NFSU 2 Crasher.

Spil d.  11. august. 2007, skrevet af MupP
Vist: 258 gange.

MupP
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2007 22:34:15
Svar/Indlæg:
254/16
Hej...

Jeg har instaleret NFSU 2.. Har ikke haft det kørende på denne computer før.. Men før har der aldrig været problemer.. Hverken på min 820d eller P4C... Eller på mit FX5900XT jeg havde før.. Jeg kører xp pro som jeg altid har gjort.. Men spillet crasher, jeg får en fejl meddelse om at spillet har udført en ulovlig handling og så er jeg tilbage på skrivebordet.

Jeg har prøvet at skifte driver til chipset og graffikkort. Jeg har kørt memtest86, ingen fejl på mine ram og jeg har kørt 3dmark06 som kører fint. Det er kun nfsu 2 der crasher.

Jeg forstår det simpelthen ikke.. Og ja spillet er opdateret... Første gang opdaterede jeg bare med 1.2 og efter en reinstall af spillet først med 1.1 og så 1.2.. Bare for at se om det ville hjælpe på noget.. Jeg er lidt lost.. Er der evt. nogen ATI drivere der kan anbefales frem for andre? Jeg prøvede at instalere den nyeste Omega driver.. Der fejlede den under installation.

Graffikkortet ser ikke ud til at blive for varmt, ligger på 40-45 når spillet crasher. Og cpu'en er aldrig over 40.. Intet er overclocket.

Den crasher i free roam (hedder det ikke det?) og under race, men specielt når man er på vej ind i en shop man ikke har været i før, eller på vej ind i et race man ikke har kørt før. Jeg kan ikke fremprovokere det, og det kommer ikke altid. Nogen gange kan jeg spille 15-20 min andre gange 4-5min, jeg kan fint starte spillet op igen og spille indtil det crasher igen.. Men det crasher altid på et tidspunkt.

Anyways er det denne standard fejlmeddelelse jeg får:
http://i124.photobucket.com/al...

Jeg fatter det ikke.. Nogen der har en god idé til hvad det kan være?

Er ved at få grå hår.. 😩

*Edit* JA jeg har googlet det, men kan intet brugbart finde.
NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
12-08-2007 00:06:36
Svar/Indlæg:
2600/84
Hmmm, prøv at kør det i Win2000 Compatibility... løser nogengange nogen mærkelige problemer

når jeg googler det finder jeg også bare forums hvor folk siger det samme, men ingen løsning

synes EA er ved at falde af på den, der er bare flere og flere bugs efter hvert spil


MupP
 
Superbruger
Tilføjet:
12-08-2007 00:12:36
Svar/Indlæg:
254/16
Hmm det har jeg ikke prøvet..

Men ja lige præcis.. Der er ikke nogen direkte løsning.. Flere har haft ram problemer.. Men memtesti86 siger god for mine.. Og det er det eneste program/spil der ikke virker ordentligt.. Anyways så har det altid kørt fint... Har aldrig været problemer før. Men nu på C2D så vil det sku ikke :P

*Edit fik like prøvet, nåede et race.. Kørte så et til og så crashede det igen..


Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
12-08-2007 10:40:35
Svar/Indlæg:
1633/76
Ja det er en klassiker, kan huske dengang det var nyt, der crashede det også ret vilkårligt selvom andre spil kørte fint. Fingeren til EA!


MupP
 
Superbruger
Tilføjet:
12-08-2007 21:05:27
Svar/Indlæg:
254/16
Nu har jeg lige formateret og instaleret win xp pro på ny.. Havde et lille håb om at det måske hjalp.. Men det er det samme som før.. ☹

Anyways så har jeg fået instaleret omega driveren, og ja lige lidt hjalp det.. Er lidt på bar bund.. 😐


Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
12-08-2007 21:16:55
Svar/Indlæg:
1633/76
Måske er dit grafikkort lidt mørt.. hvor varmt bliver det? har du eventuelt prøvet at underclocke det lidt?


MupP
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2007 12:02:53
Svar/Indlæg:
254/16
Mørt? Jeg har skrevet at jeg har testet det i andre 3d applikationer og der sker der intet.. Og det er 40-45c.. Det er jo ikke overclocket..

Her i går instalerede jeg nfsu 2 min anden maskine, P4C, Abit IC7G og FX5900XT.. Der crasher det ikke...! Er det mon ATi kortet der ikke vil sammen med Nfsu2 ? 😩


MupP
 
Superbruger
Tilføjet:
15-08-2007 17:29:48
Svar/Indlæg:
254/16
Det er ikke hverken Grafikkort eller driver til grafikkort.. Har pt. et nvidia kort i. Var ellers på vippet til at gå ud og invistere i et 8800.. 😲

Hmm......