Er det teoretiske max ikke 255 maskiner; når den løber tør for IP'er.
Har godt nok ikke prøvet med en trådløs router, og der er da nok også noget max for hvor mange der kan være på før der opstår delay og højere ping tider, men kan da umuligt forstille mig at 10 skulle kunne være et limit.
Der er en manual ude til højre, som jeg har gransket nærmere. På side 36 står der: Ved DHCP kan der maksimalt være 253 tilsluttede enheder. Men default 50.
Det eneste problem du vil få med mange brugere er at den vil blive langsom. f.eks til at dele internettet og i vil lagge i spil. Men det finder i ud af helt automatisk :P
men du får nok problemer alligevel, da routeren kommer godt på arbejde. Min Netgear router tuder lidt når vi er 10 stykker på den, og så kan den ellers godt bruge et genstart.
Den teoretiske maks er sådanset kun begrændset af det antal ip adresser der kan deles ud på det samme netværk. Hvis du bruger et klasse A netværk (10.0.0.1/255.0.0.0) vil det give plads til over 16,7 millioner maskiner på det samme accesspoint/router.
Den praktiske grænse ligger nok nærmere på omkring 10 enheder pr accesspoint/router. Begrændsningen ligger her i krypteringen som tager en del CPU kraft i accesspointet/routeren og at båndbredden deles mellem maskinerne. Dvs. at en 54Mbit accesspoint/router med 10 brugere kun kan give omkring 2,5/3Mbit/s pr bruger. (En 54Mbit accesspoint/router kan kun levere omkring 25/30Mbit effektivt.)