#45 Aye, tror du misforstod mit indlæg og flueknepper det til døde :'-(
I bund og grund er vi jo enige om at kunden skal holdes skadesfri medmindre de selv har busted deres hardware.
For det første formodede jeg at der snakkes om salg til private.
Hvis det ikke er tilfældet, har jeg misforstået #0 og de andre med dårlig erfaring.
At jeg ikke nævner b2b reglerne var såmænd fordi jeg ikke fandt dem relevante I denne sammenhæng. Kan dog godt se din pointe med at nævne dem når nu jeg kalder dem asshats fordi de ikke giver mere, men er sq mere fordi jeg personligt synes det er møgirriterende når der skal laves rma-sager efter det første år.
Gik lidt stærkt med at poste, så det skal jeg være den første til at beklage.
Heldigvis er det ikke mig der sidder på pengekassen i firmaet, så på et helt personligt plan er jeg egentlig ligeglad med hvad der sker, bare kunden får en god oplevelse og kommer tilbage en anden gang.
At du tvivler på om jeg arbejder med hw er op til dig,
jeg så ikke nogen grund til at udpensle købeloven, alle kender vist forskellen på garanti/reklamation efterhånden, selv kunderne(slutbrugerne om du vil).
Men tak for det, så er det på plads :yes:
Se lige her engang:
Din version:
"enviderer er det også butikken der har ansvar for at reperations tiden ved rma ikke overstiger det der er skrevet i købeloven, uanset om "acer" eller "apple" er dem der har fejlen, ved langsom RMA behandling. "
Min(kortere og måske mindre udpenslede)version:
"Det er jer der yder garanti overfor kunden, hvordan I klarer den med jeres leverandør er jeres problem, ikke kundens"
Jer=Shg(Hessi i dette tilfælde), Kunde=Slutbrugeren
Men ellers tak for smøren, jeg sagde jo netop at det ikke var kunden der skal have problemer.
Og min pointe med posten var egentlig bare at jeg ikke synes det er smart at melde ud og "skyde skylden" videre på producenten, sådan lød det nemlig i mine ører da jeg læste Hessis post.