THG ser på Biochock DRM problemet

Litteratur d.  26. august. 2007, skrevet af Stensgaard
Vist: 559 gange.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2007 20:01:58
Svar/Indlæg:
2620/327
Tom's Hardware's TwitchGuru diskuterer problemet med spillet Bioshock, som består i, at spillet kun kan installeres to gange.

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
Emillos

Overclocker
Tilføjet:
26-08-2007 20:06:40
Svar/Indlæg:
14079/622
Så vidt jeg ved, er proceduren blevet ændret af producenten, så vi snakker 5 eller 10 installationer. Men irriterende er det ligemeget hvad - død over kopibeskyttelse. 😕

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2007 20:20:56
Svar/Indlæg:
3162/78
Det er det fede ved Company of heroes!

Psym

Overclocker
Tilføjet:
26-08-2007 20:21:17
Svar/Indlæg:
663/58
har købt spillet gennem fileplanet og hvis jeg ikke kan installere det efter 2 gange tror jeg at jeg skaffer mig en crack indtil de har fået det til at funke. Men indtil videre er det kun installeret 1 gang så virker fint indtil videre.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2007 20:28:05
Svar/Indlæg:
4107/224
Synes at de skulle ha' tygget på den DRM idé en gang mere inden de lancerede spillet.
Kunne man ikke lave et alternativ? fx at man kun kunne bruge spillet på én ip?

TB_Kolding

Overclocker
Tilføjet:
26-08-2007 20:37:07
Svar/Indlæg:
492/12
Det er da sådan set fair nok, at man ikke kan installere spillet på mere end 2 computere - det kunne være bærbar og desktop. Men hvis det er sådan, at spillet kun kan installeres 2 gange, så er det sg' for ringe.

Kopibeskyttelse er ikke et problem, men en udfordring 😀

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2007 20:43:39
Svar/Indlæg:
3944/384
#5 Hvis du ser den video, så tror jeg heller ikke du synes at den begrænsning er fair.. Jeg synes det er latterligt. DRM er fint, de skal bare ikke lave den slags begrænsninger.

Shake

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
26-08-2007 20:53:09
Svar/Indlæg:
732/39
#4 Problemet med at låse spillet på én IP adresse er, at så er man nødt til at have internet og det kan man ikke kræve af brugeren... og især ikke i et singleplayer spil.

Jeg ved godt stort set alle har internet, men det burde ikke være et krav til sådan en type spil.

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2007 21:00:22
Svar/Indlæg:
1762/50
Hvad så hvis man formatere og ligger det ind igen?

Tror bare jeg køber det til min Xbox.

NEROO-9

Overclocker
Tilføjet:
26-08-2007 21:29:07
Svar/Indlæg:
154/15
De har sat det op til 5 gange 2k, da der var en masse der have brokket sig på deres forum 🙂

det er da altid noget men allligevel

http://www.boomtown.net/da_dk/...

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2007 21:48:30
Svar/Indlæg:
3943/44
Ufatteligt at de gider at lave kopi beskyttelse.

Folk brokker sig over det, og den bliver alligevel brudt i løbet af ganske få timer.
Og spil uden sælger da ganske udemærket, Oblivion f.eks. eneste sikring er at DVD'en skal sidde i maskinen.
Og Oblivion er da blevet kopieret ulovligt temmeligt meget, men det var også en salgssucces, og det selvom det er et singleplayer spil.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2007 22:14:12
Svar/Indlæg:
5874/1287
At låse det til en ip-adresse er ikke smart, så kan man jo ikke skifte udbyder!! Eller hvad med dem der kører med dynamiske IP-adresser? Skulle de så kun kunne spille når de (tilfældigt) får tildelt den IP-adresse de havde da de installerede spillet?

SVJV er den eneste kopisikring der virker den ID-Software lavede til Quake 3, dvs du kan sagtens installere spillet og bruge det som singleplayer, men det kræver en gyldig kode at spille online (jeg ved godt, at der i dag er spilservere der omgår denne CD'key check, men stadig alle "officielle" servere kører stadig kun, hvis du har en gyldig CD-key. En af opdateringerne til Quake 3 (jo, det ER et gammelt spil) fjernede CD-tjekket når man startede spillet, da ID-software godt var klar over, at det var let at cracke, men online spil kræver stadig en gyldig CD-key.

Ellers findes der jo crack til alt. Mon der findes noget populært spil der ikke er cracket?
Hvis de nu i stedet brugte pengene fra kopisikrings'udviklingen til at sælge spillene billigere, ville det sikkert have lige så stor effekt. Der vil selvfølgelig stadig være folk som kopiere det, men jeg er sikker på, at de ville sælge flere, og ikke mindst, de ville ikke få al den dårlige omtale på nettet, som deres kopi-sikring giver dem nu. Som nævnt bliver det jo cracket alligevel.

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2007 22:27:01
Svar/Indlæg:
1058/59
#11 ellers tror de bare på at dårlig omtale er bedre end ingen omtale 😉

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2007 22:52:11
Svar/Indlæg:
1643/172
Død over SecuROM. Hvorfor ikke holde sig til safedisk. Den gør jo det de gerne vil havde uden at drille nogen af spillerne. Det fede ved safedisk er at den forhindre 1 til 1 brænding men er ligaglad med om man lave image af spillet til backup. På den måde forhindre man at spil bliver kopirer og solgt vider. Da det er umuligt at brænde en Safedisk CD perfekt. Ved siden af dette kunne man også havde brugt CD-keys til at spille online og så ville det problem også være fikset.

I mine øjene er safedisk den mest fair copi beskyttelse fordi den forhindre 1 til 1 brænding af spil, men er ligaglad med alt andet. Desuden er Sadedisk spil som realt også spil der har CD-keys. Så der bruges beskyttelsen bare til at forhindre folk i at brænde spillet.

Men det mindre meget om det som Titan Quest var ude på i starten. De havde den mest agrasive form for SecuROM beskyttelse til at starte med, men efter at spillet var totalt ustabilt osv. Valgt de bare at udgive en patch der fjernede SecuROM beskyttelsen fra spillet helt og derved gjorde spillet spilbart uden at det crached konstant.