Windows XP UK Contra XP DK - Hastighed

Litteratur d.  30. august. 2007, skrevet af InnoCense
Vist: 336 gange.

InnoCense

Overclocker
Tilføjet:
30-08-2007 14:10:07
Svar/Indlæg:
3/1
Er fornylig flyttet til DK efter 5 år i Australien, har derfor kun haft UK udgaven af XP, gik så ud for en uge siden og købte en XP DK, og installerede den på samme maskine men på en anden partion. Begge udgaver kører upåklageligt bortset fra min Upload hastighed på den danske XP - den sakker MEGET langt bagefter - når jeg tester den på TDC testside siger den danske udgave : Upload hastighed: 87.4 KB/sek (659 kb/sek), hvor i mod den engelske udgave siger noget helt andet nemlig: Upload hastighed: 108.7 KB/sek (867 kb/sek), har testet begge systemer flere gange og det er nogenlunde ens alle gange. skal lige sige at jeg har en 15/1 hos TDC, og min DL fejler ikke noget. Har snakket med TDC support - de siger at der må være noget galt med installationen ( jamen den er helt ny, og der kører ingen programmer på den !!!) har ringet flere gange - og får stadig det samme svar...
Håber at det er det rigtige sted at jeg spørger
og håber samtidig osse at der er nogen der kan give mig en forklaring..

Venligst
InnoCense
#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2007 14:33:57
Svar/Indlæg:
1581/5
den har sikkert en anden java installation installeret.
TDC Hastighedstest er på ingen måde andet end vejledende.
brug hellere deres ftptest.

riska

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2007 14:34:03
Svar/Indlæg:
7241/274
Er der samme driver til dit netkort i den danske som der er i den engelske udgave? måske deri fejlen ligger

InnoCense

Overclocker
Tilføjet:
30-08-2007 14:50:58
Svar/Indlæg:
3/1
#1 der er samme java i begge installationer ver: 1.6.0_02 - hvor finder jeg deres FTP - test ( evt. link )

#2 det skulle gerne være de samme driver - Jeg har ikke lavet dem om, og har ikke hentet de nye driver der ligger til Realtek hos MS, da jeg ved af erfaring at de ikke hjælper noget, så det er de driver der bliver installeret med XP. Har lige kigget på begge installationer og det er den samme - ellers skulle det jo osse evt. gå galt i DL, men der er testen den samme på begge installationer.

InnoCense

riska

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2007 15:00:54
Svar/Indlæg:
7241/274
www.speedtest.net
prøv denne her test den er bedre

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
30-08-2007 15:09:05
Svar/Indlæg:
1186/81
TDC ftp test server:

ftptest1.tele.dk

InnoCense

Overclocker
Tilføjet:
30-08-2007 15:47:22
Svar/Indlæg:
3/1
Til BeoWulf_Beo: DL testen skal man da i hvertfald ikke bruge !! den siger kun 234 kbytes/s så den kan jeg ikke rigtig bruge til noget - men har fået min upload op at køre ved hjælp af #4's indlæg - testede den flere gange og hentede så den TCPOptimizer de har liggende til fri DL.
Fandt ud af at fejlen ligger i Internet Explorer 7,0 ( har ikke 7,0 på UK udgaven )- den lægger på en eller anden måde en begrænsning når man sætter den til og skal Uploade, men jeg fik rettet de parameter til - så nu kører det som det skal - DK er end og en lille smule hurtigere nu I DL end UK..

Så jeg siger mange tak til Riska for linkket!!
SG TCP Optimizer kan hentes her www.speedguide.net/downloads.p...
Den hjalp mig, og håber at den vil hjælpe mange andre.

Venligst
InnoCense

Kirsby

Superbruger
Tilføjet:
30-08-2007 22:03:33
Svar/Indlæg:
1214/62
Syntes da bestemt at Win XP UK Pro kører bedre/hurtigere generelt end Win XP DK Pro. Ved ikke hvorfor men sådan føles det bare!!

InnoCense

Overclocker
Tilføjet:
31-08-2007 09:21:27
Svar/Indlæg:
3/1
#7 Kirsby,
Ja det ved jeg ikke, men nu har jeg som skrevet brugt UK udgaven i 5 år. Men som jeg også skrev i det forrige indlæg - så ligger fejlen i IE 7,0 - som ikke er installeret på UK udgaven.

InnoCense