Opsætning i 3v lejlighed (tv+pc)

Media Center d.  30. august. 2007, skrevet af LinC|franz
Vist: 622 gange.

LinC|franz
 
Overclocker
Tilføjet:
30-08-2007 09:17:44
Svar/Indlæg:
7/2
Hej.

Jeg står og skal, måske, flytte ind i en 3v lejlighed, og går lidt og grupler over hvordan jeg skal sætte den op rent "medie"-mæssigt.

Min problemstilling er:
Soveværelset skal der være et tv (har ikke besluttet mig for hvilket endnu) der skal ku vise KabelTV og signal fra min PC.
Min PC står i det (nye) pc rum, hvor jeg også har et TV.
Og så har jeg også et TV i stuen, som kun skal vise KabelTV.

Så skal jeg have en 3splitter i kabeltv stikket, så alle 3 fjersyn, kan få deres signal.

Hvordan får jeg PC(skærm) signalet ind i soveværelset?
Hvad er den bedste løsning?
Hvad er den billigste løsning?
Og hvad er den pæneste løsning?

Kan lige tilføje at jeg har et graffikkort i PCen med 2 DVI udgange(8800GTS). Og at TVet i soveværelset nok får HDMI og DVI/VGA indgang.

Håber i kan hjælpe mig.
Kan også godt buge et link til en 3 vejs kabeltv splitter :)

På forhånd tak!

ps. håber det er i den rigtige sektion jeg smider den :)
Blue*
 
Overclocker
Tilføjet:
05-09-2007 13:09:55
Svar/Indlæg:
223/33
Undskyld mig hvis jeg svare dumt, men er det ikke bare at købe et kabel og føre det fra antennestikket til din pc. i soveværelset?

Jeg har aldrig set en 3vejs splitter, men du kunne da evt. bruge sådan en bandit her:
http://www.av-cables.dk/antenn...


Venligst.


LinC|franz
 
Overclocker
Tilføjet:
06-09-2007 07:04:42
Svar/Indlæg:
7/2
#1

Godt link. fandt ellers nogle splittere, men en forstærker er nok ikke en dårlig idé.


Holst
 
Overclocker
Tilføjet:
06-09-2007 07:26:04
Svar/Indlæg:
209/8
Hehe ja, er da vist bare at trække antennekabel fra væggen rundt i huset oppe på loftet eller lignende. HDMI eller VGA til dit TV i soveværelset. Skal ikke gøre det sværre end det er !


LinC|franz
 
Overclocker
Tilføjet:
06-09-2007 08:39:41
Svar/Indlæg:
7/2
#3 ja det må blive sådan noget. Hvis jeg køber et DVI->HDMI kabel, hvodan skal jeg så få lyden med?

Regner med at købe et logitech dinovo edge til at styre computeren inde fra det andet værelse :)


Blue*
 
Overclocker
Tilføjet:
06-09-2007 10:30:36
Svar/Indlæg:
223/33
Der er nok ikke andet for eller anden udvej end at du bare må igang med at trække kabler rundt i lejligheden :)

Du skal lige være opmærksom på at når kabler (DVI/HDMI og sikkert andre også) når op i en længde af mere end 5 meter (mener jeg det er) så skal du købe nogen GODE kabler (kvalitet) for ikke at miste/forringe signalet undervejs, du kan også finde DVI->HDMI mm. kabler, på det link jeg smed, men det har du sikkert allerede set ;)

Vil dog lige tilføje til ovenstående. Jeg har selv trukket antennestik fra min egen stue til mit soveværelse. Kablet som har en længde af 20m., og signalet kommer FINT igennem med et ganske alm. antennekabel til kr. 100.- (fra Kvickly 😛 ) *G*



LinC|franz
 
Overclocker
Tilføjet:
06-09-2007 10:46:57
Svar/Indlæg:
7/2
#5 ja, har lært at pris/kvalitet har noget at sige :) Så en 1000 til kabler er ikke af vejen.

Men hvis jeg kører DVI->hdmi, så skal jeg trække lyden via jack ikke?

Det er det her tv jeg har tænkt mig til soveværelset: http://www.mirai.eu/Europe/Pro...


Holst
 
Overclocker
Tilføjet:
06-09-2007 13:51:34
Svar/Indlæg:
209/8
mit eget setup:


Kabel TV -> Plasma TV = Coaxial kabel ;)

Computer -> Plasma TV = VGA (Kun billede self.)

DVD Sorround anlæg -> Plasma TV = Component, senere HDMI (Kun billede)

Plasma TV -> DVD Sorround anlæg = Scart (Kun lyd)

Computer -> DVD Sorround anlæg = Phono kabel


Blue*
 
Overclocker
Tilføjet:
06-09-2007 13:56:32
Svar/Indlæg:
223/33
LinC|franz

Jo det skal du jo desværre, det skal ihvertfald trækkes seperat ved siden af billedesignalet.

hm.. synes jeg har set at man kan få et indstik-kort til PCI. porten, med HDMI., og hvis det findes, med mindre det er noget jeg har drømt, så kunne du jo føre billed OG lyd sammen. Nu ved jeg ikke lige mht. din PC. osv. men en anden mulighed var at måske udskifte dit bundkort med et der har HDMI. stik? Så spare du en helvedes masse bøvl med at trække ledninger, og prisen for kabler og nyt bundkort, kommer nok til at være stort set det samme.. OMVENDT kommer jeg lige i tanke om, så koster et HDMI->HDMI kabet en del mere end et DVI->HDMI. og nu ævler bævler jeg vist bare 😛 griner.


Stresen
 
Overclocker
Tilføjet:
27-09-2007 12:26:31
Svar/Indlæg:
1/0
Hej kom til at tænke på hvor for der ikke blive talt om trådløs mulighed, jeg har se man kan få sådan nogen hvor der er en sender man sætte til der hvor kabel tv kommer ind og en modtager til at sætte i tv ens antenne stik, og der kan købes flere modtager, det over vejer jeg selv at købe i den nærmeste frem tid, så er man fri for de leninger og den sender jo også lyd med


LinC|franz
 
Overclocker
Tilføjet:
27-09-2007 12:55:14
Svar/Indlæg:
7/2
Ja, tænkte også selv lidt på det efterfølgende. Har haft noget lignende for mange år siden. Problemet med det var bare at signalet tit blev forstyrret. Fx af mikrogølge ovn. Hvis du køber noget, må du meget gerne melde tilbage om det er noget værd!


Holst
 
Overclocker
Tilføjet:
27-09-2007 13:12:17
Svar/Indlæg:
209/8
Jeg ville personlig ikke købe trådløst TV / lyd til mit system.
Med et TV i den prisklasse jeg har, så ville jeg blive ualmindelig ked af det hvis signalet blev forringet pga. en murstens væg eller når mutter laver mad eller vasker op.
Det ville være et dagligt irritations moment som jeg ville blive hårløs af i løbet af kort tid.

Bare tag trådløst netvært. Skal du skyde igennem en fuldmuret murstensvæg, så er dit signal halveret allerede der. Så tænk dig om inden du gør det, hva er dine krav til signalet og sådan..
Jeg ville nok bore et hul i væggen til kablet. Evt. sætte en dåse op på begge sider af væggen for at lave det pænt så du bare smider et coaxial kabel på eller lignende.

Tror stadig det trådløse er på baby stadiet og har mange børnesygdomme endnu, når vi snakker billede..


Skipper
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2007 14:39:59
Svar/Indlæg:
971/67
#9 og 10

Jeg har kørt med noget trådløs video/audio udstyr til soveværelset i ca 5 år. Det er i princippet ok, da man kan skifte kanaler på videoen, som står i stuen, fra soveværelset. Det er dog ikke altid billedet er godt, nogle gange er der støj selvom, der ikke er pillet ved boksen. Som nævnt går mikroovnen også i signalet, så det er lidt træls.

Jeg ved dog ikke hvor stor udviklingen har været indenfor området, men jeg ville foretrække at trække et kabel, så ved man det spiller.

Jeg kan anbefale følgende kabel:
http://www.av-cables.dk/antenn...

Og så en splitter:
Noget i den stil her . jeg købte selv en 3 vejs hos av-cables.dk, men jeg kan ikke lige finde den på siden. Du kan evt. skrive til av-cables de var vildt hjælpsomme, da jeg skrev til dem. De svarede efter kort tid, selv i aftentimerne.

http://www.avxperten.dk/antenn... (3-vejs-splitter).asp

/Skipper