Harddisk kan sikkert fjernes fra systemet?

Diverse d.  13. august. 2007, skrevet af kbr100
Vist: 315 gange.

kbr100

Superbruger
Tilføjet:
13-08-2007 23:10:34
Svar/Indlæg:
313/103
Hej

Nede ved uret har jeg en lille grøn pil som har med "sikker fjernelse af hardware" at gøre.

Det er mine to harddiske som den siger jeg kan fjerne, hvilket jeg syntes er underligt og jeg har ikke set det i mine installationer før. De er begge western Digital 80 GB, den ene SATA, den anden PATA. SATA'en er styresystemdisk.

Kan jeg få den pil fjernet eller noget? 🙂

Med venlig hilsen
Kenneth
Svendborg
steen

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2007 23:15:15
Svar/Indlæg:
2870/65
Den lille grønne pil har jeg også på alle mine systemer. Det er noget med den måde dine diske bliver registreret på af windows.

Du kan muligvis fjerne den ved at lave et registry-hack, men jeg tror ikke at jeg vil anbefale det.

Jeg ignorer den bare. Bruger alligevel kun den pil, hvis jeg skal fjerne et USB device fra systemet.

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2007 23:49:04
Svar/Indlæg:
3943/44
Kan du fjerne begge harddiske?
For ATA disken burde ikke være der (med mindre den sidder på en controller der understøtter hotswap)
Sata disken er pga. at sata understøtter hotswap.
At windows XP så kan have problemer med hotswap er så en anden historie. (der er selvfølgelig garanti for problemer hvis du fjerner din system disk)

kbr100

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2007 08:18:24
Svar/Indlæg:
313/103
Hej
Så ignorerer jeg den, generer mig ikke synderligt. 😎

Det er ikke begge diske jeg kan fjerne, det var mig der var for hurtig. Det er fordi den siger drev C: og D: , men det hænger sammen med jeg har delt SATA disken op, derfor kan jeg lukke "2" diske ned.

Et spørgsmål der lige er stødt til. Hastighedsmæssigt, gør det da noget at jeg har en SATA disk med Systemet og en PATA som master på IDE-primær-connecteren? Med andre ord er det den rigtige måde at have en SATA og PATA tilsluttet samtidigt?

Med venlig hilsen
Kenneth

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2007 10:40:24
Svar/Indlæg:
732/39
Jeg mener der er en bug i Nforce når man bruger Sata diske og den måde diskene bliver detected og ikonet kan nemt fjernes med en lille reg. hack - du kan prøve om det også virker til dit chipset....

http://www.pcdoctor-guide.com/...

kbr100

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2007 23:50:20
Svar/Indlæg:
313/103
Hej
Det var et godt link, jeg har løst det ved at følge guiden fra dit link. Pærelet og den grønne pil er væk - dejligt 🙂

Tak til alle for svarene 🙂

Mvh
Kenneth