så vidt jeg ved bliver der oplyst en max temp på 60c, eller er det 62c og at man godt kan overskride dem en smule. Men når din er så varm og bliver ustabil kan det jo godt skyldes det.
Måske du skulle prøve med sådan en Coollaboratory heat pad?? eller en kraftigere blæser på køleren. ??? eller bare mere flow i dit kabinet??
Du kan prøve at give cpuen mere at leve af sæt vcore til 1.45v og se om det hjælper det med tempen burde ikke være din fejl jeg kan sagtens køre orthos med min quad på over 70c
Hvis du ikke får problemer med "StressCPU w. Gromac", så er der en stor sandsynlighed for, at din CPU er stabil ved 1,425. Hvis du får problemer når du laver en "Blend CPU & RAM", så går der noget galt mellem CPU & RAM (FSB / Chipset). Du kan prøve at give disse noget mere spænding.
Dit problem kan også være, at dit chipset ikke er kølet godt nok...
#23 Ja og der har været ram som ikke kan leve op til deres specs desværre.. det er jo bare for at komme af med eventuelle fejlkilder. Man kan jo altid stramme op i timings'ne bagefter 😉
Jo men han giver dem 2.1v og de ram fra corsiar jeg havde som vae magen til kunne køre rated timings ved 1.8v så tror jeg også at dem han har kan det ved 2.1v men ja prøv det kunne jo være at der er noget galt med dem
#25, Eller bundkort der ikke kan.. For overhovedet at kunne poste ved 500mhz fsb med to ramblokke, skal jeg sætte rammene ned til 250-300mhz.. 😕 Ingen problemer med en enkelt.
Ja det ved jeg godt men ligefrem at skulle give en halvt volt mere det tror jeg ikke på jeg har haft samme ram og de kørte fint 400mhz ved 4-4-4-12 og 1.8v selv med stor hastighed