Problemer med tv tuner kort fra Hauppauge

Media Center d.  24. august. 2007, skrevet af Tz
Vist: 2306 gange.

Tz
Tz

Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2007 22:45:46
Svar/Indlæg:
588/68
Hej

jeg står med et lille Hauppauger WinTV Nova-TD tvkort, indbygget i en usb stick. Jeg har hentet de nyeste drivers fra deres hjemmeside, men lige meget hjælper det. Jeg kan ikke finde nogle kanaler, lige meget om jeg sætte de to medfølgende antenner til, eller kører over TDC kabel tv. programmer der medfølger er af meget ringe kvalitet, så computeren crasher hele tiden. Fik opdateret, og nu er det kun engang imellem at de laver koks, men de kan stadig ikke finde noget.

Er der nogle der har nogle erfaringer med dette eller lign kort ?

På forhånd tak

Mvh Tz
Tz

Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2007 19:14:16
Svar/Indlæg:
588/68
Er der overhoved ingen der gider give en kommentar ?

sko

Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2007 22:20:44
Svar/Indlæg:
1954/464
har du installeret driver?

hvor lang er antenne kabel?

må nok helst ikke være for lang...

Tz

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2007 22:49:43
Svar/Indlæg:
588/68
Hvad pokker, respons :P Ej, nu skal jeg nok være seriøs. De medfølgende drivers giver mange problemer, computeren crasher, når wintv2000 kører, og f.eks. søger efter kanaler. Jeg fik dem efter nogen besvær slettet og installeret nogle nye fra deres hjemmesiden. Her var der ingen problemer med at computeren/programmerne crashede, de kørte dig stadig meget sløvt. men lige meget hjalp det. Disse problemer fremgår også af kommentarene på produktet ved edbpriser.dk.

Det var både med de 2 antenner til (2 sal, Aalborg øst), og med et 10 meter langt antenne kabel fra av-kabels,dk. sat i væggen (kabel tv). Jeg har desværre ikke noget kortere til at teste med.

Når du siger for langt, hvor langt er det så ? Jeg har ingen erfaringer med disse ting, så jeg er mere en glad for råd.

Jeg oplevede kun 1 gang hvor jeg havde sat de to antenner til og den rent faktisk fandt en kanal. Det var DR 2 dog uden hverken billede eller lyd !

mvh Martin Larsen @ Tz

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2007 23:26:44
Svar/Indlæg:
1058/59
Det kan være du har samme problem som mig, et meget svagt digitalt signal - der er skal en ordenlig antenne til.

Kabeltv sender (til min store irritation) ikke DVB-T, men DVB-C, og derved kan du ikke få signal fra kabeltv, så skal du have en selectorboks.

At det er ustabilt skyldes driveren, og har ikke noget med antenneforholdene at gøre. Din løsning er enten at få en med analog tuner, og så glæde dig over at der er et godt billede på kabeltv, anskaffe dig en selector boks (og betale alt for mange penge for noget der burde være gratis) eller købe en rigtig udendørs antenne.

Der burde lægges pres på TDC-kabeltv for at få dem til at sende det digitale signal over deres net.

Tz

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2007 13:33:55
Svar/Indlæg:
588/68
Hej Znarf. Det lyder som om at du har ret. Har undret mig lidt over den selectorboks. Det er vist et engangs beløb på 375 kr jeg skal betale for boksen.

Det med DVB-C det kiggede jeg lidt på den anden dag, det er vist meget begrænset med produkter der understøtter DVB-C.

Jeg forsøger mig lidt frem, skal nok have fat i den selector boks først og fremmest.

Jeg vender tilbage når jeg har fået boksen.

Tz

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2007 13:56:48
Svar/Indlæg:
588/68
Hej igen
Har lige snakket med min antenneforening, da jeg havde læst at jeg via dem godt kunne købe en selector boks. Men det kan jeg ikke alligevel. Snakkede med en halvsur dame, der absolut ikke kunne forstå mine dumme spørgsmål.

Hvad er så nemmest nu. Edbpriser har et DVB-C tv tuner kort, til 800 kr, som jeg er mindre interesseret i. Jeg kan selvfølgelig bare købe et analog tvtuner kort, og så ikke have Dr1, DR2 og TV2 i digital kvali, men det ville dog være rarest med digital tv over min 22" samsung 226BW.

Hvad har jeg ellers af muligheder ?

donfrankie

Superbruger
Tilføjet:
27-08-2007 23:57:47
Svar/Indlæg:
15/0
Det er ikke bare at købe et dvb-c kort og så kan du se digitalt tv med kabeltv (stofa eller TDC).
I begge tilfælde skal du ud og have en dvb-c tuner med common interface og enten et Viaccess cam (TDC) eller Irdeto cam (Stofa).
Det koster også lidt at se digitalt tv.
TDC tager 199 kr årligt for et kortgebyr.
StofaXtra koster 50 kr om måneden (25 kr hvis du køber ekstra kanaler).

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2007 01:20:01
Svar/Indlæg:
1058/59
Der er ikke så meget andet at gøre, end det #7 skriver. Damn alle antenneforeninger, der lader sig stavnsbinde til kabeltv/stofanet...

Tz

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2007 08:11:22
Svar/Indlæg:
588/68
#7 Og selv om det bare handler om de ikke kodede DR1, Dr2 og TV2 kanaler?

Da ingen af jer nævnede det, så går jeg ud fra at et analog tv tuner kort stadig kan burges til at tage de alm analoge kanaler ?

donfrankie

Superbruger
Tilføjet:
28-08-2007 17:05:27
Svar/Indlæg:
15/0
Ja, de videresender ikke nogen kanaler over dvb-c som ikke kræver et kort fra udbyderen, men nogle antenneforeninger videresender dvb-t signalerne.

Og skal man gå over til digitalt kan du lige så godt købe det nu, i stedet for at købe analog+dvb-t nu og så snart finde ud af at du vil have alle kanalerne digitalt. Så er indkøbet af analog+dvb-t penge ud af vinduet.

Tz

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2007 17:00:08
Svar/Indlæg:
588/68
#10 -> Mit problem var også at jeg umidlbart ikke kunne finde et Analog/DVB-c kort, i usb løsning. Det skal side i en mediecenter pc, med 1 pci og 1 pciE slot. Pci skal bruges til lydkort.

Jeg har fået byttet det Hauppuage tv tuner kort til et fra Pinnacle i stedet. Det blev et PCTV Hybrid Pro, som både har dvb-t og analog. Så må jeg gå over til stueantenne hvis jeg vil have digital kvali. Det er kort virke upårklageligt. kortet fandt dog alle 3 standart "analog" pakker fra min antenneforening, selvom de gentagende gange i telefonen har sagt at jeg kun har den lille pakke. Det meste af det er dog i dårlig kvalitet. Skifter mit 10 meter antenne kabel med et High grade her i morgen, det kunne være det hjalp. Ellers så er det nok den meget kompakte analog tuner der ikke er af bedste kvalitet.

Ellers, mange tak for hjælpen. Det var rart lige at få styr på sagerne.

Mvh Martin Larsen