Zitech = kvalitet? har fået bærbar

Diverse d.  12. august. 2007, skrevet af Clint Eastwood
Vist: 368 gange.

Clint
 
Overclocker
Tilføjet:
12-08-2007 20:06:14
Svar/Indlæg:
55/22
Hej alle

Har fået en bærbar i gave, en Zitech Z1507-2, denne:
http://www.zitech.dk/Product/D...

Prisen på den er 7999,-

Ville dog gerne høre om andres erfaring med Zitech, altså ang. kvalitet osv. inden jeg pakker den ud?

Er den god til den pris eller kan jeg finde noget der er bedre?

På forhånd mange tak for hjælpen 🙂

Mvh
Frede
Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2007 20:24:31
Svar/Indlæg:
3410/199
Jeg havde byttet den, hvis det var mig.

Jeg tror, at Zitech er udemærket, og så heller ikke mere. Dog med det forbehold, at jeg aldrig har ejet en pc derfra.

Hvis du kan få pengene tilbage tror jeg, at du kan finde noget bedre til en billigere penge andetsteds.

EDIT:

Check prisen på denne her bærbar - sammenlignet med din:
http://www.edbpriser.dk/Produc...
Det er endda med XP pro - som jeg personligt hellere vil have.


steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2007 20:29:57
Svar/Indlæg:
2870/65
Som # 1 siger: Zitech er hverken bedre/dårligere end så mange andre "billige" mærker.

Årsagen til at jeg siger "billige" er, at Zitech ikke ligefrem er kendt for at være billige, nærmere tvært imod...de er rimeligt dyre med deres ting.

Personligt ville jeg ikke købe hos Zitech. Det er for meget skotteblod i mine årer....eller for meget erfaring til at jeg kunne finde på at give 20-30 % overpris for et minimums-produkt.


beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2007 20:35:20
Svar/Indlæg:
3943/44
#1 den der kommer slet ikke tæt på den zitech, zitech'en har jo et langt bedre grafikkort.
Hvis du kan finde noget der er bedre til prisen, så ville jeg da retunere den, men tror sku det bliver svært.


Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2007 20:39:23
Svar/Indlæg:
3410/199
Jeg havde ikke lige lagt mærke til grafikkortet i den, du har fået.

I stedet kan du få disse pc'er:
http://www.edbpriser.dk/Produc...

Ikke at jeg kan lide Zepto generelt. Men du får mere for pengene i den pc. 40 gb harddisk mere, og et GT-grafikkort i stedet for dit nuværende GS.

Men spørgmålet er, hvad du skal bruge den til? For hvis du ikke skal spille meget på den, har du slet ikke brug for sådan et grafikkort i den.

Hvis du absolut vil have Vista - er denne også en mulighed:
http://www.edbpriser.dk/Produc...
Designet er helt i top, 2gb ram og 160gb harddisk.

Eller check lige Asus' bud til prisen:
http://www.edbpriser.dk/Produc...

Asus = en kvalitet hvor Zitech virkelig bliver hægtet af. Har selv haft en af deres bærbare. Så medmindre de har ændret sig meget siden da, kan jeg stå inde for dem.

Held og lykke.
Simon


EDIT: #3 --> Det kunne jeg godt finde. 😛


beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2007 20:47:17
Svar/Indlæg:
3943/44
#4 den Zepto du linker til kan sådan set kun køre Windows Vista

Men som Goa siger hvad skal du bruge den til?


Du kan nok få andre maskiner til samme pris som er af højere kvalitet, men det vil nok betyde at du enten skal smide op til et par tusinde mere oven i, eller vælge en knap så kraftig maskine.

Bruger du den mest der hjemme, og tager den med engang i mellem, så er Zitech nok fin nok, men skal du have den med hver dag, så tror jeg snart at den vil blive temmelig slidt.


Clint
 
Overclocker
Tilføjet:
12-08-2007 21:09:32
Svar/Indlæg:
55/22
Mange tak for de hurtige svar 🙂

Ja jeg burde nok lige have forklaret hvad den skal bruges til 🙂

Det bliver primært studie, som jeg starter på i september. Skal læse datalogi så regner med der skal laves en del computerarbejde på den. Men det bliver nok primært office til opgaveskrivning, og des lige. Ville ligeledes bruge den til at lave lektier på i toget da jeg har en lang vej til universitetet.

Synes dog stadig det er sjovt at tage et spil i ny og næ, som eks. BF2 eller Call of Duty, så den må også gerne kunne lidt i den retning 🙂


Hamstren
 
Overclocker
Tilføjet:
12-08-2007 22:34:36
Svar/Indlæg:
541/48
Købte computer hos dem efter min konfirmation sidste år. Dengang troede jeg at jeg virkelig fik nogle gode sager, men i dag kan jeg godt se at jeg nok betalte 20-30% overpris for noget, allerede på det tidspunkt, forældet møj.
Ekspedienterne i Århus virker meget flinke, men de sgu ikke altid hvad de snakker om.
Så jeg vil gå langt uden om dem.


ZnarF
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2007 22:44:17
Svar/Indlæg:
1058/59
Jeg har egentlig meget gode erfaringer med zitech bærbare - men den jeg har er egentlig bare en asus med et nyt skilt.

Til datalogistudiet (har selv gået der), er det mere end rigeligt.
Så prøv om du er tilfreds med samlekvaliteten, keyboard og skærm, læg mærke til hvor varm den bliver og hvor meget den støjer. Det (hvor behagelig den er at arbejde med) betyder meget mere i hverdagen end om den er 10% hurtigere - i hvert fald for mig.


#9
PK
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2007 08:52:45
Svar/Indlæg:
931/181
som #8, zitech er normalt bare en anden producents produkt med deres mærke på.

havde indtil for nyligt en zitech, den var jeg nu ganske glad for, var nu også heldig at de havde sat den 2000 kr billigere end de plejer.

men kvaliteten på den var i top må jeg sige, den kunne klare nogle tæsk og da min skærm gik i stykker blev den lavet uden problemer.