HDD status Bad !! ?

Diverse d.  14. august. 2007, skrevet af --DaxTeR--
Vist: 359 gange.

--DaxTeR--

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2007 14:37:40
Svar/Indlæg:
1089/98
Hey...

Jeg har haft et problem med min pc i snart 2 mdr.

Problemet består af at jeg ikke kan åbne store mapper, og de mapper med fange filer i (tænker på min billede mappe her) Hvor der er lidt iver 2000 filer, og bare for og åbne den mappe, tager min pc ca. 5min om og åbne, og den fryser næsten i mens (står svare ikke ) ved alt.
Har også haft problmer med rar filer, da den tager 11min om en fil på bare 640mb..

Men så her for 10min siden, vil jeg pakke en stor fil ud (2,3Gb) Og så begyndte muskken og hakke, samt musen, og efter lidt tid, genstarter pc'en bare, så står der '' 3rd Master Hard Disk:S.M.A.R.T. Status BAD, Backup and Replace.

Jeg kan godt trykke F1 og komme ind i Windows (Sidder på samme pc nu) Men den gør stadig det der med den er sygo langsom..

Hvad er problemet lige ?
Har aldig haft overcloket den her pc.

Hardware ses i min profil.

På forhånd tak 🙂
steen

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2007 15:16:39
Svar/Indlæg:
2870/65
Jeg ville se at få lavet den backup i en h.....s fart.

XP har en indbygget funktion der gør, at når XP 5-6 gange har opdaget en fejl på disken, sættes disken automatisk til PIO-mode.

Disken vil så opleves ca. 10-15 gange langsommere end "normalt". XP advarer dig såmænd om at enten erstatter du disken...eller også sætter XP farten betydeligt ned for at undgå et crash...så længe som muligt.

Er skaden rent fysisk på diskens overflade, er det kun ? om tid før disken (muligvis ) dør. Siger muligvis, for det er set at windows har taget fejl.

XP vil dog ikke sætte hastigheden op med mindre at disken erstattes med en anden...eller XP re-installeres (hvis det er system-disken der er ved at gå).

Holst

Overclocker
Tilføjet:
14-08-2007 16:56:00
Svar/Indlæg:
209/8
Kør en fuldstændig scandisk af din disk. Hvis der er "bad sectors" vil windows selv finde fejlen og huske den. SÅ vil den placering på disken ikke fremover blive brugt :)
Held go lykke

Sedl

Overclocker
Tilføjet:
14-08-2007 17:20:53
Svar/Indlæg:
260/3
Enig med #1 ... den er ved at dø ,få brændt de billeder ud.

Ja men det er nok en stakket frist ,disken har det sandsynligvis ikke godt og personligt ville jeg kun bruge den til ikke vigtige midlertidige filer.

men håber da du kan redde det der er --DaxTeR-- good luck.

Holst

Overclocker
Tilføjet:
14-08-2007 17:23:55
Svar/Indlæg:
209/8
Enig #3 :)

Ville personlig selv invistere i en ny nu de ikke er dyere end de er :)
også tage backup og over på den nye

--DaxTeR--

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2007 18:45:13
Svar/Indlæg:
1089/98
Er gået i gang med og få brændt alle billeder og andre vigtige ting ud.

Vil godt nok være lidt træt af og skulle ud og finde ny, og ligge en ny windows ind, men efter hva jeg kan høre på jer, vil det nok være smarter og købe en ny, og begynde forfra 🙂

Men takker da for hjælpen gutter 😉

steen

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2007 22:10:24
Svar/Indlæg:
2870/65
# 5 Du behøver ikke at starte forfra.

Hvis du gider at ofre $ 50, skal du kigge her: http://www.acronis.com/

Sådan en Acronis Home 10 vil kunne hjælpe dig rigtigt godt. Den kan tage et "image" af din disk...og kopiere det over på en anden disk. Alternativt kopiere hele den gamle disk over på en ny.

Dette værktøj er guld værd. Det har reddet min bagdel flere gange end jeg tør tænke på....og er selvfølgelig hver en krone værd.

Holst

Overclocker
Tilføjet:
14-08-2007 22:38:22
Svar/Indlæg:
209/8
Kan anbefale acronis. Har det selv, det virker super :)

--DaxTeR--

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2007 23:12:44
Svar/Indlæg:
1089/98
steen

Lyder da meget fint 🙂 Men tror bare jeg smider tingene ud på nogle dvd skiver.

Prøvede lige og se om jeg kunne kopier over til en anden disk, og det kunne jeg ikke.... Så kommer der bare et popup nede i hjørnet, hvor der står et eller andet med fejl ved skrivning, data er tabt... Så det gider jeg så ik prøve igen 😉

Men ellers tak får rådet.