Problemer med ny bærbar

Diverse d.  25. august. 2007, skrevet af klausremus
Vist: 297 gange.

klausremus
 
Overclocker
Tilføjet:
25-08-2007 15:51:53
Svar/Indlæg:
254/40
Hej.

Jeg har lige købt en Acer bærbar. Jeg har dog et problem. Når jeg sidder og arbejder bliver skærmen pludselig helt blå og så genstarter computeren. Den er kun en uge gammel, men den har gjort det hver gang jeg har haft den tændt, siden jeg tændte den første gang. Desuden bruger den omkring 10 minutter på at starte op og lukke ned, hvilket den også har gjort lige siden jeg tændte den første gang.

Har I nogen ide om, hvad der kan være galt eller hvad jeg skal gøre?

Det er en Acer Aspire 5610z og jeg kører med Vista, hvis det skulle være til nogen hjælp.
Grislum
 
Overclocker
Tilføjet:
25-08-2007 16:04:27
Svar/Indlæg:
302/31
Hvis den er så ny, så ville en bytning være det eneste rigtige. Ting man køber skal virke ordentligt fra starten.


klausremus
 
Overclocker
Tilføjet:
25-08-2007 16:15:35
Svar/Indlæg:
254/40
Ja, tror også det er sådan det ender. Men har I nogen ide om, hvad der kunne være galt?


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2007 16:40:11
Svar/Indlæg:
2388/52
nej ikke umiddelbart, det kan være så meget jo.. men sig nede i butikken at det sgu da ikke kan være rigtigt at de sælger dig en bærbar der får BSOD (blue screen of death) HVER gang den er tændt og at det tager 10 min at starte den op. og hold for guds skyld fat i at du skal have en ny.


Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2007 16:52:45
Svar/Indlæg:
1248/70
Helt enig med #1 og #3. det kan jo være både fejl ved software og hardware, så fasthold, at du vil have en ny maskine. Hvis forretningen fastholder deres ret til at lægge ny installation på maskinen, bør du meget hurtigt "banke" den igennem alle de testprogrammer du kan finde, og fremkommer igen BSOD, så har du ihvertfald en god sag.

Mit bud er fejl ved harddisk eller programfejl,

Held og lykke med sagen !

-------CB


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2007 17:49:24
Svar/Indlæg:
2388/52
ellers, så tru lidt med forbrugerklagestyrrelsen hvis de ikke er så villige til at samarbejde, kan de ikke så godt lide :)