Raid0 på P5N-e SLI

Bundkort / CPU d.  18. august. 2007, skrevet af Goaguy
Vist: 389 gange.

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2007 20:08:05
Svar/Indlæg:
3410/199
Jeg har fået sådan et bundkort. Det er købt som demo, så drivers, manual osv har jeg hentet på nettet.

Jeg har så konfigureret det sådan, at mine to WD-diske skal køre i raid 0. Dvs jeg har gjort følgende - i kronologisk rækkefølge:

- Indstillet bundkortet i bios til at enable raid og SATA-diskene.
- Bundkortet kan se diskene.
- Jeg har via "F10" kommet ind i raid-programmet, og sat diskene til stribe.
- Et stk. disk på den samlede diskplads kan så ses i bios.
- Står som "Array 0, stribe, healthy" under opstart efter bios load.
- Jeg sætter Windåse CD'en i.
- Jeg booter, trykker F6 under opstart. Eller var det nu F5? I hvert fald det, den siger man skal for at indlæse trediepartsdrivere.
- Indlæser fra en diskette Jmicron RAID-driveren til XP, fundet på Asus' side.
- Og så.. Spørger den, om jeg vil installere en ny funktion eller reparere Windåse. Uanset hvad jeg siger, siger den, at jeg ikke har tilsluttet mine diske korrekt. Hvad er der galt?

Der ligger også både Nvidia og Jmicron drivere til raid/sata på Asus' side. Men Nvidia'en er kun til Vista.

Hvad gør jeg galt?

Mvh Simon
DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2007 20:14:00
Svar/Indlæg:
6531/410
nu kan vi jo ikke se hvilken kontroler du har sat disken på men det klogeste ville nog være at bruge nvidia kontrolleren .'

den kan du jo hente drivere til ved nvidia.com

Jro

Overclocker
Tilføjet:
18-08-2007 21:24:54
Svar/Indlæg:
54/15
og husk at installere samtlige muligheder denne driver-diskette giver, ikke bare en af dem...

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2007 21:27:45
Svar/Indlæg:
3410/199
#1 --> Du fortæller mig altså, at der er to stk. controllere på kortet, som jeg kan bruge til at køre raid 0? I mine ører lyder det underligt.

Men så vil du vel have mig til at downloade den her: Eller?
http://www.nvidia.com/object/n...

Problemet er jo, at jeg skal installere drivers til controlleren under opstarten af XP-installationen. Det kan jeg ikke med den der, da den SKAL kunne ligge på en floppydisk.

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2007 21:30:03
Svar/Indlæg:
3410/199
#2 --> Der lå både noget til noget "ACHP" og noget driver til SATA-controller. Hvad er dette ACHP?

Problemet er.. Hvis jeg klikker på ACHP først, og den anden bagefter ( eller for den sags skyld omvendt ), siger den, at det ikke kan lade sig gøre, da jeg allerede har indlæst EEN driver til den pågældende enhed.

EDIT til #3:
Jeg tror, at det er den her, du mener:
http://www.nvidia.com/attach/5...

Jeg prøver det lige 😉

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2007 23:58:40
Svar/Indlæg:
3410/199
Jeg fik det til at virke. Tusind tak 😛