at hæve 20000 kr ? hmmm... 😕


#23
mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2007 15:34:06
Svar/Indlæg:
3588/418
Altid gratis 🙂


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2007 15:43:51
Svar/Indlæg:
20170/383

Nu ved jeg godt at tråden har kørt siden i går. Men kunne du ikke ændret overskriften til RøvRendt 🙂 Det er en lidt morsom fejl 🤡 og ja, undskyld mig, ikke for at være ondskabsfuld eller noget.

Ud over det, så er det selvfølgelig træls at blive taget i røven. med mindre man hedder George Michael.


#25
Emze
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2007 15:45:02
Svar/Indlæg:
666/100


kasperg
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2007 16:00:59
Svar/Indlæg:
1436/25
#22 En ting er at have ret - noget helt andet er også at få det. Men hvis det program de har solgt rent faktisk ikke findes så burde bank og Visa være lydhør for at du skal have dine penge tilbage. Det er altså helt klart et argument du skal bruge når du taler med din bank.

I forhold til sælger så lader det til at du har krav på at få pengene tilbage. Men hvis sælger ikke vil det frivilligt så bliver det overordentlig svært og resourcekrævende at få sin ret. Derfor ville det jo være rart hvis banken har beføjelser og måske endda pligt til at give dig dine penge tilbage.
Tror lige at jeg prøver at læse lidt på "lektien" for at se hvordan man som dansk forbruger er stillet i forhold til brugen af betalingskort i en sådan situation. Det er faktisk lidt spændende 🙂


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2007 17:58:59
Svar/Indlæg:
2333/391
Skal i hvert fald nok holde jer opdateret 😉

Overskrift rettet, undskyld jeg er dårlig til at stave 😐 😕 😩 🤡


Giraffen
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2007 19:37:34
Svar/Indlæg:
561/52
#26
Det har ikk noget at gører med om sælger vil tilbage betale mønterne. Hvis du laver en indsigelse til PBS som de godgender så trækker de pengene tilbage. Hvis så sælger er uenig kan der laves en retsag.




DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2007 20:12:50
Svar/Indlæg:
2957/206
#28 - Og siden det er en scam så nægter(?) jeg næsten at tro på at sælger vil lave en retsag da det han laver vist er 50 gange mere ulovligt.


1holmes
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2007 21:50:01
Svar/Indlæg:
1375/88
#0 Jeg ved ikke om det hjælper dig, men her har du lidt oplysninger om siden.

http://dvdshrink-site.com/ = [ 64.202.189.170 ]


(Asked whois.godaddy.com:43 about dvdshrink-site.com)

Registrant:
Domains by Proxy Inc.
DomainsByProxy.com
15111 N. Hayden Rd. Ste 160 PMB 353
Scottsdale Arizona 85260
United States
Registered through: GoDaddy.com Inc. http://www.godaddy.com
Domain Name: DVDSHRINK-SITE.COM
Created on: 16-Apr-07
Expires on: 16-Apr-08
Last Updated on:
Administrative Contact:
Private Registration DVDSHRINK-SITE.COM@domainsbyproxy.com
Domains by Proxy Inc.
DomainsByProxy.com
15111 N. Hayden Rd. Ste 160 PMB 353
Scottsdale Arizona 85260
United States
(480) 624-2599 Fax -- (480) 624-2599
Technical Contact:
Private Registration DVDSHRINK-SITE.COM@domainsbyproxy.com
Domains by Proxy Inc.
DomainsByProxy.com
15111 N. Hayden Rd. Ste 160 PMB 353
Scottsdale Arizona 85260
United States
(480) 624-2599 Fax -- (480) 624-2599
Domain servers in listed order:
NS45.DOMAINCONTROL.COM
NS46.DOMAINCONTROL.COM

(Asked whois.crsnic.net:43 about =dvdshrink-site.com) (show)

Whois Server Version 2.0
Domain names in the .com and .net domains can now be registered
with many different competing registrars. Go to http://www.internic.net
for detailed information.
Domain Name: DVDSHRINK-SITE.COM
Registrar: GODADDY.COM INC.
Whois Server: whois.godaddy.com
Referral URL: http://registrar.godaddy.com
Name Server: NS45.DOMAINCONTROL.COM
Name Server: NS46.DOMAINCONTROL.COM
Status: clientDeleteProhibited
Status: clientRenewProhibited
Status: clientTransferProhibited
Status: clientUpdateProhibited
Updated Date: 16-apr-2007
Creation Date: 16-apr-2007
Expiration Date: 16-apr-2008
>>> Last update of whois database: Sat 11 Aug 2007 19: 45: 24 UTC <<<

Så har du i hvert fald lidt at gå videre med.


Beach
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2007 23:54:31
Svar/Indlæg:
112/15
Hvordan gik det i banken???


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2007 10:41:34
Svar/Indlæg:
2333/391
Jamen man skal først og fremmest vente på de hæver nogle penge, det er så sket i dag, og beløbet var 190 kr. nu laver banken så en indsigelse til PBS, altså jeg får lige sendt nogle papir som skal udfyldes, og så ordner banken resten :)

Så må vi se om vi høre fra dvd-shrink.com ??? vil hive mig i retten under en eller anden syg lov i usa ? :D lol


King_LeBron
 
Overclocker
Tilføjet:
14-08-2007 11:20:06
Svar/Indlæg:
134/13
#32: Så siger du da bare at de har forvoldt dig traumer, og at du ikke tør bruge computeren længere, og så kræver en kæmpe erstatning 🤣


Abildhauge
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2007 14:15:23
Svar/Indlæg:
342/54
#32 Det er godt. Selvom det ikke er mange penge, så skal de sgu lære.
Det dejlige er at sagsbehandlingen kan tage op til 3 mdr. Det gode ved at lave indsigelser er at når, VISA har behandlet en del sager omkring den hjemmeside, tilbagekalder de deres ret til at modtage visa-kort. Så selv om det er 50 kr. skal man sgu bare klø på.


Alle jer der henviser til købeloven, og returret i væsentligt samme stand, fy skamme. 🤡

1. der er forskel på dansk og international købelov
2. Der er forskel på regler for Dankort, e-betaling m.v. og udenlandske betalings kort som Visa og Mastercard.
3. Han ønsker jo ikke at udnytte en returret, han ønsker købet hævet idet varen ikke svarer til den bestilte(Han blev snydt)



tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2007 16:35:43
Svar/Indlæg:
20170/383
#27

Du skal ikke undskylde, det behøves skam ikke 🙂 Synes bare det var lidt sjovt i denne ellers ganske alvorlige tråd.


draven
 
Superbruger
Tilføjet:
14-08-2007 20:00:29
Svar/Indlæg:
187/2
Desværre ser det bare ud til man betaler for et medlemskab og ikke selve softwaren.
Derfor ser det lidt anderledes ud med chancerne for at få medhold.
Taster man noget tilfældig ind og kommer til side 2 kan man se man køber adgang til et download netværk sikkert med en masse freeware og shareware. Man kan så tilvælge support for DVD shrink

Så i princippet har han jo fået hvad han har betalt for. Nemlig et medlemskab.
Hvad står der i kvitteringen (går ud fra du har fået en mail)?


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2007 20:02:09
Svar/Indlæg:
6181/270
#36 kan ikke se nogle steder hvor det ahndler om et medlemskab?


draven
 
Superbruger
Tilføjet:
14-08-2007 20:14:45
Svar/Indlæg:
187/2
#37
Der er ikke nævnt noget om software køb nogen steder.
Derimod på side 2:
http://www.download-reactor.co...

Der er "varen" et medlemskab. Så jo efter min mening fremgår det
tydeligt at det ikke er DVD shrink man køber men et medlemskab
til et download site. Netop derfor er det altid godt virkelig at læse igennem
hvad der står. Kan du vise mig et sted hvor der direkte står man betaler
for DVD shrink og ikke et medlemskab?

Kan så tilføje at det farlige ved mange af disse medlemskaber til det ene og andet er at hvis man falder i kan man risikere at have givet dem tilladelse til fortløbende at trække et månedlig beløb.

De har iørigt også http://www.dvdshrink--download... og sikkert en masse lignende.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2007 20:20:29
Svar/Indlæg:
6181/270
ja sørme så


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2007 10:22:35
Svar/Indlæg:
2333/391
Hej,

Så fik jeg endelig svar tilbage i sagen, og jeg vandt :)

Så mine penge blev ført tilbage på min konto, dog tog det godt 2 mdr.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2007 10:24:44
Svar/Indlæg:
6181/270
#40 det lyder jo godt tillykke 😀


wapsters
 
Overclocker
Tilføjet:
23-10-2007 00:13:20
Svar/Indlæg:
12/5
#17

Hvis du har købt noget på nettet med kort og butikken hæver mere end du har accepteret, kan du ALTID gøre indsigelse. Det betyder ikke noget om firmaet ligger i eu.