Hvad for nogen codec´s skal jeg bruge ?

Media Center d.  13. august. 2007, skrevet af DKMaster84
Vist: 441 gange.

DKMaster84

Overclocker
Tilføjet:
13-08-2007 21:58:52
Svar/Indlæg:
84/35
ja ja ja. ved det - Windows har alle codecs osv og bla bla bla!

MEN!!! min WinTV-pvr 150 media center TV tuner fucker da helt op i alt. den klager altid over at der ikke er codecs indstaleret osv og kan aldrig få min tuner til at funger i media center men kan godt i windows ?? underligt!!

ps. det er media center 2007 med crack og med alle fix osv!

Indstalerede en windows og lavede en convertion og det virkede men vil jo hellere have en Ren indstalation men igen så var det ikke unden problemer!

har i prøvet det og hvad skal jeg gøre ?

har prøvet mange codec pakker og instaleret Mpeg 2 decoder til min tuner
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2007 22:28:53
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Mit første bud ville være, at du skulle bruge ENcoders, og ikke DEcoders. Dernæst er der ikke andet for, endt at forsøge sig frem. Ace Mega Codec Pack eller K-Lite, ville være nogle gode bud.

Ellers, så burde de fornødne codecpakker følge med dit TV-kort, i form af eksempelvis en driver CD/DVD. Hvis det ikke er tilfældet, må du ind på Hauppauges hjemmeside og lede dér.

Nu skriver du, at det ikke kan bruges i dit MediaCenter, men i Windows. Det undrer mig en del, da WindowsMediaCenter (2005 og 2007) er en "indbygget" del af Windows. Det er godt nok ikke integreret, men de drivere de gør brug af er præcis de samme.

Codecs kan være en pine i røven, men for - det er min erfaring - ikke at døje alt for meget med det, skal man køre med éen pakke. Så ved man at de forskellige codecs nemmere kan arbejde sammen.

Som sagt. Jeg har selv haft gode erfaringer med Mega Codec Pack og K-lite. Begge kan hentes via direkte link på google.

Held og lykke.

PS.: Prøv lige at tjekke producentens hjemmeside, samt Windows Update inden du går helt i panik 🙂

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2007 22:35:21
Svar/Indlæg:
566/150
da jeg gik fra ati til nvidia kunne jeg ikke bruge k-lite mere :<

grafikken blev forfærdelig grim og grynet, og når jeg slidede på volumen knappen der, blev billedet sort :o

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2007 22:35:42
Svar/Indlæg:
3162/78
Jeg har også altid kørt med k-kite codec.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2007 23:04:00
Svar/Indlæg:
4107/224
K-Lite FTW 😀

DKMaster84

Overclocker
Tilføjet:
13-08-2007 23:17:40
Svar/Indlæg:
84/35
[qoute]Nu skriver du, at det ikke kan bruges i dit MediaCenter, men i Windows. Det undrer mig en del, da WindowsMediaCenter (2005 og 2007) er en "indbygget" del af Windows. Det er godt nok ikke integreret, men de drivere de gør brug af er præcis de samme.[/qoute]

ja jeg kan godt bruge WinTV som følger med på CDén til min tuner men igen ikke i Media center. ved det lyder underligt, ved nemlig også godt at næsten alle codecs arbejder sammen i de forskellige programmer som man nu har instaleret.

har prøvet k-kite og desvære ingen helt.

nu prøver jeg at huske men mener at den først skriver at "der er problemer med dine codecs, genstart dit mediacenter" efter den besked står der "din Tuner er ikke instaleret eller funger ikke korrekt, genstart evt media center og prøv igen "
alt det er på enkelsk men groft oversat er det hvad den srkiver!

prøver at kigge på Hauppauges hjemmeside og ser om der skulle være noget der men kommer du på noget så skriv endelig!! 😳

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2007 07:50:14
Svar/Indlæg:
2145/218
Har din tv tuner mpeg2 hardware encode ellers kan du installere ligeså mange codec du vil til du bliver smølfeblå i ansigtet men det kommer aldrig til at virke uden hardware decode.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2007 08:00:33
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

Tag backup, afinstallér lortet og prøv igen forfra. Jeg ved godt at det er surt, men det er nok mit bedste bud pt. 😕

- og husk! Kun éen codec-pakke af gangen...

finger

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2007 09:24:43
Svar/Indlæg:
571/106
Bemærk at der IKKE følger en mpeg2 DEcoder eller en DVD decoder med til windows mediacenter, hvor åndsvagt det end er. Dit TV kort optager i mpeg2 format hvorfor mediacenter ikke kan afspille det medmindre du har en mpeg2 decoder.

Jeg selv bruger denne Decoder: http://www.nvidia.com/object/d...

DKMaster84

Overclocker
Tilføjet:
14-08-2007 12:47:02
Svar/Indlæg:
84/35
ja jeg har mpeg2 decoder fra Hauppauges hjemmeside og instaler den osv og TVtuneren virker i windows men ikke i media centeret ??

og ja, føler også snart det er den eneste udvej at slette hele lortet igen men det er den 6 version jeg prøver AHHHH 🤡

:'-( :'-( :'-( :'-( :'-( :'-( :'-( :'-(

men sletter alle codec pakker og bruger din nvidia codec og ser om der er held der

Men den koster jo penge