jeg læste og læste og læste og spurgte om de mest dumme ting man kan forstille sig, men efterhånden som folk herinde besvaret mine dumme spørgsmål stilte jeg lidt klogere spørgsmål osv osv osv jeg vil tro det er største parten herinde der har båret sig sån ad !
FSB'en er den der basalt og meget enkelt forklaret den der bestemmer hvor høj din clock frekvens er. altså der er den faktisk FSB og den effektive FSB, lad os tage udgangspunkt i din processor, en E6600, dens faktiske FSB er på 266Mhz, hver herz kan udføre 4 instruktioner, altså skal man gange den faktiske FBS med 4 for at få den effektive, der bestemmer hvor hurtigt din processor kan arbejde sammen med de andre komponenter i din computer.
din processor har en multi på 9, altså 9x266=2400, hvis du ændre FBS'en til 333 for du, 333x4=1333 og 333x9=3000, altså har du lige lavet din processor om til en E6850, altså samme specs.
men hvis du nu ændre multien, ned til fx 7, så for du samme FSB, men du for en langsommere processor, i dette tilfælde en E6320, fordi 266x7=1862.
vhis det ikke gav mening, så bare læs den første #1 linker til !