Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2007 17:13:21
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hej.
I går eftermiddags monterede jeg hos en bekendt et Gigabyte P35 DS3 mobo og en Intel E6750 CPU og 2x1 Gb Corsair ram. Alt gik fint, blæsere startede, og PC'en startede op, og vi fik installeret WindowsXP Pro. Installerede derefter bundkort-drivere, og ved nogle af genstarterne ved driverinstallering, var vi lige inde i BIOS og se CPU temp. Den lå på mellem 44° og 47°. Efter alt var installeret, prøvede vi at lukke Windows ned for at se, om PC'en slukkede. Det gjorde den, og vi tændte den igen. Vi installerede lidt forskellige testprogrammer (SuperPi og Sisoft Sandra) og PowerDVD. Derefter kørte jeg hjem, og han begyndte at installere printer, scanner, viruskiller osv., han surfede på nettet, og vi emailede sammen indtil kl ca 1 i nat (da havde PC'en kørt i ca 8 timer), så jeg går ud fra, at ledninger mv., er monteret korrekt. Han slukkede den der (bag på PSU'en) og gik i seng.
Da han så ville tænde den her til morgen, kunne den ikke POSTe. Den startede CPU-blæseren op, tændte powerLED'en og HD-LED'en, og så skete der ellers intet mere. Ingen bip, intet skærmbillede. Jeg har været ude og kigge på den, og her er hvad jeg har prøvet:
resat CMOS
Pillet alt fra undtagen skærmkort og ram og PSU.
Pillet ledninger af til fronten (powerLED, hd-LED osv)
Prøvet med mit eget DDR2 ram
Pillet batteriet ud af bundkortet i 10 min.
Pillet rammen ud, for at se, om den ville bippe med ramfejl, men det ville den heller ikke.
Prøvet at montere min egen PSU i hans PC.
Alt sammen forgæves. Så mon ikke der er en fejl på enten CPU eller bundkort, men hvordan finder vi ud af, om det er det ene eller det andet? Mobo og CPU er _selvfølgelig_ 🤡 købt 2 forskellige steder, da ingen havde både CPU og mobo på lager i torsdags.