app til at force app over på andet netkort's ip

Software d.  20. august. 2007, skrevet af Retro
Vist: 263 gange.

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2007 18:30:51
Svar/Indlæg:
1643/172
Hmm.. Nogen der kender et program der kan force et program til at bruge et bestemt netkort i ens maskine f.eks vis man har en maskine med 2 netkort med hver sin ip, men gerne vil køre det bestemt program over det andet netkort?

Eller evt muligheden for at installet en proxy server på det andet netkort af en art. Sådan at man på den måde bare ændre på proxy indstillingerne i programmet til at køre over ens egen local proxy server. Det er windows xp pro. Så ved ikke om der findes den salgs til windows.
NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
20-08-2007 19:28:29
Svar/Indlæg:
2600/84
that's a thinker
btw.

Har du 2 IP'er tilsluttet din maskine? wut?

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2007 20:59:33
Svar/Indlæg:
1643/172
Ja det har maskinen, men problemmet ligger i at windows xp pro ikke kan styre hvilket et netkort div programmer skal bruge. Da jeg har brug for en mulighed til at styre nogle programmer over til ene ip og nogle andre over til den anden ip osv, men i windows virker det ikke til at findes, men i Linux findes det, men desvære er det sådan at programmet der køre er lavet til windows. Men der er også den mulighed med at køre VMware osv, men er ikke så meget for dette, men dette give muligheden for at lave en virtuel pc med en anden IP og køre over den anden IP på den måde uden at skulle gå ud og samle en ny server så ville bruge mere strøm.

Det er også strøm forbruget er grunden til at gøre alt på en maskine.

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2007 22:25:09
Svar/Indlæg:
611/26
Man kan køre med flere VLAN hvis man har et intel netkort, ved ikke om der er andre med samme funktioner.

Alternativt kan du give en windows maskine flere ip adresser, på forskellig subnet og så route imellem dem. Men det kommer an på hvad det er for software som du kører.

Eksempelvis kan du godt lave flere ip adresse og så have apache til at køre på en anden adresse.

syska

Superbruger
Tilføjet:
20-08-2007 23:30:58
Svar/Indlæg:
1085/26
Kommer vel helt an på hvad program det er ... og hvad formålet præcis er ...

Hvis du har 2 internet forbindelse, og vil dele trafikken ud over dem begge, ville det nenneste nok være at skaffe noget som kan bundle dem. Du vil dog stadig få et problem med inbound trafik, da det skal smide på den ene eller anden ekstern ip.

Hvis det er download findes der mange "billige" produkter som kan bundle 2 forbindelse.

Men lidt mere specifikt om hvad det er du vil opnå kan man nok finde en god løsning.

// ouT

syska

Superbruger
Tilføjet:
20-08-2007 23:35:19
Svar/Indlæg:
1085/26
Hvor jeg arbejder brugte vi i tidens morgen, da vores 10/10 mbit stadig kostede at download på, men ikke at sende på. Der havde vi en seperat ADSL 8mbit/768kbit ved siden af til at modtage mails og andre kun download hungrende ting på ... det giver på måneds basis en kæmpe besparelse i trafik.

I dag er begge linier så flatrate, så det hele bliver i dag kørt på linjen som også er blevet opgraderet til 20/20 ..... nam nam 🙂

// ouT

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2007 00:17:34
Svar/Indlæg:
1643/172
Grunden til at jeg skal delle mine programmer ud over to ip'er skyldes at den server jeg skal connect til kun til ladder 7 connections pr ip. Det vil sige ved at havde 2 netkort med 2 forskellige ipër skulle det være muligt at havde 14 connections til den server på nettet, men det program jeg bruger understøtter også proxy. Så havde også tænkt på at oprette en proxy server på det andet netkort og på den måde styre de 7 andre connections over det nye netkort. Men som sagt handler det om windows XP pro som nok er rimeligt begrænset desvære. Men ja har over 100 Intel netkort af S serien som netop understøtter sammenlægning til en forbindelse,men det er som sagt ikke det jeg har brug for. Jeg har brug for en mulighed til at styre de 7 nye connections over det andet netkort/IP så jeg kan connected 14 forbindelser til den server ligger på nettet. Som sagt når man prøver at connecte nr 8 over samme ip får man bare en time ban på alle de andre forbindelser som nok ikke er det jeg er ude efter. Og gider ikke at samle en ny maskine bare for at få 7 connections mere ud af det. Vil finde en smart måde at bruge server på. Evt ved at smide et netkort mere i og give det en anden IP, men så kommer windows xp problemmet med at man ikke kan styre hvilket et netkort outbound forbindelser går over i hvilke programmer osv.

syska

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2007 02:12:26
Svar/Indlæg:
1085/26
6#
Okay, kan du ikke lige redigere i dit indlæg og få et par linje skift ind ... kan ikke læse det der ... måske i morgen tidlig hvor jeg ikke er så træt, men lige nu ligner det der bare en masse ord kastet ind ....

Vender måske tilbage igen ...

// ouT

[edit]
ahhh, fik det nu læst alligevel ... lyder som om du prøver at gøre noget du ikke må ...

Du skal jo også være klar over du skal bruge 2 offentlige IP'er ... hvilket du ikke får ved de fleste udbydere. TDC privat adsl ... og så 2 netkort kan du måske ... men tvivler på du kan styre det ...

Ville jo også kræve 2 instances af programmet som kører ....

Men jeg kører gerne om ting/ideer som kan løse det ... jeg ville nok tage den nemme og bruger en vmware og så smide 2 små linux hosts op, og køre hvad det end er præcist som kræver at du nok bryder reglerne ... da som du selv siger er en limit på 7, og der er jo nok en grund til at den er der ... 😛

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2007 03:02:06
Svar/Indlæg:
1643/172
Det er inde på arbejdet det skal bruges og vi har vores egen ip range. Det vil sige vi ejer en masse ip'er. Så har frit slag på alle hylder hvad angår iper til serveren, men det med VMware også en af de ting vi kom frem til selv om det er lidt belastende løsning i mine øjene.

Men ville høre om der var sådan et smart program all shell extension lige som der i gamle dage kunne højre klikkes på et program inden det blev startet op og vælge hvilken en kerne programmet skulle køre på vis altså man havde dual CPU i sin server. Dette bliver nu om dage gjordt automatisk, men vis der var sådan et program der gav mulighed for at styre hvilket et netkort programmet skulle gå igennem når det gik ud igennem internettet ville det også være en mulighed. Det var også håbet om at en eller anden måske havde set sådan et program før.

Men programmet der skal bruges undersøtter proxy indstillinger og derfor var muligheden at installer en proxy server der brugt det andet netkort og på den måde force programmet ud igennem det netkort ved at skrive proxy indstillingerne ind manuelt. Men kender ingen proxy host server programmer til windows xp eller om de overhoved fineds.

Men vi installer muligvis en midlertidig proxy server på vores mail server. For at fixe problemmet med mindre der kommer et gudedommeligt svar/løsning her på siden i morgen

syska

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2007 11:43:18
Svar/Indlæg:
1085/26
Du skal nok over på www.exp.dk så ... tror ikke der kommer noget her.

Kan man ikke bare betale for at få lov til at lave flere connections ... ? lyder meget meget meget specielt hvis den service ikek tilbyder at man kan komme til at lave flere connection ...

btw ... hvis du vil igennem en proxy kræver det jo stadig at du skal have 2 instances af programmet kørende ... kan du det ? for hvis ikke leder du jo det helt forkerte sted.

// ouT