Jeg har fornyligt opgraderet min pc med en q6600 cpu og et hd2900xt ati kort. Mit problem er nu at jeg nok har fået lavet mig noget af det mest energi sugende system ever, haha. Min PSU er en 500w northq som selvfølgelig ikke kan klare at lave alt det power jeg har brug for. Jeg har desværre ikke råd til at købe en ny PSU lige nu, så jeg tænkte på om det er muligt at smide en ekstra PSU i kabinettet (har et par stykker liggende) og så lade den køre f.eks. grafikkortet alene mens den anden kører resten af puteren???
det kan godt lade sig gøre, men jeg nægter at tro at din psu ikke kan levere nok strøm, dit system burde kunne trækkes af en 350w psu (for det er ca. hvad systemet sluger).
cpu har et max effektforbrug på 105w hvis jeg husker rigtigt, grafikkort har på ca. 175watt - hvis ikke resten af systemet skulle kunne trækkes af de resterende 70watt så har man seriøst for mange harddiske.
http://www.neoseeker.com/Artic... det er målt på ekstern side, så skal det ganges med 0,8-0,85 for at få den interne belastning, (med en hi-efficient psu) hvilket vil sige 280watt system load "worst case" med en overclocked e6600 - q6600 bruger noget mere, men selv den clocket til 3ghz vil ikke komme over 340w. Folk overdriver så sindsygt når det kommer til psu's.
skal man så start den en psu ,ind man tænder pc ,eller hvordan starter ellers nr 2 psu?lad os nu sig ,den en giver kun power til gfx . så går jeg ud fra at man starter den forst .eller er der en mod på ,så det starter samme tid . når du tænder pc .
Jeg har engang for sjov prøvet at køre med 2 PSU'er, og det er ret let. Det som #5 siger holder ikke helt, for så ville PSU'en aldrig slukke. Her er lidt info:
Sidst men ikke mindst burde du vide, at en 500W PSU burde være mere end rigeligt til at trække dit system - hvis bare den var stabil! Dit problem er, at din NorthQ (skod)-PSU ikke leverer de ampere, der skal til. Desuden svinger NorthQ's PSU'er alt for meget i spændingen/effekten, så de fungerer ikke ret godt i high-performance systemer 😐