#18 okay så prøver jeg lige - udstyret med en saks og et stykke pap.
Mutitouch skærmen er overlegen af flere årsager.
1) Point-of-touch er klart bedre, du kan bruge to fingre, man skal ikke prikke med neglen eller en kuglepen for at den opfatter hvor man trykker.
2) jeg har endnu ikke oplevet af den har fejlfortolket hvad jeg vil når jeg bruger to fingre på skærmen
3) Der er ingen kalibrering af skærmen, luk pakken op og den spiller.
Så er der softwaren
1) Du har fuld PDA like software suite som kører _længder_ bedre end konkurrenternes løsninger, det skrev jeg også tidligere, men måske du ikke læste det? de funktioner der er i telefonen fungerer til UG med kryds og slange. du nævner MMS i forbindelse med opløsningen og klarheden af skærmen - jeg håber ikke det var seriøst ment? MMS indeholder billeder af rigtig skidt kvalitet, det svarer til at du vil smide et 640x480 hårdt komprimeret JPEG billede op på en 32" skærm og derefter sige "se hvor grimt det er, det er en skodskærm" Iphone er lavet til e-mails - hvor man kan få høj opløsning på billederne.
Generelt er software's feel bare lækker, rigtig lækker. Jeg er endnu ikke stødt på egentlige bugs som jeg ser til hverdag i Nokia, LG, Motorola eller HTC telefoner. Iphonen er den første som integrerer et egentligt OS i en telefon med flot grafik uden at man kan mærke at hardwaren er under fuldt pres.
Når du siger at skærmen går i stykker ofte - hvad baserer du det på? løse rygter på nettet? Hvis det er egen erfaring, så kan du kun have set det på en enkelt telefon, da den endnu ikke er solgt i DK og den kan ikke købes af en ikkeUS statsborger. (den skal aktiveres med US personnummer).
Andre fokuserer på navigation - ja men de løsninger jeg har set har virkeligt været halve løsninger, behøver jeg at nævne Nokia N95 der tager knapt 2 min for at starte GPS'en op..
Og helt ærligt jeg har svært ved at tage din kritik seriøst, det virker til at du baserer dine bastante udtalelser på internethistorier.. Ved du hvor mange telefoner der er solgt?
sidst men ikke mindst, du siger at du arbejder med dem til hverdag - hvad arbejder du med?