Med lidt søgen og som en bagklog mand vile sige--->
Der står intet sted på sitet hvem der står bag før man har tastet email mm. Allerede her ville jeg nok være lidt betænkelig 😐
Men sket er sket og jeg kan sgu godt forstå man bliver pist off over at sådan noget kan få lov til at ligge og flyde på nettet. Men alle ved at der er måske millioner af sites der lever af at franare godtroende mennesker deres gryn.
Havde en kami der skulle se lidt tøser og var dum nok til at taste hans visa ind på siden for at se mere. Ikke nok med at de hævede det de skulle, men det fortsatte også måned efter måned ind til at opdagede det og fik det stoppet i banken. Men alle de gryn der allerede var sendt kunne banken altså ikke hive retur igen da han handlede med et ikke EU-land 😩
Jeg tvivler derfor på at du kan få stoppet handlen da du allerede har accepteret de handelsbetingelser der står på sitet ved at klikke på OK knappen. Men gør hvad du kan tidligt mandag morgen med en voice til banken da mails måske først bliver læst når pengene er trukket på kontoen.
Gik lige ind på min egen banks betingelser som du kan se her--->
Pengene retur
Har du betalt med Nordea E-betaling, eDankort eller et betalingskort, har du altid krav på at få pengene tilbage i disse tilfælde:
* hvis du fortryder købet ved at undlade at modtage varen
* varen ikke bliver leveret
* der er hævet penge på din konto, uden du har givet lov
* hvis beløbet ikke stemmer overens med det aftalte.
For at få pengene retur skal du først kontakte sælger. Lykkedes det ikke, skal du kontakte din filial, som hjælper dig med at lave en indsigelse og herefter skal sætte pengene ind på din konto igen, mens indsigelsens rigtighed undersøges.
Vær opmærksom på, at ovenstående retningslinjer ikke gælder, hvis sælger blot har oplyst sit kontonummer til sin bank og du overfører penge direkte fra din konto til butikkens konto. Laver du en sådan overførsel, kan du løbe en risiko. Dukker varen ikke op, er du afhængig af, at firmaet er indforstået med - og i stand til - at betale pengene tilbage.
---
Rent faktisk har du jo både modtaget varen, og givet lov til at at idioterne må hæve kroner på kontoen. Hvis de er "smarte" nok så hæver de også kun det aftalte beløb. På den måde er der ikke meget at komme efter i min bank ☹
Samtidig så er det "normalt" at lukketiderne i div. netbanker bruges netop på at overføre div. tranaktioner fra ind og udland. Derfor kan du være pisse uheldig at dine kroner er på vej til en lille Afrikansk lorteø i 0ér og 1-taller lige nu.
Der er dog en mulighed som jeg aldrig selv har efterprøvet. Har du tænkt på at melde dit kort stjålet???
Det er måske ikke lige helt efter bogen og måske også en smugle ulovligt men.... En mulighed 😉
//Beach