Fladskærm DVB-C / DVB-T

Diverse d.  11. august. 2007, skrevet af Lars71
Vist: 295 gange.

Lars71

Overclocker
Tilføjet:
11-08-2007 14:28:08
Svar/Indlæg:
1/1
Hej

Jeg er ved at skulle købe mig en fladskærm, tror det bliver en LCD skærm. Jeg er tilsluttet en fælles antenne http://www.haslevantennelaug.d... her står der at man skal have DVB-C og ikke DVB-T som der ofte står på fjernsyn.
Er der nogen der kan hjælpe her, skal der stå DVB-C på fjernsynet eller virker DVB-T også?

Mvh
Lars
Silent

Skribent
Tilføjet:
11-08-2007 15:15:11
Svar/Indlæg:
3223/205
-> #0 Ved med sikkerhed at DVB-T ikke virker i Haslev, har netop selv sådan en USB modtager, tager du til Skuderløse tættere på Næstved virker det fint.

Så tror man skal have en DVB-C af en eller anden slags, men hvilken ved jeg ikke.

Lars71

Overclocker
Tilføjet:
11-08-2007 15:28:24
Svar/Indlæg:
1/1
Hvad så, skal man have DVB-C indbygget i fjernsynet, eller kan man købe et med DVB-T (antenneforeningen overvejer nemlig at skifte udbyder, og det kunne blive DVB-T), og så købe en boks der kan omforme? hvis ja, hvor får man fat i sådan en boks der virker?

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2007 16:22:09
Svar/Indlæg:
1776/116
Du kan ikke rigtig købe fjernsyn med indbygget DVB-C tuner(eller.. du kan godt, men det er rigtig dyrt). Når du skal have en ny fladskærm råder mange folk en til at købe med DVB-T tuner i, men når du kan modtage DVB-C er det ligegyldigt om der er DVB-T eller blot almindelig analog tuner i fjernsynet, da du skal have dig en boks til at sætte under fjernsynet alligevel. Denne boks kan du formodenlig købe igennem din antenneforening.

ChrisB

Superbruger
Tilføjet:
11-08-2007 20:03:39
Svar/Indlæg:
148/42
DVB-C er til Kabel TV og DVB-T er til stuen antænne..
Så hvis det skal kører korekt, så skal det være DVB-C..

Jeg har lige fået mig en DBox2 som er en DVB-C tuner hvor man kan smide Linux på, og så kan man en masse..
Jeg skal nok skrive et par ord om den når jeg ved hvad den kan.. :)
Men den kostede mig kun 1200 pp og jeg er ret glad lige nu...

Jeg kan anbefale Acers 37" LCD med Medie halløj i, den kan hente DivX og XviD direkte fra din HD/Server via det Wlan der er i den, og den har så en DVB-T tuner i..

Bare lige mine 2 cents