DOS boot med Gigabyte DS3R P35

Bundkort / CPU d.  26. august. 2007, skrevet af Burgurne
Vist: 359 gange.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2007 22:25:46
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hej.
jeg har bygget en PC for en bekendt med flg hardware:
Intel E6750
Gigabyte DS3R P35
2 Gbyte ram (2*1 Gb i dual channel)

Da vi have installeret WindowsXP, alle drivere, viruskiller osv, ville jeg boote fra min Ghost CD, men det kan den ikke. Den booter godt nok fra CD'en, men når den i autoexec.bat når til at skulle køre mscdex.exe kan den ikke finde noget CD-drev. Jeg kiggede på på Gigabyte-cd'en, og fandt der en ny (dos?) driver. Det ser sådan ud på CD'en. Autoexec.bat:
@echo off
IF "%CONFIG%"=="NONE" GOTO NO
MSCDEX.EXE /D:MSCD000 /D:MSCD001 /D:MSCD002
FINDDRIV.EXE
:NO
SMARTDRV.EXE
DOSKEY.COM
SET DISCMD=/O:GNE
SET PATH=A:\

Config.sys:
[COMMON]
SWITCHES=/F /N

[MENU]
MENUITEM=GIGASATAIDE, GIGABYTE OnBoard SATA IDE CD-ROM
MENUITEM=NONE,NONE

[COMMON]
DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF
BREAK=OFF
DOS=HIGH
FILES=40
LASTDRIVE=H
SHELL=COMMAND.COM /P /E:1024

[GIGASATAIDE]
DEVICE=IDE\GCDROM.SYS /D:MSCD000 /C0
DEVICE=IDE\GCDROM.SYS /D:MSCD001 /C1
DEVICE=IDE\GCDROM.SYS /D:MSCD002 /C2

[NONE]

Efter at have tilføjet disse linier i hhv autoexec.bat og config.sys (og fjernet de gamle selvf.) burde den vel kunne boote fra en floppy-disk og efter boot kunne læse en CD, så jeg kan starte Ghost?
Det kan den ikke. Når den når til MSCDEX.EXE /D:MSCD000 /D:MSCD001 /D:MSCD002 i autoexec.bat skriver den, at den ikke kan finde noget CD-drev. Der er tilsluttet en BenQ-brænder til den parallelle port, og en Samsung SATA til en SATAport, så den burde vel kunne finde bare et af disse?

Nogen der ved hvad jeg gør forkert, eller som kan copy paste en løsning?
De 2 programmer som står i Autoexec.bat, FINDDRIV.EXE og SMARTDRV.EXE kan jeg ikke finde, hverken i WindowsXP eller på Gigabyte CD'en, og jeg har heller ikke haft brug for dem til min egen PC, da den kan boote på en standard WindowsMe DOS floppy.

Please, hjælp hvis du kan, da jeg kun har Norton Ghost 2003.