Et øje i det høje gør danskerne trygge

Litteratur d.  17. august. 2007, skrevet af System
Vist: 618 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
17-08-2007 11:01:00
Svar/Indlæg:
0/11005
Det er fint nok med et snurrende overvågningskamera i et hjørne af loftet. Det mener et stigende antal danskere, der ifølge to forskere har smidt tidligere tiders afsky for kameraerne på porten.

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
DotMatrix

Superbruger
Tilføjet:
17-08-2007 12:47:47
Svar/Indlæg:
345/63
det er jo forkert at konkludere at danskere er vilde med overvågning, på baggrund af at de vælger at video overvåge deres eget hjem. Grunden til at video overvåge sit hjem er vel den samme som tyveri alarmer: tyveri sikring. Og bare fordi man gerne vil tyveri sikre sit hjem er det jo ikke ensbetydende med at man har lyst til at blive overvåget over det hele.

---> DotteN.

DaMooze

Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 17:06:32
Svar/Indlæg:
469/83
De optagede video bånd er vel heller ikke tilgængelige for andre end husets ejer ?.
det er jo ikke fordi der sidder folk og kigger ned gennem kameraet ? O_o ergo føler man sig jo netop ikke overvåget. noget helt andet hvis båndet var tilgængeligt for udvedkommende

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 17:09:53
Svar/Indlæg:
3944/384
Lorte overvågning..

#1 Præcis..

Shake

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 17:56:25
Svar/Indlæg:
10398/435
#2, nej men det er der jo heller ikke hvis de bliver opsat på offentlige steder.... det må kun hives frem hvis der er et retsligt grundlag eller der foreligger en kendelse..

#3, hvad laver du så af ulovlige ting? bare rolig, de kommer ikke efter dig hvis du pisser på et gadehjørne!

Jacob_Lindberg

Overclocker
Tilføjet:
17-08-2007 18:38:22
Svar/Indlæg:
137/16
Overvåg mig så meget i vil. Hvis man kan fange flere forbrydere ved det, så må man gerne plastrer DK til med overvågningskameraer.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 18:43:58
Svar/Indlæg:
6181/270
haha jeg blive overvåget af mig selv derhjemme især når jeg hygger mig foran computeren ^^
skal jo tages med bukserne nede 🤣

Serval

Overclocker
Tilføjet:
17-08-2007 23:24:12
Svar/Indlæg:
107/14
ser sku ikke noget problem.. det er da kun folk der har noget at skjule der har ondt i røven... hvis vi kan få fære overfald og voldtæger, så er der sku grønt lys her fra... og bare fordi man bliver filmet vil det jo heller ikke blive brugt med mindre der sker noget lige i nærheden.. og hvis jeg skulle blive indkaldt til en afhøring fordi jeg var der så skulle jeg glædeligt komme..!

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 23:45:11
Svar/Indlæg:
2353/24
Jeg vil ikke kalde det for "øget sikkerhed og tryghed", nok nærmere en hjælp til at finde forbryderne.

Røveri/indbrud sker jo stadigvæk selvom der er et kamera sat op.. det gør det bare lettere at finde gerningsmanden, så det kan i hvertfald ikke give sikkerhed mod lovbrud.

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2007 23:52:28
Svar/Indlæg:
1375/88
#alle
Er der nogle af jer der kommer på rådhuspladsen i københavn?
Hvis ja, så husk, at der er videoovervågning og har været det i lang tid. :yes:
Der hører jeg egentlig ikke nogle der klager. Selvfølgelig skal der nok være nogle der klager, men i det daglige tror jeg faktisk ikke at folk tænker over at det er der.

[EDIT]Og på mange stationer er det også sat op, primært pga. grafiti, men inden for det sidste stykke tid er det også blevet brugt til at opklare forskellige forbrydelser.

Beach

Superbruger
Tilføjet:
18-08-2007 01:47:34
Svar/Indlæg:
112/15
#8, Jo jeg mener jo så det giver "øget sikkerhed & trykhed" at--->
1/ Vide at der er "nogle" der kan se en evt. kriminel hændelse
2/ Vide at mine ejendele nemmere og hurtigere kan spores i tilfælde af....
...Samtidig så ville jeg som tyv nok vælge at stjæle hos naboen hvis det er tydeligt at jeg ville ligge krop til en billig hjemmevideo der hvor den store 72" sony fladskærm hang på vægen....

Så alt taget med så må de for min skylde gerne plastre kameraer op på hvert eneste hushjørne i DK og også gerne i alle offentlige / private rum. Så længe der skal en dommerkendelse med begrundet mistanke til for at udlevere matrialer til det offentlige så er der sgu ikke nogle der kommer i klemme hvis de som tidligere skrevet pisser i et hjørne eller...
#alle London har det rigtig tigtig mange steder på gaderne og de har også bevist at politiet på den måde har en væsentlig større chanche for at styre de kriminelle elementer.
USA (som jeg gæster igen Route66 til efteråret*S*) har også rigtig mange elektroniske øjne på deres motorveje mm. Der kan du få den fedeste bøde ved at kaste affald ud af vinduet når du er ude og køre- Det kaldes Litering og straffen kan være fra få dage til flere uger hvor man bliver sat til at samle affald op fra andre billister 😀

Har selv dd. (jo jo, den er sgu ikke lyv!!!) været ude og snolde 1,,3 Mill i et sommerhus. Tro mig, der bliver sat øjne op både inde og ude som via nettet sender billeder til mig i tilfælde af bevægelser på grunden eller i huset når alarmen er sat.
Og nej... Har ikke tænkt mig at skrive noget om det før tyven står foran hoveddøren og glor lige ind i kameraet🙂))

illuzioN

Superbruger
Tilføjet:
18-08-2007 01:58:46
Svar/Indlæg:
264/40
Få dig en hund i stedet for, det er mere effiktivt overfor indbrudstyve!

Beach

Superbruger
Tilføjet:
18-08-2007 02:17:41
Svar/Indlæg:
112/15
#11 Selv en svært bevæbnet killer hjælper jo ikke hvis "de" VIL ind.
En Bulldog med nyslebede bisser skal jo bare have et kødben eller et dyt i hovedet med et boldtræ så er den ude af spildet.

Anonym20201118164236

Overclocker
Tilføjet:
19-08-2007 01:34:23
Svar/Indlæg:
262/34
#10 må desværre skuffe dig..

hvis tyven har valget mellem at blive filmet (hvilket der bare skal lidt kreativitet til at det bliver ubrugeligt) og få fingrene i en 72" fladskræm, eller naboens 26 tykskræm og ikke blive filmet.. så kan du sige farvel til den fladskræm med det samme..

tyve laver tyverier af nød tit.. så de er ligeglade med din video hvis du skilter med penge indenfor..

men jeg er generelt tilhænger af videokamera, men i private hjem kan det måske blive for meget .. tænk hvis sønnike eller et pigebarn "hygger" med sig selv eller kæresten, og så kan mor og far se det hele på videoen 😛

hollowman

Overclocker
Tilføjet:
19-08-2007 09:07:26
Svar/Indlæg:
373/35
#12 der skal mere end et boldtræ til at få sådan en hund ud af kurs http://ekstrabladet.dk/112/art... 😛
overvågning er kommet for at blive, nu skal vi bare til at lære at sætte en grænse for hvor meget og hvordan vi skal bruge det. Har ikke så meget i mod overvågning. Bare det ikke tager overhånd.
Tænk på dem der synes det er fedt med masser af overvågning, for jeg gør jo ikke noget galt, så de kan bare filme løs, jamen okay lad os få en sort boks i bilen der sladre når man køre for stærkt, et lille program der melder til politiet når man har ulovlig software på sin pc, og ja til at alle kan visiteres over alt, hvor de går, for jeg har jo ikke noget at skjule. Satme en kedelig verden vi kunne leve i hvis det var sådan.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2007 09:11:50
Svar/Indlæg:
6181/270
http://ekstrabladet.dk/112/art...
nu er jeg også mere tryg når jeg rejser 😛

hehe ja Hollowman 😀

Hamstren

Overclocker
Tilføjet:
19-08-2007 09:20:38
Svar/Indlæg:
541/48
#14 Shit man, han fik da plaffet løs ham panserbassen der..damm, men der var da også nul og en skid kraft i den lille gun der.

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2007 18:02:13
Svar/Indlæg:
2353/24
Hvad nytter overvågningen, hvis tyvene bare tager en maske eller et tørklæde + hætte trøje på? INTET! Hver gang vi finder på nye måde at holde tyvene væk (sætte tyverialarmer/videokameraer op), finder de også på nye måder at begå indbrud på! Bare se biler med elektronisk startspærre bliver stjålet, selvom det nærmest skulle være den ultimative måde at forhindre det på.

Jeg lader næsten altid min bil stå ulåst.. for der er ingen grund til at de smadre en rude, for at komme ind.. det er lettere at de bare åbner døren.
Der er kun en til at betale en smadret rude og det er mig selv (har ingen kasko), og hvis tyvene VIL ind, så KOMMER de også ind.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
20-08-2007 19:34:56
Svar/Indlæg:
2600/84
14#

hahah han pløkker hunden på åben skærm :D nice

TB_Kolding

Overclocker
Tilføjet:
20-08-2007 19:51:20
Svar/Indlæg:
492/12
#15 Stakkels hund... Den skulle godt nok bare dø!!!

#16 Så vidt jeg husker, så bruger Svensk politi de samme 9mm Heckler & Koch pistoler som det danske politi. Det er et våben med en ret stor slagkraft... Tror nok nærmere, at det var en skil-øjet panserbasse der skød 😉

///\\\

På steder hvor der er høj risiko for forbrydelser, er det OK med overvågning. Bare det ikke bliver som i eks. London, hvor man overvåger et hvert gadehjørne...

sert

Overclocker
Tilføjet:
21-08-2007 02:16:12
Svar/Indlæg:
1/0

overvågning nytter skam meget selvom tyven har en hætte på, nu laver jeg overvågning til dagligt og har set så mange gange at små detaljer som et par reflekser på skoen er nok til at fange dem på...
Du har helt ret i at hvis en tyv vil ind så kommer han ind, men det er at gøre det så besværligt for ham, så han vælger et andet hus istedet for
Man kunne jo også gøre det så tyven ikke vidste at det er video overvågning, og at du sætter kameraet i en højde så det er lige meget om han har hette på, det har jeg da gjort hos mig selv og det har allerede virket idet at vi har haft nogem der gik og lagde
"falske" reklamer så de kunne se om der var nogen hjemme i ferien, de billeder blev videregivet til politiet og de blev fanget

så at det ikke nytter noget den køber jeg ikke isåfald tror jeg at jeg vil finde mig et nyt arbejde 😕