Jeg har ikke rigtig kunne finde noget info jeg har kunnet bruge til noget, så jeg spørger lige 🙂
Mine kingston Value PC6400, hvor meget vil jeg kunne forvente at kunne OC dem hvis jeg montere Thermalright HR-07 Ramkølere på dem? Jeg synes de bliver temmelig varme allerede vel en lille smule OC.
Jeg tror nu nok bare vi får at vide at vi bare skal prøve os frem. Men jeg kunne nu godt tænke mig at høre om andres Oc erfaringer med Kingston Value arm.
Jeg har aldrig haft gode erfaringer med valueram, men har kun prøvet på AMD setups og brugt divider for overhovedet at kunne overclocke..... men de PC3200 jeg har prøvet, kunne kun clockes fra 200 -> 220mhz.... selv med go køling
Om den køler har meget at skulle have sagt tror jeg ikke..... der skulle jo helst være noget mere til forskel fra value til dyre OC ram end heatsinks..... men prøv da ad - så kan vi andre måske få lidt info på det.
Vil selv snart prøve et E6850 setup og regner med at starte med nogle "billig-ram"... så jeg vil da gerne høre hvad i finder ud af.
Memtest er altid godt, men jeg har nu altid fået blå skærm før jeg er kommet så langt, og har derefter øget volt eller clocket en smule ned og været heldig at få den stabil.
Jeg har max tændt min gamer maskine 4-5 timer om dagen og gider derfor ikke teste om den er stabil i 24 timer ..... sidder som regelt og surfer på min server som aldrig er slukket.
Jeg bruger kun Memtest på arbejdet når jeg skal teste om ram er ustabile og det er et glimrende program.... du kan godt køre det fra en CD hvis du ikke har floppy.
mine kingston value kører 843 mhz med standard timings på autovolt. Mine er slet ikke varme. Jeg har en gemini køler, så der er en smule luftgennemstrøm over dem, men det er altså ikke det store.
Se det var jo slet ikke værst 🙂 JEg har også godt læst at Kingston Value DDR2 667 uden problemer skulle køre 800 mhz 🙂
Når konen lige mener at jeg har råd igen, så tror jeg at jeg vil investere i sådan et par Thermalright kølere, og så lege lidt med rammene. Bare for sjov 🙂
tom81, jeg har i skrivende stund mine 2x2gb kingston value CL5 667mhz (PC5300) oppe på 800mhz (PC6400). Klippe stabilt. Har endda leget med lidt timings også: kunne få dem ned på 5-4-4-12 så ville de ikk mere. Gir dem 2.1v i bios efter råd fra grandmaster-RAM-guru Martin.v.R. 😀 😲