SHG - Kundesupport er lort

Diverse d.  17. august. 2007, skrevet af TAz00
Vist: 1043 gange.

TAz00
 
Superbruger
Tilføjet:
17-08-2007 00:42:42
Svar/Indlæg:
6/1
Hey, jeg ville lige forhøre mig om der var andre der har syg dårlig erfaring med shg og deres support pt.??

Kender til 3 sager lige nu hvor shg helt fejler på det her område.

Først min egen sag om et fladskærms tv som shg har haft til rep. i 66 dage i dag, og kan se frem til ihvertfald 70 dage før de har lovet der sker noget. Sagen er den at det gik i stykker 14 dage efter jeg fik det, og siden har det altså været til rep. købeloven siger at jeg har sidste ord i om det skal ombyttes eller repareres, men de vil ikke ombytte da det "da jeg ikke mener vi skal have uforholdsmæssigt store omkostninger" hvilket købeloven også siger. Men de omkostninger er beregnet på at jeg betalte 3400 for fjernsynet, pga. demovare, og et nyt koster 4049,-

"uforholdsmæssigt store omkostninger" = 649,-

Jeg mener det er grovt hvis man skal se på de 70 dage uden fjernsyn, flere opkald til shg mht. rykkere, ingen låne fjernsyn, og generelt løget i hovedet af deres support afdeling.... Meget skal man finde sig i...

En anden sag er min bror's bundkort som blev sendt til RMA, dagen efter modtager de det og skriver ombyttet og "til plukning" det er så 22 arbejdsdage siden. hver eneste uge har de lovet det bliver sendt, men aldrig sket....

En trejde sag jeg kender til er ang. kreditering, hvor pengene skulle være sendt til en bank konto, pengene er aldrig modtaget men shg har behjælpeligt slettet krediten på hans konto.


Har nogle af jer noget i klemme med SHG for tiden, eller skal jeg betragte mig selv som sindsygt uheldig...?


Stubkier
 
Superbruger
Tilføjet:
17-08-2007 01:10:55
Svar/Indlæg:
339/15
Jeg har haft i alt 3 RMA sager ved SHG, alle gange har det være en god oplevelse. Har altid opnået det jeg ønskede, enten er væren blevet ombyttet/lavet eller jeg har fået mine penge tilbage - uden at jeg skulle betale noget.

Dog har der aldrig været tale om beløb over 1500kr. Jeg tror bare du har været meget uheldig.

Mvh Stubkier


#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 03:49:06
Svar/Indlæg:
1581/5
jeg kender til 100 sager hvor folk har formået at formulere sig forståeligt og korrekt, hvor der aldrig har været skyggen af problemer med Kundesupport og RMA ved shg.dk


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 05:15:13
Svar/Indlæg:
6181/270
#0 du har nok være uheldig


Gilbert
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 06:03:06
Svar/Indlæg:
4089/252
Har handlet der i nogle år nu,og haft lidt RMA også, og aldrig oplevet nogen form for problemer. Vi bruger dem endda som suplement til DELL på jobbet.


inside
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 06:31:54
Svar/Indlæg:
805/46
Jeg skulle her for et par uger siden hente en LCD skærm og nogle andre småting i SHG butikken. Fra mig og min bror kom til vi gik havde vi været der i 3½ time!!!!! Vi brokkede os også rimelig meget, så det endte da med 3 flasker vin til os. Men damn, det var både første og sidste gang, at jeg benytter deres afhentningsservice


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
17-08-2007 06:55:12
Svar/Indlæg:
5678/460
jeg har haft 3 ting til RMA ved dem kun 1 lille ting jeg ka sætte finger på

1. harddisk 120gb Maxtor "ugen efter havde jeg en ny"

2. Maxtor 120gb "ugen efter havde jeg en ny"

3. Creative 30gb Mp3 afspiller , fik den tilbage efter 6 uger fordi Creative fucked i det , det var også fint med mig fordi ringed til mig og fortalte mig det , men det specielle batteri der var med havde de glemt og sende med , og det skulle jeg så bruge 6 mdr på og ca. 200 mails og 20-30 opkald til dem , før jeg trued dem med , forbrugerklagenævnet , så fik jeg det


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 07:40:50
Svar/Indlæg:
8947/160
Har handlet der de sidste 3-4 år. Og har aldrig haft problemer. Altid en til at hjælpe og ingen bøvl i de 3 reklamationer jeg har haft. Det eneste der kan være lidt øv er den nogengange lange ventetid i tlf...De er nu nr 12 i køen, arghhh :yes:


Webnik
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 09:09:24
Svar/Indlæg:
2356/28
Har købt alt hvad jeg har haft igennem flere år ved SHG. Samme gælder på jobbet. Har aldrig haft nogen problemer...


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 09:31:45
Svar/Indlæg:
2823/238
sjovt som der bliver oprettet profiler, og første indlæg er om SHG´s dårlige servoce...
Bare en lille ting jeg har lagt mærke til...


!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 09:53:33
Svar/Indlæg:
3944/384
#0 Du skulle have holdt fast i at du skulle have et nyt! Det er du i din gode ret til, når det går i stykker så hurtigt! Synes vi ser flere og flere af disse sager hos shg.dk, måske de skulle spænde hjelmen?




Shake


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 10:27:35
Svar/Indlæg:
6293/359
#10 ja det vil jeg også mene

men hvorfor i det hele taget ha 1 sted kun man "kan lide at bestille fra"

jeg har aldrig haft et fast sted når jeg har bestilt - jeg har altid tjekket op på priser, om ting er på lager m.m. Og jeg har ALDRIG haft en ting sendt ind til RMA. Dog har der været mange problemer gennem tiderne med bestillings-proceduren, som nogle gange har været helt ude i hampen - men der må man sgu selv lige slå i bordet. Det kan også være teknikken der svigter for dem nogle gange. Vi er kun mennesker, og har overladt alt for meget til computere IMO. Men ellers kunne det heller ikk gå så stærkt som det gør i dag.

Jeg har en kammi som har købt for over 100.000 hos SHG og han fik en dårlig behandling ved køb af nyt hardware for over 25.000 sidste år. Så det endte med at han helt droppede dem... Det er da utroligt at de ikk behandler en, som man er den eneste ene lige i det øjeblik. Det er jo den købeoplevelse alle gerne vil have, men den eksisterer måske bare ikk på nettet? De kan jo også bare være fuldstændig ligeglade med en, men sådan ville jeg ALDRIG være selv, så derfor stejler jeg også når jeg læser #0

Men ja skru bissen på - det ska nok hjælpe - sådan har jeg gjort med telia, tele2, cybercity, ComputerSalg, Getmore, og jeg har fået min vilje HVER gang!

/hygge 😎



!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 10:34:31
Svar/Indlæg:
3944/384
#11 Sådan køber jeg også.. Kigger på priserne, dog har jeg et krav, e-mærket.. Ellers vælger jeg den billigste som har varen på lager.. Har heller aldrig haft problemer.. Og generalt er shg.dk dyrere end andre shops, såå..




Shake


Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 11:13:10
Svar/Indlæg:
1248/70
Har aldrig købt et TV hos SHG så det kan jeg ikke sige noget om, men den med bundkortet er klassisk. Præsis det samme har jeg oplevet flere gange. Det går i sær galt hvis det er et ældre bundkort som de ikke har på lager. Der er det op til deres leverandør hvor hurtigt det skal gå og svartider på over 20 dage har jeg også prøvet flere gange. Har dog aldrig pålevet at få afslag på en RMA (ikke at der var grund til det heller).

#0 - Skriv evt en mail til Thomas Falborg (ejeren, mail-adresse. står på deres HP, mener jeg) det har jeg med held gjort et par gange. Der kan dog også være meget lang svartid men igen, sommetider hjælper det på fremskyndelse af sagen.

Jeg har selv opgivet at handle i forretninger hvor jeg ikke selv kan afhente og små forretninger er også alt for risikabelt, (se bare med www.mindstormsystems.dk , rigtig seriøs var indehaveren, indtil forretningen lukkede så svarer han ikke længere på hverken privat nummer eller privatmail) - jeg gider simpelthen ikke de lange sagsforløb mere.

Det er min erfaring at når man selv møder op i forretningen bliver sagsforløbet altid meget nemmere, når man står ansigt til ansigt med teknikkeren/sælgeren.

Så hvis jeg boede ved siden af SHG ville jeg stadig handle der.


Held og lykke med din(e) RMA sag(er)....

--------CB


steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 11:24:00
Svar/Indlæg:
2870/65
Oser da også lidt rundt inden jeg beslutter mig for hvad/hvor jeg vil købe.

Dette gør jeg fordi jeg er rimeligt sur over de forhandlere der, dels siger at de har tingene på lager (og så er det løgn), dels over de forhandlere som sætter en rimelig pris på deres varer...og tager 14 forskellige gebyrer for dankort, pakning og enhver lejlighed til at stikke hånden i folks tegnebog. (istedet for bare at sætte prisen fornuftigt).

I baghovedet har jeg da også de "mindre" spændende oplevelser. Der er visse forhandlere jeg bare ikke handler med.

SHG er et af de firmaer der hos mig er røget ud på et "sidespor", hvor jeg ikke handler så tit. Har haft et par oplevelser, som fik mig til at sige "hmmmm...". Ikke fordi servicen var totalt ringe, men lige nok til at advarselslamperne begynder at ringe.


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 11:37:41
Svar/Indlæg:
5600/32
#9, Jeg synes det er værre at folk straks rakker ned, når der bliver oprettet tråde som denne. Det er tydeligt at se, at SHG er begyndt at bevæge sig ud på et sidespor og det er ikke bare med dårlig support, men også lange leveringstider. Jeg håber de får rettet op på det, for SHG var da den sidste forretning jeg havde regnet med, ville opføre sig på den måde. 😕


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 11:50:17
Svar/Indlæg:
2823/238
# jeg ville ikke rakke ned, det var mere en lille ting jeg havde lagt mærke til, betyder ikke at der ligger noget mere i det.

Der er ikke noget værre end problemer med net butikker, man er lidt på herrens mark hvis de ikke gør som de skal ifølge forbrugerstyrelsen...


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 11:52:31
Svar/Indlæg:
5600/32
#16, Nej det ved jeg godt. Det var nærmere ment som en fortsættelse til din kommentar i #9. Det er bare en tendens der plejer at være i de her tråde. Som om man ikke må sige noget dårligt om SHG.


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 11:59:26
Svar/Indlæg:
2823/238
Det har jeg set... lidt ærgeligt, har også set tråde, hvor forfatteren skriver om noget han kan lide eller synes er fedt/interessant, bare bliver flamet/hakket på, for at lave den, fordi de andre ikke kan lide det.

Forumer er åbne, og man bør kunne skrive om det man kan lide, så længe man ikke fornærmer andre osv...


RedHot
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 12:07:28
Svar/Indlæg:
796/99
har aldrig haft nogle problemer med SHG:dk altid fået nyt eller fået det igen hurtig :) det et top nice sted min mening :)


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 12:53:07
Svar/Indlæg:
6293/359
Jeg har aldrig haft nogen problemer som jeg skriver i #11, men omvendt har heller aldrig handlet hos SHG så vidt jeg husker - så er det i hvertfald så længe siden, at jeg ikk kan huske det - de har bare altid været for dyre eller et aller andet har ikk lige været på lager...


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 13:59:28
Svar/Indlæg:
3565/372
Jeg har kun haft gode erfaringer med shg.dk, kan VARMT anbefale dem:D 🤣 :yes:


TAz00
 
Superbruger
Tilføjet:
17-08-2007 17:08:01
Svar/Indlæg:
6/1
Vil sige jeg også selv før har handlet med shg, men det her slår jo alt.

Har lavet mig en lille liste over forløbet, som jeg har vedsendt endnu en mail(har sku ikke penge til at snakke med dem)

14. Juni - Pakken insdendt og i har modtaget den
25. Juni - I opdager pakken efter hendvændelse
16/17. Juli - I sender pakken videre til forhandleren, hvor den åbenbart stadig er, og bliver lovet tilbage d. 26.
27. Juli - 32 Arbejdsdage
2. Augsut - Min anden samtale med jeres supportafdeling (koster knaster at ringe til jer fra nr. 18! i køen) og i lover at ringe tilbage samme dag eller dagen efter. Bliver i øvrigt lovet at jeg senest ville få den mandagen efter
3. Augsut - Ingen opkald fra jer
6. August - Mandag, ingen pakke og ringer igen til jer, i påstår samtalen aldrig har fundet sted. Men i ser på det igen.
7. August - Ringer igen, og får at vide "inden ugen er omme"
10. August - Ringer igen, det beklages, intet kan loves og intet vides får jeg at vide, men regn med 10 dage... et gæt....
10. August - Tjekker købeloven og ringer igen og får bare en mail addresse (din )
13. August - Du afviser alle krav
17. August - Denne mail og trusler med forbrugerklagenævnet

Så på mandag sker der nok noget igen....


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 20:31:05
Svar/Indlæg:
2440/66
min erfaring... SHG har lange krediterings forløb ved fejlkøb. Man skal rykke dem flere gange for at få pengene retur. De har dog håndteret de få RMA sager med HW der er gået i stykker helt OK... på det sidste er de blevet meget langsomme til at få tingene afsted samme dag - det har de tidl. været rigtig gode til. 😩


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 20:45:58
Svar/Indlæg:
20170/383

#22

Det du skriver synes jeg lyder rigtig fornuftigt. på nær en ting. "Trusler" lyder meget negativt. Du skulle nok i stedet have skrevet noget i stil med "anmeldelse til forbrugerklagenævnet" af en slags 🙂


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 21:53:29
Svar/Indlæg:
6181/270
#23 det kan jeg så sige de ikke har

købte nogle forkert ørebøffer og ville istedet hellere have en sennheiser.
jeg fik pengende dagen efter


#26
futc
 
Overclocker
Tilføjet:
18-08-2007 14:22:57
Svar/Indlæg:
1/0
Jeg har altid været tilfreds med mine handler hos SHG (har handlet for kr. 25.466,31)
indtil fornyligt.
11/4-05 købte jeg et Asus A8N-SLI Deluxe, i marts 06 opdagede jeg at SLI funktionen ikke virkede og oprettede RMA d.14/3-06 modtog et nyt bundkort d. 4/4-06, hurtig ekspedition godt gået. i marts 07 opdager jeg at bios mister data ved strømsvigt da backup funktionen ikke virker, opretter RMA d. 31/3-07 og modtager først et andet bundkort d. 14/5-07 ( kan se det ikke er nyt da der er støv som er fastblæst fra cpu-køler i ramsokler ) nå men jeg var tilfreds trods den lange ventetid, min computer virkede endelig igen. så går det galt med dette bundkort for 3. gang, kan slet ikke starte op mere, jeg er ved at være godt træt af det nu, d. 26/7-07 opretter jeg en ny RMA, da jeg fjerner det ene grafikkort knækker lås for PCI-E port af, uden at jeg har udøvet vold, nå men jeg tænker ikke mere på det da det jo ikke er fejlen. Får så besked om at garantien ikke dækker mere da lås er knækket af.
Nu er jeg godt rystet og skriver en mail hvor jeg klager over dette forløb, låsen var jo aldrig knækket hvis det havde været et nyt kort ( jeg er ikke nogen novice på dette område og jeg ved hvad jeg har med at gøre ) så jeg beder om en uddybende forklaring fra SHG, men jeg har aldrig modtaget noget svar.
Så dette gør at mine computer handler fremover ikke vil ligge hos SHG :no:


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2007 15:53:12
Svar/Indlæg:
6531/410
At du knækker en pci-e lås kan shg da ikke rigtig være skyld i.

du har ikke krav på at få et nyt bundkort når du sender et til rma men magen til eller bedre.

at du har købt det værste socket 939 bundkort af dem alle er vel heller ikke shg´s skyld.

jeg har handlet for over 120.000.- ved dem og jo de laver fejl men sjov nok er det ikke lykkeds mig at finde en shop der ikke gør det.


Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2007 16:11:53
Svar/Indlæg:
1972/260
Jeg kan meddele at shg har fået ekstra travlt da ferien er slut og folk er vendt tilbage og skal have ombyttet eller repareret deres vare.

Det nye lagersystem vi har fået virker desværre ikke efter hensigten endnu, men der bliver arbejdet hårdt på sagen og det skriver vi også på hjemmesiden, så kunder der afhenter ved at der kan være meget lang ventetid.

Generelt kan jeg sige at vi er ved at opdatere vores administrative IT-system og derfor har stødt på mange "børnesygdomme", hvilket kan resultere i at ordre og RMA sager osv. ikke bliver behandlet som det skal.

Til dem der har haft ekstrem lang ventetid på produkter som vi ikke tester eller reparere, kan jeg kun beklage, men vi styre det desværre ikke selv. Det eneste vi kan gøre er at sende det til vores leverandør og derefter rykke efter det, hvis sagen har taget for lang tid.

Vi har også fået en masse nye medarbejdere, specielt ude i lageret, som skal oplæres hvilket også kan være med til at øge ventetiden.

Jeg vil benytte lejligheden til at pointere at dette ikke er nogen selvforsvarende undskyldning, men en undskyldning til dem med de dårlige oplevelser og en forklaring på hvordan tingene hænger sammen. Igen vil jeg beklage ventetiden og de dårlige oplevelser, men vi gøre vores bedste for at rette op på det og yde vores bedste.

Hessi. 🙂


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2007 16:39:31
Svar/Indlæg:
6181/270
#28 arbejder du hos shg?


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2007 16:56:13
Svar/Indlæg:
20170/383
#29

Det lader det vist til 🙂 Med mindre det er en trofast kunde der har fået storhedsvanvid 🤣


Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2007 17:17:10
Svar/Indlæg:
1972/260
#29 - Ja, og jeg skal der henne om lidt for vi holder sommerfest for medarbejderne og der er gratis mad og fadøl. 😀 😲


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2007 17:19:01
Svar/Indlæg:
6531/410
#29
det var dog det dummeste ? ever 😲


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2007 17:28:05
Svar/Indlæg:
6181/270
#32 hvorfor skulle det være det dummeste?


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2007 17:34:17
Svar/Indlæg:
6531/410
hvis du ikke kan læse ud fra det han skriver

citat.

Det nye lagersystem vi har fået............

Generelt kan jeg sige at vi er ved at opdatere vores.............

Vi har også fået en masse nye medarbejdere.............

så burde du nok søge om at få dine skole penge retur.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2007 17:36:00
Svar/Indlæg:
6181/270
#34 jo, men ville gerne være sikker på at han gjore det 🤡


Hazek
 
Superbruger
Tilføjet:
18-08-2007 19:10:57
Svar/Indlæg:
715/51
Hvad med at skrive en mail til butikken, istedet for i et random forum hvor folk er pisse ligeglade på om du har sure nosser over du ikke får din vilje?

Skriv til butikken eller klap, basta.


Hazek
 
Superbruger
Tilføjet:
18-08-2007 19:13:04
Svar/Indlæg:
715/51
#5

Hvis du nu ser deres hjemmeside, vil du opdage et 9x9 meter stort banner hvor der står det frabedes at hente fra butikken..


TAz00
 
Superbruger
Tilføjet:
19-08-2007 20:26:31
Svar/Indlæg:
6/1
Ok, nu har min bror da fået hans kort afsendt, vil lige huske at tjekke om der er støv på ;) Og tror jeg har fået en idé til at minimere shg's omkostninger ved en ombytning, vil gerne betale 50% af de "uforholdsmæssige store omkostninger" hvis bare jeg snart kan få et fjernsyn igen, selvom jeg stadig mener købeloven er på min retsmæssige side. Men nu må jeg jo bare vente at se hvad de får ud af den anden mail når de tjekker deres post imorgen >_> Der skal da gives credit for at det er det første de gør når de møder ind om morgenen :P fik et svar fra dem sidste mandag morgen kl 7.33

#22 Bare rolig, står formuleret på en anden måde i mailen, men det ville se dumt ud her uden resten af den ;)

#36 "Har nogle af jer noget i klemme med SHG for tiden, eller skal jeg betragte mig selv som sindsygt uheldig...?"


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2007 20:35:11
Svar/Indlæg:
4230/89
#38
du er helt sikkert ikke den eneste der har hardware liggende hos SHG, men shg er(uden sammenligning) den største hardware distrubitør i danmark, og selvfølgelig vil der altid være nogen der kommer i klemme i systemet...


jeg har handlet for snart 40K hos dem, og kun 2 gange har der være(ikke problemer) misforståelser, som har resulteret i fejl forsendelser, eller andre ukorektheder... og begge gange er fejlen blevet udbedret inden for en uge...


BeoWulf_Beo
 
Superbruger
Tilføjet:
19-08-2007 20:44:56
Svar/Indlæg:
1186/81
SHG er klart mit fortrukne sted at handle hardware online!!

har gjort det i alt den tid jeg har haft knaster til at bytte for legetøj (penge til hardware?..) 🙂

Har oprettet 2 RMA sager med SHG, og begge har været løst så jeg følte mig tilfreds.

1. Min Harddisk Seagate 250 GB. ankommer med en tydelig hardware defekt (en ting bagpå der er helt knækket og mangler. sender den tilbage til shg uden omkostninger, (fik 1 brev i postkassen dagen efter jeg oprettede RMA med fri fragt.) da jeg fik den nye var samme problem, og sendte derfor retur igen.. samme som sidst.. 3. gang var ikke min lykkens gang, igen det samme problem. så ringede jeg til dem og sagde at den var gal igen, og han kunne godt forstå jeg var lidt irriteret. og lovede at næste ordre ville de kigge ekstra meget igennem før de sendte den for at forhindre hvertfald lige den fejl. og 4. gang får jeg en 100% intakt hdd. lidt lang tid der måtte gå før jeg havde min hdd, men fik den, og den virker endnu.

2. Fortrudte et køb af et bundkort som Demovare. og bad derfor om pengene retur, og lige da de modtog mit bundkort fik jeg pengene ind på min konto igen.

SHG er nok lidt dyrere. men jeg syntes sq de gør det godt.


beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2007 20:45:47
Svar/Indlæg:
3943/44
Har da haft et par sager med shg, hvilket bla. resulterede i at jeg ikke havde et bundkort i to måneder.
Men SHG har en stor fordel, de har kundeservice, og selvfølgelig sker der fejl. Men der er rent faktisk nogen som tager telefonen, og svare på ens mails.

Jeg har hos en anden forhandler være udsat for at måtte vente 3 uger på to ting som de havde glemt at sende med i min pakke, men de svarede ikke på min første mail, så 14dage senere skrev jeg endnu en mail. og i alt 3 uger senere fik jeg svar på min første mail... og fik en pakke et par dage senere. Og deres telefon tog de aldrig.

Så handler kun hos nogle få forhandlere, og SHG er en af dem.


BeoWulf_Beo
 
Superbruger
Tilføjet:
19-08-2007 20:47:30
Svar/Indlæg:
1186/81
#38 så har du da været en af de sene de har checket :P se lige her

Sent:Sunday, August 19, 2007 6:01:23 AM

og det er ikke en ordre bekræftelse, men angående nogle drivers til deres SHG Note serie :)


JG1337
 
Superbruger
Tilføjet:
19-08-2007 21:01:42
Svar/Indlæg:
23/2
jeg har kun haft gode oplevelser med shg.dk
det var osse dem jeg købte min første blæser fra 🙂 en revoltec 8cm blå LEDblæser 😀 go'e minder :P


obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2007 00:05:19
Svar/Indlæg:
486/13
#Hessi: Der er én ting jeg hæfter mig ved i din udredning, og det er at I ikke kan
gøre andet end at sende det til leverandør :no:
Arbejder selv I hw-shop, og der arbejder vi ud fra det princip at det ikke skal gå ud over kunden ligegyldigt hvem producenten er. Specielt Ipods, Creative Zen og Xbox er varer der er meget stor risiko for bliver krediteret, simpelthen fordi producenterne kan være nogle asshats af rang og fastholder at de kun yder 1 års garanti.
Det gør vi af simpelthen for at have glade kunder, og afaik for at følge den danske købelov. Det er jer der yder garanti overfor kunden, hvordan I klarer den med jeres leverandør er jeres problem, ikke kundens.

Det kan selvfølgelig gå galt, det kan det for alle, men jeg synes ikke det er smart at gå ud og melde det ud som "repræsentant" for firmaet.


Nu vil jeg ikke flames omkring paragraffer I købeloven osv, jeg undrede mig bare meget over den lille bemærkning.


#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2007 00:35:18
Svar/Indlæg:
1581/5
#44 hvis du arbejder i sådan en butik, ville du sikkert også vide at b2b (business to business) ikke er under købeloven, og de derfor sagtens kan sælge ting med 0 garanti hvis de ville, der ud over så er 1års garanti et halvt år længere end købeloven forlanger, der bliver der forlangt ½års garanti og der ud over 1½års reklamationsret, hvor det bliver kunden der skal bevise at varen har haft en konstruktions fejl, eller defekt fra starten af.

Det er ganske normalt at der "kun" (selvom det er mere end loven tilskriver) er 1års garanti fra producenten af, det næste års reklamationsrat hænger butikken på der sælger det til slutbrugeren.
enviderer er det også butikken der har ansvar for at reperations tiden ved rma ikke overstiger det der er skrevet i købeloven, uanset om "acer" eller "apple" er dem der har fejlen, ved langsom RMA behandling.


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2007 01:10:45
Svar/Indlæg:
2440/66
#30 ROFL 😀 #32 ja det må være en af kandidaterne.... 🤣


obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2007 01:18:49
Svar/Indlæg:
486/13
#45 Aye, tror du misforstod mit indlæg og flueknepper det til døde :'-(
I bund og grund er vi jo enige om at kunden skal holdes skadesfri medmindre de selv har busted deres hardware.
For det første formodede jeg at der snakkes om salg til private.
Hvis det ikke er tilfældet, har jeg misforstået #0 og de andre med dårlig erfaring.
At jeg ikke nævner b2b reglerne var såmænd fordi jeg ikke fandt dem relevante I denne sammenhæng. Kan dog godt se din pointe med at nævne dem når nu jeg kalder dem asshats fordi de ikke giver mere, men er sq mere fordi jeg personligt synes det er møgirriterende når der skal laves rma-sager efter det første år.
Gik lidt stærkt med at poste, så det skal jeg være den første til at beklage.

Heldigvis er det ikke mig der sidder på pengekassen i firmaet, så på et helt personligt plan er jeg egentlig ligeglad med hvad der sker, bare kunden får en god oplevelse og kommer tilbage en anden gang.

At du tvivler på om jeg arbejder med hw er op til dig,
jeg så ikke nogen grund til at udpensle købeloven, alle kender vist forskellen på garanti/reklamation efterhånden, selv kunderne(slutbrugerne om du vil).
Men tak for det, så er det på plads :yes:

Se lige her engang:

Din version:
"enviderer er det også butikken der har ansvar for at reperations tiden ved rma ikke overstiger det der er skrevet i købeloven, uanset om "acer" eller "apple" er dem der har fejlen, ved langsom RMA behandling. "

Min(kortere og måske mindre udpenslede)version:
"Det er jer der yder garanti overfor kunden, hvordan I klarer den med jeres leverandør er jeres problem, ikke kundens"
Jer=Shg(Hessi i dette tilfælde), Kunde=Slutbrugeren


Men ellers tak for smøren, jeg sagde jo netop at det ikke var kunden der skal have problemer.

Og min pointe med posten var egentlig bare at jeg ikke synes det er smart at melde ud og "skyde skylden" videre på producenten, sådan lød det nemlig i mine ører da jeg læste Hessis post.



TAz00
 
Superbruger
Tilføjet:
20-08-2007 12:30:23
Svar/Indlæg:
6/1
Så har shg svaret på min mail, og uden videre krediteret beløbet til en konto der ikke er min og "betragter sagen som afsluttet" WTF


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2007 12:33:56
Svar/Indlæg:
6181/270
#48 lyder da ikke godt 🤡


TAz00
 
Superbruger
Tilføjet:
20-08-2007 15:13:25
Svar/Indlæg:
6/1
Nu sender de godt nok en check, men uanset hvad lader de ikke til at kunne forstå at jeg egentlig mister værdi for næsten 700kr.... Fjernsynet er jo mere værd end jeg gav for det, demo vare eller ej .....