# 4 Jeps, 2 partitioner er bedst...som et minimum...når det gælder XP/Vista på samme maskine.
De "gamle" OS (NT4/W2K/XP) har ikke de problemer, hvis der vælges NTFS som filsystem. De kan uden de store problemer installeres på samme partition, bare man husker at kalde "windows"-mappen noget forskelligt.
# 0 Du kan se af den tråd som # 4 linker til, at jeg anbefaler at man fysisk "skiller sine XP/Vista installationer ad" på 2 seperate diske. Man kan godt installere dem på hver sin partition, men så risikerer man at løbe ind i den situation som jeg også beskriver i den anden tråd.
Grunden til at jeg har givet rådet om at skille de 2 OS på hver sin disk er, at skulle man på et aller andet tidspunkt løbe ind i problemer...og gerne ville skille dem ad, har man muligheden for at fjerne Vista i boot.ini-filen...og så formatere den disk den ligger på. Så er Vista væk.
Ligger de 2 OS på samme disk, ja, så har man balladen. Der skal man vide præcist hvad man gør for at slippe af med Vista...og det kan kun gøres fra XP.