Der er i hvertfald nogle stykker der kan fjernes. Der er nogle jeg ikke kender, som muligvis hører til den bærbare.
Fordelen ved at du afkrydser dem i msconfig, er at hvis du fortryder kan du klikke dem til igen! Så helt alvorligt vil det aldrig blive. Når du har ændret beder den om en genstart - dialogboksen ser meget gammeldags ud 😉
Når du har genstartet kommer den med en meddelse om at du har lavet nogle ændringer osv osv. Her skal du markere fluebenet med at du ikke vil se disse meddelser fremover og så -> OK. Den vil komme hver gang du har lavet ændringer med msconfig
Jeg kan se der er installeret en HP printer, den sløver rigtigt meget, ved at lukke den ned kan du ikke bruge image zone, men alle programmerne der startes derfra vil stadig virke.
Hp programmerne er:
HP Digital Imagning
HPWuschd
hpcmpmgr
Winampa, også kaldet winamp agent, er der slet ingen grund til at installere, og kan sagtens lukkes.
BearShare har spyware med, så afinstaller helt programmet, men fjern det også fra msconfig. Bagefter skal du scanne din pc med adaware, det kan også være dette program alene der er skyld i sløvheden.
I messenger kan du inde i instillinger sætte den til at den ikke skal starte med windows(medmindre du selvfølgelig gerne vil have den starter med windows), det er bedre at ændre det der, end at lukke den fra msconfig - her hedder den MsgMsgr.
Det ser ud til at der er nogle programmer der "konkurrerer" om at have de forskellige genvejstaster, det er:
PowerKey
HotkeyApp
CtrlVol
OSDCtrl
Wbutton
Prøv at slå dem fra en af gange, genstart og se hvad der virker. OSDCtrl er kun nødvendig for at du får popup på skærmen om hvad der sker, dvs. når du skruer op og ned...
PDVDServ er til din dvd afspiller - men de kan sagtens vises alligevel, og er ikke nødvendige.
Det ser endvidere ud til at der er leget med noget XML (eXtended Markup Language), hvis du ikke bruger det selv, kan du jo også lige prøve at slå den fra.
ePM og EPDdm kender jeg ikke, men er muligvis noget driver- et eller andet, igen du kan prøve dig frem.
Det samme gælder dem der hedder TINTSETP
Håber det hjælper 😀, ellers spørg igen