-> #9
Det var nu også mest ment som en joke 🤡 😉
Hvis der sker noget med computeren inden for det første halve år, det der hedder "formodningsperioden" (som mange kalder for garantien), har du en rimelig god sag. Selvfølgelig kan du bare bytte den, såfremt forhandleren tilbyder 14 dages fuld returret.
Det er jo ikke fedt at have en computer man føler sig utryg ved. Altså. Jeg ville mene, at hvis den kan holde til at køre et par timers spil, skal der en del til inden lortet brænder af. Sker der inden for et halvt år, jamen så får de den jo bare i nakken igen.
Ulempen er jo så blot, at du skal vente i en periode for at få den retur fra rep. Dermed kunne man sige, at det kan du komme udenom ved at vælge en model du føler dig mere tryg ved, men lad mig sige det sådan.
... jeg ville ikke blive overrasket over at sådan et Geforce 8 i en latop bliver varmt. Jeg sidder med et Geforce 7400TC i min Toshiba, og den bliver godt lun.
Nu skal jeg ikke kunne sige noget præcist om din computer, men i de fleste laptops, er køleløsningen på grafikkortet ikke lige prioriteret så højt som kølingen på processoren. Det er derfor ikke usædvanligt, at grafikchippen køles "sekundært", hvis det giver mening?!
Nogle producenter vælger dog en seperat køleløsning til grafikchippen, af selv samme årsag som du nævner. Men hvis din computer er købt som en "blærbar", så ville der ofte sidde en seperat køler til grafikchippen. Hvis ikke, tjah, så har vi nok forklaringen på temperaturen.
Prøv at se hvad producentens hjemmeside siger mht. varmeudviklingen. Det står som regel som en disclaimer, enten på hjemmesiden eller i manualen. Det er ikke sikkert at der står et præcist antal graders celcius, men der står sikkert "denne computer udvikler meget varme, stil den derfor ovenpå en jævn overflade, og pak den ikke ind i en dyne"... blah blah blah osv. You get the point 🙂