Hvad skal jeg finde af strømforsyning og blæsere for at gøre min pc, der står i et musikstudie endnu mere støjsvag? Er der ellers ting at gøre, I kan foreslå? 🙂
Måtter skruer sindsygt op for varmen... Det bedste er vand på lortet, men ellers et godt airflow og finde de blæser der kan flytte mest luft ved laveste rpm.
Passiv kølet PSU eller en lownoise fra f.eks. Antec, Seasonic eller Chill Vand på min. cpu Passiv kølet NB og SB (evt. vand) Passiv kølet Grafikkort (evt. vand) God kvalitet kabinet. Stor radiator så man helt kan undgå blæsere herpå - eller nøjes med at køre med super støjsvage 120mm blæsere (eks Scythe S-Flex D) Et antal S-Flex D blæsere eller Noctua (800rpm) til kabinetet
Hvis du ikke er til vand kan en Noctua cpukøler anbefales men også Scythe har et godt ry.
Først og fremmest et godt kabinet med god dæmpning også til harddiske. Dernæst en virkelig stille PSU, passivt kølet cpu m.v. Jeg vil anbefale du kigger på www.silentpcreview.com ... der kan du få mange ideer. Vandkøling er fint hvis man har tålmodigheden / gider rode med det - personligt vil jeg ikke ha' noget med det at gøre.
edit: min erfaring med dæmpningsmåtter er, at de virker, men det bedre kan betale sig med fx. passive cpu kølere og low noise blæsere som scythe s-flex d... mht varme.
#10 det tager da MAX en dag for en begynder at sætte vandkøling sammen. selv hvis man skal skære i kabiet tog det ikke længere for mig ! så rolig nu, det jo ikke en videnskab ! 😛