hvordan virker startup af MB+PSU ?

Bundkort / CPU d.  18. august. 2007, skrevet af McAnus
Vist: 432 gange.

McAnus

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2007 11:01:49
Svar/Indlæg:
807/31
jeg har på fornæmmelsen af min PSU er stået af.
mit bundkort gidder nok starte op med en anden PSU, jeg har lånt, men der sker intet når jeg trykker på powerknappen med min gamle PSU.
det drejer sig om et Asus A8N sli kort og en Antec Truepower (min) og en Antec Smartpower (lånt).

Min PSU lader til at virke fint når jeg sætter den grønne ledning til ground, og derved starter den. den genererer korrekte spændinger på samtlige linjer +0,5v hvilket vel er normalt nok i ubelastet tilstand.

så jeg er nået frem til det nok er der hvor strømforsyningen får besked på at starte, der er gået noget galt.

nogle der ved hvad det er der sker mellem bundkortet og PSU, når man trykker på powerknappen, eller kortslutter de to powerben på bundkortet?

altså, bundkortet virker med en anden PSU, og PSUen i sig selv lader til også at virke, så hvad kan mon være galt?
Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2007 11:14:28
Svar/Indlæg:
4107/224
Der kan vel være røget en sikring i din PSU.
Mener at når du trykker POWER knappen ind, så forbinder/kortslutter du 2 ledninger, så der kommer et signal til PSU'en at den skal starte op.

EDIT: har du prøvet din PSU i et andet bundkort?

McAnus

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2007 11:41:36
Svar/Indlæg:
807/31
jeg har testet min psu i ham jeg lånte en PSU af's bundkort, og der virker det heller ikke.

men jeg kan ikke se hvordan en sikring kan gøre så den ikke kan starte i bundkortet, men nok når jeg forbinder/kortslutter den grønne ledning til ground.

McAnus

Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2007 00:42:37
Svar/Indlæg:
807/31
nogle der kan sige noget om at en sikring kan gøre så at PSU'en kan startes ved at kortlutte grøn til sort, men ikke starte igennem bundkortet?

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2007 00:47:45
Svar/Indlæg:
3162/78
Det er med næsten 100% sikkerhed ikke en sikring, det ville være et meget underlig sted at ha en skiring. Du har prøvet at starte computer uden brug af powerknap, så den kan udelukkes!?

McAnus

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2007 15:11:39
Svar/Indlæg:
807/31
jeg har startet computeren med powerknappen, med min vens strømforsyning. dette virkede.