mit forslag til Hwt

Diverse d.  28. august. 2007, skrevet af System
Vist: 629 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
28-08-2007 11:50:07
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej hwt.dk

da jeg startede herinde, var siden delt i to.
så blev den splejset. det var da også okay.

men nu har jeg ikke været rigtig aktiv i et år.

og det skyldes at jeg syntes at den her side er gået hen og er blevet helt forvirrende... jeg ved ikke hvad formålet er med siden. den hedder Hardware-test.dk men det er ikke det man bruger den mest til.

Forum'et er kæmpe stort, selve siden med tråde på, er jo 14 sider dybt...
hvem bruger det dybe forum ? alle bruger da kun nyeste indlæg og nyeste besvarelser. (det giver også frustrerede brugere, deres tråd bliver ikke set hvis der kommer 10 posts på en gang...)

mit forslag er sub domæner...
/test/nyheder/forum hardware/forum software/handel/

eller er det kun mig der har den indstilling...


Dsan

Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2007 12:15:31
Svar/Indlæg:
3233/128
Eller lave siden længee ned nyeste tråde/besvarelser... Evt. lade brugeren selv vælge længden.




tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2007 13:02:18
Svar/Indlæg:
20170/383

Der er åbenbart en del gamle brugere der skriver for at fortælle hvor godt det var i gamle dage.

Det lidt som med bedsteforældre. Dengang somrene var varmere, sneen mere hvid, kaffen var mere sort og bøsser var noget man skød med.

Hvad med bare at acceptere tingenes gang.


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
28-08-2007 13:05:44
Svar/Indlæg:
14079/622
->#0 & #1

Kan godt se det fornuftige i jeres forslag faktisk - for jo, det går rimelig stærkt på forsiden af forummet.

Andre der har en mening om dette ? 🙂


->#2

🤣


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2007 13:13:39
Svar/Indlæg:
5600/32
Jeg synes det er en rigtig god ting, at der er en masse tråde at søge i, da man så ikke nødvendigvis behøver oprette en tråd selv. Men jeg tror at det netop er der problemet ligger - folk kan simpelthen ikke finde ud af at søge, så man får hundredevis af tråde om det samme. Man kan jo bare se hvor mange tråde der kommer om ugen, fra folk der vil købe nye computere. Det er ca. det samme forslag der kommer hver gang..


riska
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2007 13:13:48
Svar/Indlæg:
7241/274
Ja jeg syntes også at forsiden kunne være lidt længere og også den side man har under community så man kan se flere af de post man har oprettet og er med i da dem som mig der skriver en del herinde ikke kan se dem efter et par dage


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2007 13:15:26
Svar/Indlæg:
20170/383
#3

Jeg kan skam sagtens se det fornuftige i det #0 skriver. Synes bare som jeg også skrev at der er en del gamle brugere der øffer en del, på trods af at de ellers stort set ikke er aktive på siden.

Jeg forstår dog slet ikke hvorfor der ikke bliver oprette "sticky" tråde, sådan som så mange andre fora har det. FX med guidelines til brug af forum, og søgefunktioner osv.

Men også fx den OC-begynder guide sticky tråd der engang blev lovet. Den prøvede jeg på et tidspunkt at lave en lille reminder på. Men der skete ikke en skid. Det blev bare ignoreret.


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2007 13:26:51
Svar/Indlæg:
5600/32
Kunne egentlig også være rart at få gjort noget ved billederne, så man ikke skal åbne dem flere gange, før de bliver åbnet rigtigt. -> http://peecee.dk/?id=65092
Ret så irriterende.. 😕


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2007 16:25:20
Svar/Indlæg:
4230/89
#3 jeg må nok tilslutte mig lidt det som #0 siger

der er måske lidt for meget "flow" på... man kan opleve at tråde som blev postet for 24timer siden, er fuldkommen fjernet fra listen(pga så mange tråde der bliver postet)


nu må du ikke misforstå mig her, jeg har ikke på noget tidspunkt brokket mig over det nye design, og det begynder jeg skam heller ikke på nu...
den tid jeg har været her, har vi skiftet design nogle gange, og hver eneste gang er der en frygtelig masse ballade omkring altmuligt...


men det som #0 siger, kunne måske være en løsning...
men dette "problem" er jo ikke opstået pga nyt design, med pga de mange mange nye brugere der er kommet, som åbenbart allesammen skal stille de samme spørgsmål 20 gange, hvilket resultere i en overflod af tråde som de fleste ikke rigtig gider svare i...

hvilket i bund og grund er synd, for det er jo tit der kommer relevante tråde, som måske bliver overset, da folk ikke rigtig gider tage sig tid til at se hvad folk har at sige længere...


djk
 
Superbruger
Tilføjet:
28-08-2007 19:42:15
Svar/Indlæg:
586/212
1. jeg er tilbage, glemte at logge ind inden jeg postede tråden her...

2. GUD hvor er hwt.dk/forum.aspx siden stadig langsom 😴

3. efter at have læst jeres dejlige indlæg, er jeg kommet i tanke om en anden god gamel feature... GUIDER! det var Total ynglings da mig og min kammerat var 14 og 11 år gamle og skulle i gang med mod og OC på den måde slipper man for en masse tråde omkring vandkøling, OC og casemods...

så kunne man jo tage et tiltag til at dræbe de mange "ny comp, men hvad?" tråde.
og lave nogle købe guider, alá den 3Dgameman har lavet omkring en gamer comp...

ved at tweakup også har lavet en på 3 forskellige typiske priser...

4. #3 ja, vi lyder måske gamle og er det måske også i nogles øjne,
men jeg er 18 år HTX studerende og har lavet webanalyse...
og tro mig, hwt.dk ville ikke få top karakter af mig.

5. jeg er glad for jeres svar, kan se at den allerede er godt på vej ud af nyeste indlæg... håber at HWt.dk crew vil læse med og tage noget af kritiken til sig...

Vi sætter alle stor pris på det i laver, men lad det ikke være forgæves :'-(


MJENSEN
 
Superbruger
Tilføjet:
28-08-2007 20:47:43
Svar/Indlæg:
1233/50
9# kan du se hvor meget sådan en guide skal opdateres da der kommer nyt hele tiden


#11
djk
 
Superbruger
Tilføjet:
28-08-2007 21:03:26
Svar/Indlæg:
586/212
Det er over et halvt år siden at Conroe kom ud.
og raptor diske hører ofte med til det ultimative setup...

så er der bundkort og ram som måske skal opdateres en gang i måneden...

GFX er nogenlunde stabilt, da markedet er ved at ha en rytme for hvornår og hvad der kommer ud...

man kunne jo nøjes med at opdatere en købe guide hver 3. måned... den skal jo kun være vejledende...

syntes da også det er værd at opdatere en købe guide med et åar links om ugen, hvis man tilgengæld slipper for alle de der "nyt setup" tråde...

eller er det bare mig der ikke ved hvorsvært det er at lægge inde på en hjemmeside...


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2007 21:10:17
Svar/Indlæg:
2676/147
Køberguide lyder satme som den bedste idé der er kommet på det sidste imo !

for hvor det belastenede at der kommer SÅ mange nye tråde, fandme næstenm dagligt, fordi folk ikke lige gider bruge søge funtionen :'-(

Dem kunn vi så alle sende et sted hen hvor solen ikke skinder, og være meget gladere 😀

/Tahiti


#13
djk
 
Superbruger
Tilføjet:
28-08-2007 21:13:18
Svar/Indlæg:
586/212
og Lav nogle guider....
få nogle brugere til at gøre det...
evt. i PDF dokumenter


#14
|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2007 21:25:07
Svar/Indlæg:
2694/107
#2
Jeg torr du har misforstået det ordsprog lidt... Det ender sådan: Og bøsser var noget man skød."

Og ja, jeg savner det helt gamle overclocking.dk med chippen i hjørnet...




/Ash


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2007 21:32:17
Svar/Indlæg:
20170/383
#14

nu ved jeg ikke om du laver fis med mig 🙂

Men jeg har nu helt fint fat i det ordsprog. Du kan selv prøve at google det hvis du er i tvivl. Det skal i øvrigt forståes sådan at man i gamle dage ikke kaldte homo mænd for bøsser. Da en bøsse som bekendt var et gevær af en slags.

http://www.google.dk/search?hl...
Så er det vist skåret ud i pap 🤡 🤡

Og jeg savner ikke noget gammelt. Synes HWT.dk er fint som det er 🙂


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2007 21:44:22
Svar/Indlæg:
4230/89
#11+13
det er en rigtig god idé med forskellige guides osv. og den har været oppe at vende på forummet flere gange...
der er bare det problem, at hvad enten det skulle være Crew, eller nogen af os andre som skulle lave de guides, så skulle de stadig laves...

og der er visse kriterier, som skulle overholdes før jeg personligt ville syntes det var i orden med sådan en guide/s..

de skulle være skrevet passivt(ingen favorisering af bestemte mærker),
og de skulle være udarbejdet af personer som ved hvad de snakker om...
(undskyld hvis jeg træder på nogen her), men jeg syntes for tit jeg ser nogen herinde udtale sig om ting, de i bund og grund ikke ved noget om...
bare smider et link til det første og bedste de finder på google, eller noget i den retning...


og det er nok der problemet ligger, da mange af dem herfra jeg ville mene var istand til at skrive sådan en guide, har jo Arbejde/Skole, Kærester, familier, venner og generelt set et liv ved siden af hwt...
det kan nok godt blive et problem at skulle finde tid til så meget andet samtidig

#14 kan nu bedre lide din version af ordsproget 🤣


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2007 21:50:44
Svar/Indlæg:
4107/224
#15 Tror nu det mest var ment for sjov 😉


#18
|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2007 21:58:56
Svar/Indlæg:
2694/107
Haha... Jeg er vist blevet for sort til denne side... Og det har INTET med hudfarven at gøre (bare for at slå det fast for tom81) 😲

Ja, det var ment som en joke...

Jeg kan lige så godt sige det som det er... 9 ud af 10 tråde jeg svarer i er bare en gang lort. Denne form for lort kaldes latterlig humor. Visse mennesker får denne ondartet form for humor ved enten at arbejde for meget eller indtage umenneskelige mængder af et stof kaldet Koffein. Og i værste tilfælde begge. Hvilket jeg har gjort!

/Søren


#19
MupP
 
Superbruger
Tilføjet:
28-08-2007 22:08:00
Svar/Indlæg:
254/16
#18

Jeg tror mere det er fordi du er alkoholiker og er konstant stiv, Ash eller skal jeg kalde dig Jytte? 😛


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2007 22:19:17
Svar/Indlæg:
20170/383
#18

hehe okay 🙂 Vidste det ikke helt hehe...

Men okay så blev jeg lige sent i dummekrogen der 🤡 🤡


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2007 22:23:53
Svar/Indlæg:
4107/224
#18 Så fik vi da det på plads 🤡


Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2007 23:03:08
Svar/Indlæg:
5410/123
#16 Det er så noget af det smarte ved en gæste artikel. Som medlem af crew, skal man hele tiden være aktiv. Ellers bliver man smidt ud til de almindelige brugerer 😛 En gæste artikel kan man jo bare arbejde på, når man lige har tid og lyst, og når familien ikke kalder. Og jeg er helt enig. Kvali skal være i orden, men hvis den ikke er, vil den heller ikke blive godkendt og smidt på nettet.


#23
djk
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2007 13:36:01
Svar/Indlæg:
586/212
Feks. kender jeg mange der har problemer med at dele på netværket med vista...
og det er egentlig ikke så svært at gøre, det skal bare lige sættes op.
det kunne man jo godt lave...

en guide til vandkøling behøver jo heller ikke at favoritisere nogen...

og en evt. købe guide kunne man måske få en net butik eller en en gruppe til at samle... syntes man skulle prøve det før man kan afvise idéen


Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2007 17:14:24
Svar/Indlæg:
5410/123
#23 Super idé 🙂 Så må du jo bare i gang 😉


#25
djk
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2007 17:39:25
Svar/Indlæg:
586/212
#24
det kan jeg godt.... vil godt lave nogle guider til vista og hvordan man lige skærer en rude ud i sit kabinet... har en kammerat der måske vil lave en til vand hvis vi spørger ham pænt...

købe guiden kan vi jo bare tage fra en af de tråde der allerede findes...


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2007 17:44:56
Svar/Indlæg:
4230/89
#22 det er rigtig ja...

nu har jeg godtnok kun skrevet én gæste artikkel, som jeg postede for et år eller to siden(eller deromkring)...

men selvom man har muligheden for at fade lidt ind og ud, mellem artikkel og familie ect. så er det ikke bare lige sådan...

hvis man skal have skrevet noget fornuftigt, kan man ikke rende frem og tilbage mellem forskellige ting...
den jeg skrev(Computernes Historie 1980-2000), var på 8 A4 sider, uden billeder... og man bliver nød til at begynde, og så fastholde arbejdet så lang tid man kan...
jo flere gange man bliver afbrudt, bliver teksten mere ufuldkommen, og usammenhængende... så selvom man som "ikkecrew" har mulighed for at sprede arbejdet over fks nogle uger, tror jeg ikke på man kan få et ligeså godt resultat ud af det...


Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2007 18:21:19
Svar/Indlæg:
5410/123
#25 Det ville da være dejligt med nogle gæste artikler. Dem kan vi ikke få for mange af 🙂

#26 Ja, det har du ret i, men der er nok heller ikke de samme forventninger, til en gæste artikel, som en skrevet af crew (selvom vi nok ikke er bedre....), og derfor vil i også få det mere ros, når i laver en rigtig god artikel :yes:


JacobHL
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2007 18:37:42
Svar/Indlæg:
1776/116
#26 - Fordelen(som jeg ser det) ved en gæste artikel frem for en crew-artikel, er at gæsteartiklerne ofte opstår spontant, og ved at den given gæst/bruger ofte har større ekspertise på netop det område som artiklen handler om.

Vi i crew har måske en allround viden der er fin nok til det meste(vil ligesom #27 pointere at det _ikke_ betyder vi er bedre end jer 😉) - men det vil f.eks. aldrig falde mig ind at begynde at skrive en artikel om vista netværksopsætning. #23 har til gengæld haft erfaring med opsætning af denne, og har på det punkt muligvis en del større ekspertise - og dermed kan han skrive en artikel til resten af os ignorante brugere/crew :)

På den måde får vi både de "almindelige" tests med fra std. crew, samt de lidt mere skæve og fokuserede(rent indholdsmæssigt) artikler fra brugerne.

Så fyr op for tastaturet folkens - sansynligheden for at i har noget at lære resten af os er faktisk ret stor :yes:


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2007 21:21:44
Svar/Indlæg:
4230/89
#28 hmm, you got a point there 🙂

men den tid hvor jeg var aktiv nok til at skrive artikler, nyheder osv... er desværre ovre(ihvertfald lige for tiden)... der er for mange andre ting der skal passes også 🙂