Hjælp til køb af IP-telefoni.

Diverse d.  24. august. 2007, skrevet af Timozzdk
Vist: 249 gange.

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2007 20:25:46
Svar/Indlæg:
1636/115
Hej Guys! I min nye lejlighed er mobilsignalet så dårligt at jeg ikke kan bruge min mobil telefon til ret meget. Har ellers aldrig haft fastnet.

Jeg har så fået et tilbud om cable-talk http://privat.tdc.dk/publish.p... gennem tdc da vi allerede har noget billigt webspeed igennem andelsforeningen. 130kr om måneden med fri fastnet. Sys det er lidt dyrt da jeg nok ikke kommer til at ringe så meget til fastnet.

Så tænkte jeg på skype. Er der nogen der kan anbefale det?`Jeg så man kan få ip-telefoner man kan bruge uden computeren er tændt. Det jo super! Men de håndsæt koster os omkring de 1000kr.

Er lidt hooked på skype hvis det er noget værd, ellers må jeg bare ty til TDC jo :D

Håber I kan hjælpe...
Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2007 13:18:03
Svar/Indlæg:
2356/28
Jeg har testet IP telefoni både over Fiber, DSL (Hos TDC) og kabel (Lokal udb. og stofanet) Både fiber og DSL virker upåklageligt og har aldrig haft problemer med det.
Derimod ved jeg at alt alt for mange steder i DK bliver der generelt sløset for meget med coax forbindelser, mest støj problemer, dårlig signal/støj forhold osv og TDC er heller ikke ligefrem de mest roste til at gøre noget ved tingene. Så har ikke haft andet end problemer med IP tele over kabel-TV, og her drejer det sig om flere forskellige steder hvor det er prøvet af.

På DSL forbindelser virker det fint hvis man har mere end 256/256. Har testet mit på Linksys RTP300N og Linksys PAP2. Virker perfekt!

Hvis du allerede har egen router kan jeg anbefale en PAP2 adapter, den virker fint og masser af muligheder med den.

TB

Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2007 14:11:53
Svar/Indlæg:
767/51
#1 jeg har gode erfaringer med at sætte IP telefoni op på en 128/128 linie med en Sipura. Man skal bare vælge et "bedre" codec så pakkestørrelse kan holdes nede.

Jeg bruger iøvrigt musimi.dk og har gjort det siden de kom frem - det virker perferkt.