det jeg går næsten altid efter den laveste cpu temp. muligt, som de fleste andre og i jegten på så lav en cpu temp. gælder det om at få et så højt et flow som det er muligt
i mit system pumper jeg vandet gennem radien og så over i gfx og derefter cpu'en. så syntes du skal pumpe gennem radien så vandet er så koldt så muligt når det kommer ind i hovedet..
Så længe du har pumpe lige efter et evt. reservoir, så den altid har vand, er det FULDSTÆNDIGT fu..... ligegyldigt hvilken rækkefølge tingene sidder i.
OP: du kan evt. sætte et par haner på forgreningerne så du kan regulere flowet, hvis nu det hele bare fiser igennem cpu og intet overlader til mosfet/cpu.
#9 Er det det ikke smartere at køle cpu før gfx? Gfx kører jo fint ved fx 70-80 grader, cpu kører bedst under 60. Jeg ved godt flowet er så højt det nok ikke betyder ret meget, men måske en grad eller to på cpu 🙂
Du siger tiderliger i denne tråd at det er bedst med et højt flov på cpu.
Så der for.............cpu --- Y --- chip --- volt
Det er derfor jeg spørger om hvorfor setup nr 2 ikke er mere optimalt...
Jeg kan ikke bruge F - titings da der ikke er en fiting til mit volt hode der passer med den slange der passer på de F - fitings ☹ ☹ Volthodet:http://www.vcore.dk/shop/ac-vo...
#16 Det er da ikke rigtigt.. f-stykkerne har enten ½" eller 3/8" ind- og udgange samt en udgang med 1/4" (6/8mm)..
Voltkøleren er uden fittings, så du køber to stk 1/8" fittings med 8mm studser. Så kan du finde noget tynd 1/4" slange som du kan klemme ned over 8mm studserne (slangen skal måske i varmt vand først). Og så spiller det max!
i setup nr 2 ville dit cpukølehoveder med alt sansylighed blive begranset af nb. og Voltregulator hovederen som er der for jeg heller vile tage setup nr1
Efter cpu vil en 12mm slange (fra cpu) gå ind i et Y der bliver delt ud i 2 10mm slanger, 1 til chip, og 1 til volt. Men er det fordi du mener der er for stor modstand i hoderne???